افرادی که دیابت دارند برای مدیریت بحران ویروس کرونا بهتر است این نکات را بدانند!

زندگی با بیماری دیابت چالش هایی دارد و همه گیری ویروس COVID-19 می تواند باعث نگرانی و استرس شود. توجه به این نکته مهم است که دیابت داشتن خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش نمی دهد بلکه اگر دیابت به خوبی کنترل نشود ، دیابتی ها در مبارزه با عفونت ها مانند عفونت ویروسی ناشی از COVID-19 کارشان سخت تر خواهد بود درواقع داشتن بیماری های زمینه ای چون دیابت به درگیر شدن بیشتر بیمار و شدت دادن به علائم بیماری کرونا، منجر میشود.

خطر ویروس کرونا را با رعایت نکات زیر به حداقل برسانید

با دنبال کردن دستورالعمل های مراکز کنترل بیماری (CDC) خطر ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید:

  • دستها را بطور منظم حداقل 20 ثانیه بشویید.
  • از دست زدن به صورت خودداری کنید.
  • سطوح مانند فلز و پلاستیک را مرتباً تمیز کنید.
  • اگر احساس بیماری می کنید در خانه بمانید و از کسانی که احساس بیماری می کنند خودداری کنید.

حفظ سطح قند خون در حد مهم است ، زیرا قند خون بالا سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب می کند. سطح قند خون خود را مرتباً بررسی کنید تا از کاهش چشمگیر یا اوج آن جلوگیری کنید. همچنین خوب است که غذاهای زیادی در دست داشته باشید تا به شما در مدیریت ایمن و موثر کربوهیدرات کمک کنند.

وسایل لازم برای مدیریت دیابت خود را حتماً تهیه کنید ، از جمله:

  • انسولین
  • نوارهای آزمایش قند خون
  • دستمال مرطوب الکلی
  • سایر تجهیزات پزشکی ضروری و مورد نیازتان

داشتن داروهای اضافی که به طور منظم روی دست خود مصرف می کنید نیز مهم است. اگر وضعیت اضطراری در محل زندگی شما اعلام شود ، ممکن است بتوانید نسخه ها را زودتر پر کنید. اگر قرنطینه هستید یا به COVID-19 مبتلا می شوید ، بهتر است آماده باشید تا گرفتار شدن بدون نیاز به دیابت و داروها.

آماده و مراقب علائم باشید

به عنوان فردی که دیابت دارد ، مهم است که شما برنامه ای داشته باشید که در صورت بروز علائم ویروس کرونا ، آن را دنبال کنید. در صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان و تهیه لیستی از شماره تلفن پزشکان درگیر در مراقبت های پزشکی خود ، یک کیف مخصوص خرید لوازم پزشکی و دارویی دیابت را بسته بندی کنید.

در دیابتی ها عارضه ای به نام کتواسیدوز دیابتی همراه با عفونت های ویروسی معمول است. این وضعیت می تواند تنظیم میزان مصرف مایعات و سطح الکترولیت را برای بیماران دیابتی چالش برانگیز کند و منجر به سپسیس شود. اگر احساس می کنید بیمار هستید ، به طور منظم علائم افزایش کتون را بررسی کنید. افزایش کتون می تواند نشانه افزایش قند خون باشد. بلع مایعات و غذاها ممکن است دشوار باشد ، بنابراین انواع غذاها و نوشیدنی ها مانند نوشابه های گازدار را ذخیره کنید.

در صورت کاهش میزان کربوهیدرات یا مایعات ، می توانید سطح قند خون را تغییر دهید. در هنگام بیماری ، میزان قند خون خود را بیشتر از حد معمول کنترل کنید تا سطح نوسان قند خون را کنترل کنید. توجه داشته باشید که داروهای بدون نسخه (OTC) می توانند بر قند خون شما تأثیر بگذارند. بسیاری از شربت های سرفه OTC حاوی قند هستند و گرچه شربت هایی وجود دارند که حاوی قند نیستند ، این داروها می توانند باعث افزایش سطح قند خون شما شوند.

توجه : از سایر داروها می توان برای درمان علائم COVID-19 استفاده کرد ، اما اگر دیابت دارید می بایست با احتیاط و زیر نظر پزشکتان مصرف کنید.

  • ضد احتقان ها می توانند سطح قند خون را افزایش دهند.
  • آسپرین که در مقادیر زیاد مصرف می شود می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود.
  • استامینوفن می تواند در دستگاه های اندازه گیری مداوم گلوکز باعث خوانش کاذب یا عدم آن شود.
  • ایبوپروفن می تواند اثر افت قند خون انسولین را تغییر دهد.
  • قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}