COVID-19 و چشم های دردناک - ابتلا به ویروس کرونا و احساس درد در چشم

اگر امروز صبح با چشم درد از خواب بیدار شدید ، آیا باید نگران بیماری COVID-19 باشید؟ اگرچه این موضوع بعید است ، گرچه نمی توانید آن را رد کنید. آزمایش تنها راه دانستن قطعی است. COVID-19 معمولاً به ریه ها حمله می کند. افراد اغلب سرفه خشک می کنند و تب دارند. ما در مورد چشم زخم مربوط به COVID چیز زیادی نمی شنویم زیرا بسیار نادر است. هنوز هم ، دانشمندان معتقدند که درد در چشمها می تواند یکی از علائم مهم COVID-19 باشد. همچنین ممکن است چشم دردتان فقط مربوط به علائم آلرژی باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

چگونه می توان علائم COVID-19 را درک کرد

بیایید با اصول شروع کنیم: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید این علائم رایج ترین COVID-19 است:

  • تب یا لرز
  • سرفه کردن
  • تنگی نفس یا دشواری در تنفس
  • خستگی
  • درد عضله یا بدن
  • سردرد
  • از بین رفتن چشایی یا بویی جدید
  • گلو درد
  • احتقان یا آبریزش بینی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اسهال

CDC اشاره می کند که این لیست کامل علائم COVID-19 نیست - فقط لیستی از مواردی است که بیماران COVID بیشتر تجربه می کنند. تحقیق منتشر شده در دسامبر سال 2020 در مجله BMJ Ophthalmology نشان داد که کمتر از یک پنجم افراد COVID مثبت علائم مربوط به چشم دارند. محققان درد چشم "مهمترین" علائم مربوط به چشم را در میان افراد مورد مطالعه مطالعه کردند.

علاوه بر این ، مطالعه منتشر شده در JAMA Ophthalmology در آگوست 2020 گزارش داد که کودکان خردسال آلوده به COVID-19 چشم های خود را می مالند ، چشم صورتی ایجاد می کنند و سایر علائم مربوط به چشم را نشان می دهند.

البته ، دانش ما از SARS-CoV-2 (سویه جدید ویروس کرونا) ، که باعث COVID-19 می شود ، هر روز در حال تغییر است. محققان علائمی شبیه به التهاب ملتحمه (نام علمی چشم صورتی) را در برخی از بیماران مبتلا به COVID-19 ثبت کرده اند. بنابراین ، سوالات زیادی در مورد مسائل چشمی COVID-19 وجود دارد.

آیا من با آلرژی یا COVID-19 سر و کار دارم؟

متخصصان آکادمی چشم پزشکی آمریکا در مقاله ای که در ژانویه 2021 ارسال شد ، این سوال را تغییر دادند. آنها در مورد دو نوع اصلی ورم ملتحمه صحبت می کنند:

آلرژیک ، ناشی از آلرژی : ورم ملتحمه آلرژیک می تواند باعث خارش ، آبریزش و خونریزی چشم شود. چشم صورتی آلرژیک معمولاً در بعضی از مواقع سال ، مانند اوج فصل آلرژی اتفاق می افتد.

ویروسی ، ناشی از ویروس ها : ورم ملتحمه ویروسی می تواند در هر زمان از سال اتفاق بیفتد. همچنین باعث ترشحات آبکی ضخیم تر از اشک می شود. خارش و آبریزش چشم با التهاب ملتحمه ویروسی کمتر است.

جیمز ام. هافمن ، MD ، چشم پزشک ، در این مقاله با مصاحبه گفت: "یکی دیگر از تفاوت های اساسی بین علائم آلرژی فصلی و علائم ویروس کرونا ، تب است." "مبتلایان به آلرژی تب به عنوان یک علامت ندارند ، در حالی که بیماران ویروس کرونا اغلب این بیماری را دارند."

در این مقاله نتیجه گیری می شود که اگر علائم چشم صورتی و علائم ویروس COVID مانند تب ، تنگی نفس ، کمبود چشایی و سایر موارد در لیست CDC دارید ، باید آزمایش پی سی آر کرونا را انجام دهید. با این حال ، اگر مشکلات چشم صورتی بدون علائم COVID دارید ، دلیل آن می تواند بیشتر آلرژی باشد نه ویروس کرونا

با این حال مورد چشم صورتی آلرژیک را نادیده نگیرید. با پزشک چشم خود در مورد درمان علائم صحبت کنید تا زندگی شما را مختل نکند. باکتری ها همچنین می توانند باعث التهاب ملتحمه شوند ، بنابراین پزشک شما می خواهد این احتمال را ارزیابی کند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}