مصونیت از Omicron چقدر طول می کشد؟

درست مانند واکسیناسیون کووید-19، عفونت قبلی کووید، سطح بالایی از ایمنی را در برابر عفونت ایجاد می کند. اما هرگز 100٪ نیست و به مرور زمان از بین می رود. عفونت همچنین سطوح بالایی از محافظت را در برابر بیماری علامت دار COVID-19 ایجاد می کند.

با این حال، سطح محافظت در بین انواع مختلف کووید متفاوت است.1 در اینجا آنچه باید بدانید در صورتی که قبلاً به نوع Omicron آلوده شده اید، آمده است.

مصونیت طبیعی می تواند ماه ها ادامه داشته باشد

ویلیام ماس، مدیر اجرایی مرکز بین المللی دسترسی به واکسن در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، به Verywell گفت: به نظر می رسد مصونیت از عفونت با Omicron تقریباً به اندازه عفونت با انواع قبلی باقی می ماند. این بدان معناست که شما می توانید چهار تا شش ماه محافظت کنید.

با این حال، این فقط یک تخمین است. ماس می گوید که تعیین مصونیت Omicron به دلایل زیر پیچیده است:

موج Omicron در ایالات متحده تنها حدود شش ماه پیش آغاز شد، به این معنی که محققان تنها یک پنجره کوتاه برای مشاهده روند ایمنی داشتند.
افراد کمی هستند که به Omicron آلوده شده باشند و نه واکسینه شده باشند و نه به نوع قبلی آلوده شده باشند. بنابراین برای اکثر افراد، عفونت Omicron در زمینه برخی از مصونیت های موجود رخ داده است. این ممکن است بر مدت زمان محافظت شما تأثیر بگذارد.

ماس می‌گوید: «میزان بالای آنتی‌بادی‌ها احتمالاً برای چهار تا شش ماه پس از عفونت با Omicron باقی می‌ماند، مانند انواع قبلی، در بیشتر افراد سالم».

متخصصان فرض می‌کنند که افراد مسن و آنهایی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، از ایمنی کمتری در برابر عفونت Omicron برخوردار خواهند بود، درست مانند واکسن‌های قبلی.

فاصله بین عفونت و عفونت مجدد ممکن است کوتاهتر باشد

عفونت مجدد COVID-19 معمولاً به عنوان مثبت شدن آزمایش بیش از 90 روز پس از رفع کامل عفونت اولیه تعریف می شود.

یک مطالعه از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) 10 بیمار را شناسایی کرد که هشت نفر از آنها کمتر از 18 سال سن داشتند که به نوع دلتا آلوده و مجدداً با Omicron آلوده شدند. نویسندگان دریافتند که فاصله بین عفونت ها از 23 تا 87 روز با میانگین 54.5 روز متغیر است. توالی یابی کل ژنوم تایید کرد که موارد نشان دهنده ریزش طولانی مدت ویروس نیستند و بیماران دو عفونت جداگانه داشتند. ماس گفت: "Omicron و انواع آن در مقایسه با انواع قبلی بهتر می توانند از مصونیت محافظتی ناشی از واکسیناسیون یا عفونت قبلی فرار کنند."

مطالعه اخیر منتشر شده در Science تایید کرد که نوع Omicron برخلاف انواع بتا یا دلتا، توانایی آشکاری برای فرار از مصونیت از عفونت قبلی دارد.

ماس گفت: اندازه‌گیری دقیق تغییر در فاصله بین عفونت و عفونت مجدد چالش برانگیز است زیرا عوامل زیادی وجود دارد که خطر عفونت مجدد را تعیین می‌کند. اینها شامل خطر قرار گرفتن در معرض ویروس بر اساس سطح انتقال در جامعه، ماهیت نوع انتقال یافته و اینکه چقدر می تواند از مصونیت قبلی فرار کند، می شود.

به طور کلی، به‌روز ماندن در مورد واکسن‌های کووید-19 و ادامه دادن اقدامات احتیاطی ضروری است. ویس گفت: "چهار دوز از یک واکسن mRNA محافظت عالی در برابر بیماری شدید Omicron را ارائه می دهد، اما محافظت ناقص از ابتلا به عفونت را ایجاد می کند. "بنابراین، پوشیدن یک ماسک عالی و با کارایی بالا به طور مداوم هر زمان که در معرض خطر بالقوه باشد برای پیشگیری مهم است."

تأخیر در دومین شات تقویت کننده مشکلی ندارد

دومین واکسن تقویت کننده برای افراد دارای نقص ایمنی و افراد بالای 50 سال که اولین دوز تقویت کننده خود را حداقل چهار ماه پیش دریافت کرده اند در دسترس است. اگر واجد شرایط دریافت دومین دوز تقویت کننده خود هستید اما اخیراً به Omicron آلوده شده اید، می توانید به محض بهبودی کامل واکسن را دریافت کنید.

اما اگر نمی خواهید فوراً عکس بگیرید، اشکالی ندارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تقویت ایمنی را به یک رویداد داخلی آینده یا سفر خارج از کشور نزدیک کنید.

ماس گفت: «اگرچه هیچ دستورالعمل محکمی در مورد زمان تزریق دوم تقویت کننده برای فردی که کاملاً واکسینه شده و تقویت شده و سپس با Omicron آلوده شده است، وجود ندارد، بهتر است صبر کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}