کودکانی که واکسن آنفولانزای فصلی دریافت می کنند ، کمتر دچار علائم عفونت COVID-19 می شوند!

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

تست کرونا در منزل

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه میسوری کشف کردند کودکانی که واکسن فصلی آنفلوانزا دریافت می کنند ، کمتر دچار علائم عفونت COVID-19 می شوند. این یافته از بررسی بیش از 900 کودک مبتلا به COVID-19 در سال 2020 تشخیص داده شده است.

شناخته شده است که رشد یک ویروس می تواند توسط عفونت ویروسی قبلی مهار شود. "، گفت: انجالی پاتوردان ، دکتر ، استاد روماتولوژی کودکان و بهداشت کودکان. "این پدیده تداخل ویروس نامیده می شود ، و حتی اگر اولین مهاجم ویروس ویروس غیرفعال باشد ، مانند مورد واکسن آنفلوانزا ، می تواند رخ دهد."

پاتوردان برای تعیین سابقه واکسیناسیون آنفلوانزا در هر بیمار ، سوابق 905 بیمار کودکان مبتلا به COVID-19 را بین فوریه و آگوست 2020 بررسی کرد. او کشف کرد که کودکان مثبت COVID-19 که واکسن آنفلوانزا را در فصل فعلی آنفلوانزا دریافت کرده اند ، احتمال بروز علائم ، مشکلات تنفسی یا بیماری شدید کمتر است. وی همچنین دریافت كه كودكان مبتلا به COVID-19 كه واكسن پنوموكوك دریافت كرده اند نیز احتمال ابتلا به بیماری علامت دار كمتر است.

پاتوردان گفت: "تحقیقات در مورد جمعیت اطفال بسیار حیاتی است زیرا کودکان نقش مهمی در تأثیرگذاری در انتقال ویروس دارند." "درک رابطه و وجود ویروس های دیگر در کنار COVID-19 و دانستن وضعیت واکسیناسیون بیمار کودکان ممکن است در به کارگیری راهبردهای مناسب برای دستیابی به بهترین نتیجه کمک کند."

پاتوردان گفت که بررسی ارتباط بین واکسیناسیون و علائم COVID-19 در یک مطالعه بزرگتر جغرافیایی-نژادی نیز مهم خواهد بود. بر اساس این یافته ها ، ما فرض می کنیم که بروز بیشتر COVID-19 در جمعیت اقلیت نیز ممکن است میزان واکسیناسیون پایین آنها را جدا از سایر نابرابری های سلامتی منعکس کند. "

در مقایسه با کسانی که واکسیناسیون را در طول یک فصل تکی از آنفلوآنزا دریافت نمی‌کنند، مخصوصا افراد مسنی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند ممکن است خطر کمتری از آنفلوآنزا داشته باشند (از 6% به 2.4%) و احتمالا خطر کمتری از ILI دارند (از 6% به 3.5%). ما مطمئن نیستیم که این واکسن‌ها در طول فصول مختلف، چه میزان تفاوت را ایجاد می‌کنند. مرگ‌ومیر بسیار کمی رخ داد و هیچ اطلاعاتی در مورد بستری شدن در بیمارستان گزارش نشده است. هیچ موردی از پنومونی در یک مطالعه که این پیامد را گزارش کرد، رخ نداده بود. ما اطلاعات کافی برای ارزیابی آسیب‌های مربوط به تب و تهوع در این جمعیت نداریم.

کودکانی که واکسن آنفولانزای فصلی دریافت می کنند ، کمتر دچار علائم عفونت COVID-19 می شوند.!

واکسن آنفلوانزا چگونه عمل می کند؟

دو هفته بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا، بدن بر علیه ویروس های موجود در واکسن آنتی بادی تولید می کند. واکسن آنفلوانزا در برابر ویروس هایی که تحقیقات نشان داده اند در طول فصل آینده شایع ترند، ایمنی ایجاد می کند. واکسن های مرسوم (واکسن های سه ظرفیتی) در برابر 3 ویروس آنفلوانزای A(H1N1) ، ویروس آنفلوانزای A ( H3N2) و ویروس آنفلوانزای B (سوش  Brisbane) و واکسن های چهار ظرفیتی بر علیه ویروس های گفته شده به اضافه نوع دیگری از ویروس آنفلوانزای B (سوش Phuket) ایمنی ایجاد می کنند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}