چگونه متوجه می شوید که به مدت طولانی مبتلا به کووید هستید؟

هر فردی که به COVID-19 آلوده می شود می تواند طیف گسترده ای از شرایط پس از کووید را تجربه کند، از جمله علائمی مانند مه مغزی، خستگی، یا حتی تغییر در چرخه های قاعدگی.1 با این حال، مشکلات سلامتی که گاهی پس از عفونت ظاهر می شوند، می توانند در موارد مختلف ظاهر شوند. راه‌ها و سطوح شدت، که تعریف طولانی کووید را دشوار می‌کند.

این می تواند چالش برانگیز باشد که بدانیم دقیقا چه زمانی علائم ماندگار به طبقه بندی طولانی COVID منتقل می شود. به همین دلیل، برخی از افرادی که علائم مداوم را برای چند هفته به جای ماه‌ها تجربه می‌کنند، به این فکر کرده‌اند که آیا تجربه آنها باید تحت یک اصطلاح جدید مانند "کووید متوسط" یا منطقه خاکستری بین عفونت و کووید طولانی باشد.

با این حال، ممکن است لزوماً یک دسته بندی جدید درخواست نشود. برایان لاو، دکترای دکترا، استاد و اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ و یکی از رهبران جانز هاپکینز، "تعریف روشنی از مدت زمانی که یک علامت باید ادامه داشته باشد تا زمانی که کووید طولانی مدت در نظر گرفته شود وجود ندارد." مطالعه طولانی COVID گفت: "در عوض، این به ادامه علائم و/یا ایجاد علائم جدید پس از مرحله حاد در نظر گرفته می شود، یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا ویروس از بین برود. عفونت و به طور کلی بهبود می یابند."

بسیاری از افراد خود را با علائمی دائمی می بینند که به آنها اجازه می دهد از روال معمول خود عبور کنند، اما نه به راحتی قبل از عفونت. افرادی که این علائم ماندگار را دارند که لزوماً آنها را قادر به انجام کارهای روزانه نمی کند، ممکن است تعجب کنند که آیا تحت چتر طولانی مدت کووید هستند یا خیر.

دکتر لاتاشا پرکینز، پزشک خانواده در بیمارستان دانشگاه مداستار جورج تاون گفت: «نیازی نیست علائم ناتوان کننده یا تغییر دهنده زندگی را نشان دهید تا بیماری شما به عنوان کووید طولانی در نظر گرفته شود. اگرچه هنوز به طور کامل درک نشده است، کووید طولانی مدت در هر دو نوع خفیف و جدی آن به شدت در زمینه پزشکی مورد بحث قرار گرفته است. هیچ فردی، صرف نظر از شدت علائم طولانی کووید، نباید اخراج شود.»

آیا تعریف استاندارد طولانی COVID کمک می کند؟

تا به حال، کووید طولانی مدت یا آنچه کارشناسان آن را عفونت پس از حاد SARS-CoV-2 (PASC) می نامند - به دلیل اینکه چقدر در افراد متفاوت ظاهر می شود، هنوز تعریف روشنی نداشت. به گفته کارشناسان، یک تعریف استاندارد از کووید طولانی می‌تواند تشخیص بیماران را برای متخصصان پزشکی آسان‌تر کند.

پرکینز گفت: «تعریف استاندارد شده حداقل یک دستورالعمل کلی ارائه می دهد. برای بیماران، می‌تواند آنها را تشویق کند که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند و نگرانی خود را در مورد علائم خود توجیه کنند. برای ارائه دهندگان، یک تعریف برای راهنمایی برنامه های درمانی استفاده می شود، همانطور که برای هر تشخیص دیگری استفاده می شود.

در ماه اکتبر، سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک تعریف بالینی از کووید طولانی مدت منتشر کرد. آنها آن را به عنوان وضعیتی در بین افراد با سابقه عفونت احتمالی یا تایید شده COVID-19 توصیف کردند که حدود سه ماه از شروع علائم COVID-19 رخ می دهد و حداقل دو ماه طول می کشد. این تعریف عمداً گسترده و غیر اختصاصی است. لاو گفت که طیف وسیعی از علائم و شدت را در بر گیرد.

گرفتن هر جنبه از کووید طولانی مدت یا هر عفونت یا عارضه دیگری در سراسر جهان دشوار است زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند مسیر عمل مناسب را تعیین کند. او افزود: "به طور کلی، من معتقدم که تعریف WHO شامل اجزای لازم برای متخصصان و بیماران است که هنگام انجام بهترین قضاوت خود از آنها استفاده کنند."

علائم طولانی کووید چگونه درمان می شود؟

متأسفانه، یک درمان یا دارویی وجود ندارد که بتواند کووید طولانی مدت را درمان کند.

داگال گفت: کووید طولانی مدت یک مجموعه از علائم یا تشخیص نیست. «مردم مجموعه متفاوتی از علائم یا حتی فقط یک سیستم عضوی را گزارش می‌کنند که تحت تأثیر قرار گرفته است. با توجه به این ناهمگونی، هیچ دارویی یا درمانی وجود ندارد که بتوان آن را توصیه کرد. با این حال، ما بیماران را تشویق می‌کنیم که با پزشکان مراقبت‌های اولیه خود و کلینیک‌های چند رشته‌ای طولانی مدت کووید مراجعه کنند.»

افراد مبتلا به کووید طولانی مدت اغلب داروهای مختلف، داروها، مکمل ها و تغییرات رژیم غذایی را برای مدیریت علائم خود امتحان می کنند. با این حال، تجویز خودسرانه ممکن است منجر به تداخلات دارویی مضر و استفاده نامناسب بدون برچسب شود. برای افرادی که علائم پایدار COVID-19 دارند، مهم است که در مورد درمان‌های بالقوه‌ای که ممکن است علائم را تا حدی درمان کنند، با متخصصان پزشکی مشورت کنند.

مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا واکسن‌های COVID-19 می‌توانند علائم طولانی مدت کووید را در بین بیماران واکسینه نشده که واکسن دریافت می‌کنند بهبود بخشد یا خیر، مورد نیاز است.

پرکینز گفت: «گزینه‌های درمانی برای کووید طولانی‌مدت متناسب با علائم است. "اگر علائم طولانی مدتی را تجربه می کنید، باید قبل از تصمیم گیری در مورد درمان، با پزشک مراقبت های اولیه خود تماس بگیرید تا سایر بیماری ها و عوارض را رد کنید."

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}