آیا واکسن‌ های COVID-19 می‌توانند اجباری باشند؟

در حال حاضر، دولت فدرال واکسیناسیون را برای افراد اجباری نمی کند. با این حال، برای برخی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا کارمندان ضروری، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، یک دولت یا کارفرمای ایالتی یا محلی ممکن است بنا به قانون ایالتی یا قوانین دیگر، واکسینه شدن کارگران را بخواهد. CDC توصیه می کند که با کارفرمای خود مشورت کنید تا ببینید آیا قوانینی برای شما اعمال می شود یا خیر.

ایجاد واکسیناسیون اجباری توسط هر ایالت مفهوم جدیدی نیست. برای چندین دهه، همه 50 ایالت از والدین خواسته اند که فرزندان خود را در برابر بیماری هایی مانند فلج اطفال و سرخک واکسینه کنند تا آنها را در مدارس ثبت نام کنند. با این الزامات ایجاد شده گسترده، این بیماری ها عملاً در آمریکا حذف شده اند. با این حال، اکثر ایالت ها بر اساس اعتقادات مذهبی و فلسفی معافیت های واکسن را اعطا می کنند. و این نگرانی هایی را ایجاد کرده است که این معافیت ها به طور بالقوه می تواند منجر به ظهور مجدد بیماری های تهدید کننده زندگی شود.

بر اساس گزارش CDC، در سال 2019، 1282 مورد انفرادی سرخک در 31 ایالت تایید شد. این بیشترین تعداد موارد گزارش شده در ایالات متحده از سال 1992 بود. اکثر این موارد در میان افرادی بود که واکسینه نشده بودند. به همان اندازه که دستورات واکسن ممکن است سلامت عمومی را تضمین کند، برخی افراد استدلال می کنند که آنها حقوق فردی را نقض می کنند.

اگرچه رویه قضایی محدود است، دکتر شاچار به پرونده 1905 Jacobson علیه ماساچوست اشاره می کند، که ثابت می کند «تصویب قانون واکسیناسیون اجباری در اختیار پلیس یک ایالت است، و این قانون برای قانونگذار است، نه برای دادگاه ها تعیین کنند.»

شاچار می گوید، ایالت ها و شهرداری ها اختیارات بسیار گسترده ای برای وادار کردن واکسیناسیون به نفع سلامت عمومی بر اساس این تصمیم دارند.

یک عنصر پیچیده در مورد واکسن‌های COVID-19 تاکنون این است که مجوز استفاده اضطراری توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دریافت کرده‌اند و تأیید کامل و مناسب را دریافت نکرده‌اند.

شاچار می گوید: «داده های بهداشت عمومی مطمئناً نشان می دهد که COVID-19 یک خطر بزرگ برای سلامتی است و مردم باید برای محافظت از خود واکسینه کنند. اما آیا در مقابل چالشی که کسی بگوید: «هی، اگر می‌خواهی من را مجبور به گرفتن چیزی کنی، باید مطمئن شوی که واقعاً از طریق کانال‌های مناسب بی‌خطر است و واقعاً مؤثر است، مقابله می‌کند».

عامل دیگری که ممکن است در این زمان از استفاده از دستورات جلوگیری کند، عرضه ناکافی واکسن است.

شاچار می‌گوید: «واکسن‌ها زمانی بسیار مفید است که ما واکسن‌های بیشتری نسبت به افرادی که مایل به مصرف آن‌ها هستند داشته باشیم. من فکر نمی‌کنم تا زمانی که شروع به رسیدن به نقطه اوج نکنیم که در آن واکسن‌های کافی برای مصرف همه داشته باشیم، شروع به اجرای دستورات کنیم.»

برخی از کارفرمایان که کارگرانی دارند که با احتمال بیشتری در معرض ویروس قرار می گیرند (مثلاً در مراکز مراقبت های بهداشتی و فروشگاه های مواد غذایی) ممکن است به ویژه از دستورات واکسن حمایت کنند. شاچار پیشنهاد می کند که این کارفرمایان باید تصمیمات سیاستی دقیقی در مورد نیازهای واکسن بگیرند.

او می‌گوید که سازمان‌ها باید سؤالاتی مانند این را در نظر بگیرند: «چگونه می‌توانم این را نسبتاً در بین دسته‌های مشابه کارمندان اعمال کنم، و چگونه می‌توانم برای کسانی که دلیل پزشکی قانونی دارند که چرا نمی‌توانند واکسن را دریافت کنند، شرایط معقول ایجاد کنم؟»

به گفته شاچار، یک چالش برای کارفرمایان ممکن است نحوه رسیدگی به شرایطی باشد که کارگر از واکسیناسیون امتناع می‌کند و در نتیجه همکاران را به خطر می‌اندازد.

به نظر می رسد مدارس به واکسیناسیون نیاز دارند

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در حال حاضر به واکسیناسیون خاصی برای دانشجویان ورودی خود نیاز دارند، بنابراین به نظر می‌رسد که آنها واکسن COVID-19 را به لیست اضافه کنند.

احتمالاً تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ را خواهید دید که چگونه واکسن آنفولانزا را در محوطه دانشگاه انجام می‌دهند. و این یک ایده خوب است، زیرا، صادقانه بگویم، خوابگاه ها بسیار شلوغ هستند، زندگی مشترک است، و این یک راه عالی برای انتشار ویروس ها است.

او می‌افزاید که به محض اینکه واکسن‌های کووید برای گروه‌های سنی جوان‌تر تأیید شوند، ممکن است انتظار داشته باشیم که آن‌ها را به فهرست واکسیناسیون‌های مورد نیاز برای حضور در مقطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان اضافه کنیم. باز هم، نگرانی این است که بسیاری از والدین ممکن است به دنبال معافیت باشند. او می‌گوید: «اگر معافیت‌های زیادی داشته باشید، اثر مصونیت گله از بین می‌رود، همان‌طور که در برخی از شیوع‌های سرخک رخ داد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}