آیا بسته های مواد خوراکی برای کرونا نیاز به ضد عفونی دارند؟

مواد غذایی و کرونا

متخصصان می گویند ، اکنون زمان تجدید نظر رسیده است ، به خصوص اگر این تلاش اضافه بر استرس روزانه شما بیفزاید. حتی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دوباره تأکید می کند که هیچ خطری برای ابتلا به ویروس کرونا از طریق مواد غذایی وجود ندارد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

این آژانس اخیراً توئیت کرد : "ما می خواهیم به شما اطمینان دهیم که در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مواد غذایی انسانها یا حیوانات یا بسته بندی مواد غذایی با انتقال کووید 19 همراه باشند ، وجود ندارد."

جیمی لوید اسمیت یکی از معدود دانشمندانی است که مدت زمان احتمالی پایداری SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث کرونا می شود را بر روی سطوح مختلف مورد بررسی قرار داده اند.برخلاف اینکه تحقیقات وی نشان می دهند که ویروس ممکن است تا 24 ساعت روی مقوا و 2 تا 3 ساعت روی فلز وپلاستیک زنده بماند ، لوید اسمیت زحمت پاک کردن خوار و بار و مواد غذایی را به خودش نمیدهد.

لوید گفت : "من شخصاً این کار را نمی کنم." "من دستانم را به این علت که در حین جابجایی و باز کردن مواد غذایی آلوده میشوند به طور کامل میشورم."

دکتر جان ویلیامز ، ویروس شناسی که دهه ها ویروس کرونا را مورد مطالعه قرار داده است نیز بیش از حد نگران نیست.

ویلیامز گفت : "ما گاهی در منزل غذا درست میکنیم و گاهی از بیرون غذا میگیریم و ظروف محتوی غذا  رستوران ها را پاک نمیکنیم ."

لوید اسمیت گفت : " از آنجا كه احتمال اینکه كسی ویروس زیادی را به مواد خوراکی و ظروف محتوی مواد غذایی انتقال دهد ، بسیار کم است ، به نظر من این نوعی خطر فرضی است. بنابراین بله ، من مراقب هستم ، من دستان خود را میشویم ، اما آن را به عنوان منبع ویروس در نظر نمی گیرم."

لوید اسمیت گفت ، اگر فردی در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس باشد مانند افراد مسن یا افراد دارای نقص سیستم ایمنی ، ممکن است توصیه هایم به وی تغییر کند.

وی گفت : "یکی از اقدامات احتیاطی منطقی و آسان در مورد مواد غذایی که نیاز به نگهداری در یخچال ندارند این است که یک روز یا بیشتر آنها را در خانه نگه دارید و سپس آنها را باز کنید. این اقدام میزان آلودگی های موجود را به شدت کاهش می دهد."

چرا نگران مواد غذایی هستیم؟

نگرانی نسبت به انتقال ویروس از طریق سطوح از اواخر ماه مارس پس از مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی معتبر New England ایجاد شد.

لوید اسمیت گفت : " آنچه این مطالعه نشان داد این بود که در شرایط خاصی در آزمایشگاه ، که بدیهی است مصنوعی میباشد ، SARS-CoV-2 تا سه ساعت در ذرات معلق در هوا ، حداکثر چهار ساعت روی مس ، تا 24 ساعت روی مقوا و دو تا سه روز روی پلاستیک و استیل ضد زنگ باقی میماند."

لوید اسمیت گفت ، این آزمایش عوامل دیگری که می توانند به غیرفعال شدن ویروس کمک کنند ، مانند نور آفتاب یا ضد عفونی کننده ها یا تعداد ویروس ها را در نظر نگرفته بود ، بنابراین هیچ "جادویی" در اعداد آنها پیدا نشده است.

بنجامین چاپمن ، متخصص ایمنی مواد غذایی موافق است. وی گفت : "در این مورد هیچ عدد جادویی وجود ندارد زیرا دما اهمیت دارد ، رطوبت اهمیت دارد ، چه تعداد ویروس در درجه اول در محیط قرار گرفته است نیز اهمیت دارد."

ویلیامز ، رئیس بخش بیماریهای عفونی کودکان در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ ، گفت : میزان ویروس کرونا در مقایسه با نورو ویروس یا ویروس روده ای کشتی کروز ، به مرور زمان و به سرعت کاهش می یابد.

ویلیامز گفت : " در این مطالعه ویروس در عرض هشت ساعت روی مقوا به میزان 100 برابر کاهش یافت. این بدان معنی است که 99٪ ویروس طی هشت ساعت از بین رفته است و همین امر در مورد فولاد ضدزنگ و پلاستیک نیز صادق است."

ویلیامز افزود : " گرچه ، نورو ویروس کشتی كروز می تواند برای روزهای زیادی در محیط روی اشیاء بی جان باقی بماند." "بنابراین شما می توانید با یک کشتی کروز مسافرت کرده و نورو ویروس داشته باشید و پس از اتمام مسافرت شما ،  من در مسافرت بعدی در کابین شما باشم و ممکن است به نورو ویروس شما مبتلا شوم."

شستن دست ها مهم است

متخصصان می گویند اگر می خواهید هر بار بر موضوعی متمرکز شوید که باعث ایجاد تفاوت اساسی می شود ، هوادار شستن یا ضدعفونی کردن مناسب دست ها پس از هرگونه برخورد احتمالی با ویروس کرونا باشید.

چاپمن میگوید ، به جای نگرانی در مورد مدت زمان باقی ماندن ویروس و پاشیدن الکل به همه چیز ، می توانید این "مسیر بسیار بعید انتقال با خطر پایین" را مدیریت کنید و حتی با تمرین شستشوی مناسب دست آن را کاهش دهید. یا هنگامی که از فروشگاه مواد غذایی به خانه بازگشتید یا از غذای آماده استفاده کردید ، از ضد عفونی کننده دست استفاده کرده یا دستتان را بشوئید.

ویلیامز گفت ، اگر هنوز هم واقعاً از خطر آلودگی با محصولات غذایی نگران هستید ، با استفاده از مواد ضدعفونی کننده سطح خارجی بسته بندی ها یا ظروف مواد خوراکی را پاک کنید.

ویلیامز گفت : "برخی از افراد می خواهند کمربند و ساسپند ببندند تا شلوار خود را بالا نگه دارند ، درست است؟"

"بنابراین اگر مردم نگران انتقال ویروس از طریق مواد غذایی هستند ، کافی است مواد خوراکی داخل ظروف یا بسته ها را با دقت از آنها خارج کنند ، ظروف یا بسته بندی یا کیسه بیرونی را دور بیندازند و سپس از کمی ژل دست یا آب و صابون استفاده کنند."

ویلیامز افزود : " اما هنوز هم احتمال ابتلا به ویروس از این طریق خیلی خیلی كم است."

منبع: CNN
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}