بررسی علائم گوارشی تأیید شده برای ویروس کرونا (کووید 19)

تب ، سرفه خشک و تنگی نفس از علائم بارز COVID-19 است ، بیماری ناشی از ویروس کرونا. اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که ممکن است یک علامت رایج دیگر اغلب نادیده گرفته شود که آن ناراحتی معده و اختلال در دستگاه گوارش می باشد.

تجزیه و تحلیل اخیر بر روی بیش از 200 نفر بستری در سه بیمارستان در هوبئی ، چین - استانی که ویروس SARS-CoV-2 در آن ایجاد شده است - با موارد خفیف COVID-19 نشان داد که تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر حداقل یک دستگاه گوارشی دارد علائمی مانند اسهال ، استفراغ یا درد شکم. تقریباً 80٪ نیز اشتها ندارند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی علائم گوارشی تأیید شده برای ویروس کرونا

این علائم می تواند از دلایل شایع دیگر ، از جمله آنفلوانزای معده یا مسمومیت غذایی ناشی شود. اما اگر COVID-19 دارید ، مشکلات GI ممکن است بهبودی شما را کند کند. و علائم هضم ممکن است با بیمارتر شدن بدتر شود. هر ویروسی بدن شما را آلوده کند ، می تواند سلول های سالم را از بین ببرد و نسخه های مختلفی از خودش را ایجاد کند. COVID-19 عمدتاً به سلولهای مجاری تنفسی شما حمله می کند. این باعث می شود نفس کشیدن برای شما سخت شود و منجر به ذات الریه شود. اما محققان فکر می کنند این بیماری ممکن است به دستگاه گوارش و بافت کبد شما آسیب برساند.

مطالعه در چین نشان داد که یک سوم افراد مبتلا به COVID-19 خفیف دچار اسهال شده اند. این مشکل ، از جمله مدفوع آبکی ، معمولاً شدید نبود. اسهال به طور متوسط ​​5 روز طول کشید.

کسانی که علائم گوارشی دارند بیشتر احتمال دارد که آزمایش مدفوع مثبتی را برای ویروس کرونا انجام دهند ، این بدان معناست که آنها SARS-CoV-2 RNA را در مدفوع خود داشتند. همچنین پاک کردن ویروس از بدن مدت زمان بیشتری طول کشید ، در مقایسه با علامت های گوارشی.

آنچه شما باید انجام دهید

اگر اسهال ، حالت تهوع یا استفراغ دارید ، به این معنی نیست که COVID-19 دارید. اما عاقلانه است که در طول این همه گیری به علائم خود توجه بیشتری کنید ، به خصوص اگر شما دارای یک بیماری پیش زمینه ای دارید که احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد یا اگر در منطقه ای زندگی می کنید که ویروس کرونای جدید گسترش یافته است، می بایست به علائم خود بیشتر توجه داشته باشید.

در خانه بمانید، اکثر افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، بیماری خفیفی را تجربه می کنند و بدون درمان خاصی بهتر می شوند. در صورت ابتلا به کرونا، یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی "مجزا" داشته باشید تا از احتمال ابتلا بیماری به دیگران بکاهید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}