آیا آنتی بادی های مشتق شده از اسب می توانند در برابر ویروس کرونا ایمنی ایجاد کنند؟

محققان مستقر در هند نشان داده اند که اسب هایی که با دوز غیرفعال سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) تلقیح می شوند قادر به تولید مقادیر زیادی آنتی بادی قوی هستند که می تواند انواع مختلف ویروس را خنثی کند. بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 (COVID-19) باعث ایجاد تعدادی واکسن شده است که هم اکنون در سطح جهان در گردش هستند. نرخ استفاده از این واکسن ها ، به شدت از میزان شیوع و جهش ویروس عقب است. بنابراین تیم محققان در حال بررسی یک راه حل جایگزین هستند: آنتی بادی های پستانداران بزرگ

حیوانات بزرگ مانند اسب ها قادرند آنتی بادی ها را به مقدار زیاد تولید كنند ، سپس می توانند در افراد انسانی دوباره مورد استفاده قرار گیرند و به جای استفاده از پروتئین از ابتدا ، آنها را تركیب كنند.

Harshan و همکارانش چندین اسب را با ویروس غیر فعال SARS-CoV-2 مخلوط کردند برای ایجاد یک راه حل که باعث ایجاد ایمنی ناشی از سلول می شود. نمونه های پلاسما از اسبهای ایمن شده گرفته شده و سپس برای پاسخ آنتی بادی آزمایش شد. محققان دریافتند که آنتی بادی های استخراج شده در خنثی سازی سویه اجدادی و انحرافی COVID-19 موثر هستند. این خبر به ویژه امیدوار کننده است زیرا آنتی بادی ها می توانند پس از کمتر از دو ماه از تلقیح اولیه با ویروس غیرفعال شده ، از اسب تهیه شده و به مقدار زیادی از آن ها تهیه شود.

علاوه بر این ، آنتی بادی ها به دلیل اندازه کوچکتر و میل سلولی کمتر می توانند به اعضا و بافت ها نفوذ کنند و فقط به خواص مفید آنها اضافه می کنند. این تحقیق پس از یک سری آزمایشات قبلاً در مورد کاربرد آنتی بادی اسب در SARS-CoV-2 انجام شده است. این همچنین دسترسی آسان و ارزان این نوع برنامه های ایمن سازی را برجسته می کند.

آنتی بادی مشتق شده از اسب

روش های جایگزین

مصونیت آنتی بادی توسط حیوانات بزرگ فقط یکی از روشهای جدید برای مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 است. ویروس هنوز با سرعتی بالاتر از توزیع واکسن در حال انتشار است و دانشمندان در حال حاضر تخمین می زنند که ممکن است چندین سال طول بکشد تا بتواند ویروس را کاملاً تحت کنترل درآورد. در سراسر جهان ، موارد ویروس کرونا در حال حاضر بیش از 119 میلیون مورد را نقض می کند ، و به همین ترتیب ، گسترش داروهای موثر و پیشگیری کننده احتمالاً برای غلبه بر بیماری همه گیر برای جامعه جهانی حیاتی خواهد شد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}