مطالعه نشان می دهد که پذیرش واکسن COVID-19 در انگلیس در حال افزایش است!

تیمی از محققان در انگلستان، اخیرا تحقیقی در خصوص تردید افراد به واکسیناسیون بیماری کرونا انجام داده اند. نظرسنجی اول شامل 1642 پاسخ دهنده بود و بین 30 سپتامبر تا 1 اکتبر سال 2020 انجام شد. نظرسنجی دوم در طول هفته از اول فوریه 2021 انجام شد و تعداد پاسخ دهندگان کمتری داشت. در طول موج دوم ، دانشمندان با همان گروه پاسخ دهندگان موج اول تماس گرفتند. با این حال ، فقط 1219 پاسخ با نرخ ماندگاری 74٪ دریافت شد.

این مطالعه شامل شرکت کنندگانی بود که واکسن را "به احتمال زیاد" و "بسیار زیاد" و همچنین افرادی را که قبلاً واکسینه شده اند. محققان پاسخ های شرکت کنندگان را در گروه های مختلف از جمله سن ، عوامل سیاسی ، قومیت و ... دسته بندی کردند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

مطالعه نشان می دهد که پذیرش واکسن COVID-19 در انگلیس در حال افزایش است!

محققان برخی از نکات مهم مربوط به خلق و خوی مردم انگلیس نسبت به واکسن های COVID-19 را برجسته می کنند. برخی از مشاهدات کلیدی در هر گروه در طول بررسی موج یک و موج دو در زیر بحث شده است:

پذیرش واکسن در انگلیس

محققان گزارش کردند که اشتیاق یا اشتیاق به استفاده از واکسن COVID-19 از اول اکتبر سال 2020 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نسبت شرکت کنندگانی که "بسیار زیاد" واکسن می خورند از نصف به بیش از سه چهارم افزایش یافته است. این نظرسنجی گزارش داد که تمایل کلی به مصرف واکسن از 78٪ به 87٪ رسیده است.

یک محدودیت این نظرسنجی این است که افراد در خانه های سالمندان را در نظر نمی گیرد و پاسخ دهندگان کمتری متعلق به گروه سنی مسن تر (بالای 80 سال) دارند. با این حال ، 13 درصد از نامزدهای مرتبط با این نظرسنجی واکسن را در هفته اول فوریه دریافت کرده بودند.

حدود 7٪ اظهار داشتند که "بسیار بعید" است که این واکسن را مصرف کنند. حتی پس از بررسی موج دوم نیز تغییری در این درصد مشاهده نشد. علاوه بر این ، اکثر شرکت کنندگان که قبلاً اکراه داشتند یا "نمی دانستند" آیا واکسن می خورند ، نظر خود را تغییر دادند ، نشان می دهد که اکنون "بسیار زیاد" احتمال دارد

گزارش نظرسنجی موج دوم نشان داد که تفاوت جنسیتی شدیدی در مورد تمایل به مصرف واکسن وجود ندارد. با این حال ، گزارش موج اول نشان داد که زنان تمایل بیشتری به واکسیناسیون دارند. مشخص شد افراد کم درآمد تمایل کمتری به استفاده از واکسن دارند. همبستگی ضعیفی بین تحصیلات و تمایل به مصرف واکسن پیدا شد. شرکت کنندگانی که تحصیلات آنها در 18 سالگی به پایان رسید ، بیشترین تمایل را داشتند. در بررسی موج اول ، تردید واکسن در جوامع اقلیت قومی شیوع بیشتری داشت ، که به تدریج با بررسی موج دوم تغییر یافت.

این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که در سال 2019 رای نیاوردند کمتر از افرادی که رأی داده اند ، واکسن می پذیرند. محققان مشاهده کردند که پذیرش واکسن در میان طرفداران حزب Brexit و حزب سبز کم است. بعلاوه ، طرفداران حزب اصلاحات انگلیس تمایل کمتری به مصرف واکسن داشتند. طرفداران حزب ملی اسکاتینگ که در این نظرسنجی شرکت کردند ، تمایل زیادی به استفاده از واکسن نشان دادند.

این بررسی 69٪ تأیید سرعت تصویب واکسن توسط سیاست گذاران و تنظیم کنندگان ، 74٪ تأیید در مورد نحوه تولید واکسن ها و 78٪ استراتژی مربوط به این است که ابتدا افراد مسن و کارمندان بهداشت باید واکسینه شوند. فقط 41٪ استراتژی تأخیر در دوز دوم واکسن را تأیید کردند.

تفاوت جنسیتی در پذیرش سیاست های مربوط به واکسن یا واکسیناسیون نقشی نداشته است. درصد تأیید در میان افراد مسن بیشتر بود و عوامل سیاسی نیز نقش بسزایی داشتند. با این حال ، طبق یافته های این مطالعه ، قومیت ، تحصیلات و درآمد حداقل تأثیری در تصویب سیاست واکسن داشتند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}