درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون افرادی که به کرونا مبتلا بوده اند!

درمان با پلاسمای خون (kon-vuh-LES-unt PLAZ-muh) به این صورت است که از خون افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند برای کمک به بهبود دیگران استفاده می کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درمان پلاسمای بهبودی را برای افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا (COVID-19) مجاز دانست. FDA اجازه استفاده از آن را در هنگام شیوع همه گیر می دهد ، زیرا هیچ درمان تایید شده ای برای COVID-19 وجود ندارد.

خون اهدایی افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند ، دارای آنتی بادی هایی علیه ویروس عامل آن است. خون اهدایی برای از بین بردن سلولهای خونی پردازش می شود و مایعات (پلاسما) و آنتی بادی باقی می ماند. این موارد را می توان به افراد مبتلا به COVID-19 داد تا توانایی آنها در مبارزه با ویروس را افزایش دهد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

پلاسما درمانی ممکن است به افراد در بهبودی از COVID-19 کمک کند. ممکن است از شدت بیماری بکاهد یا طول بیماری را کوتاه کند.

درمان ویروس کرونا با پلاسمای خون

خطرات پلاسما درمانی :

از خون برای درمان بسیاری از بیماری های دیگر استفاده شده است. معمولاً بسیار ایمن است. خطر ابتلا به COVID-19 از پلاسما درمانی هنوز آزمایش نشده است. اما محققان معتقدند این خطر کم است زیرا اهدا کنندگان به طور کامل از عفونت بهبود یافته اند.

پلاسما درمانی خطرات زیر را ممکن است داشته باشد :

عکس العمل های آلرژیتیک
آسیب ریه و دشواری در تنفس
عفونت هایی مانند HIV و هپاتیت B و C

خطر ابتلا به چنین عفونت هایی کم است. خون اهدایی باید از نظر ایمنی آزمایش شود. بعضی از افراد ممکن است عوارض خفیف داشته باشند یا اصلاً عوارضی وجود نداشته باشد. افراد دیگری ممکن است عوارض شدیدی تجربه کنند.

آنچه شما می توانید انتظار داشته باشید

اگر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان هستید ، ممکن است پزشک بیماری شما را با روش پلاسما درمانی بهبود بخشد. درواقع پزشک از تأمین کننده خون محلی بیمارستان شما پلاسمایی را که با گروه خون شما سازگار باشد ، تجویز می کند.

قبل از عمل

قبل از ترمیم پلاسما ، تیم مراقبت از سلامتی شما را برای انجام این روش آماده می کنند. یک عضو تیم مراقبت های بهداشتی یک سوزن استریل یکبار مصرف متصل به لوله (داخل وریدی یا خط IV) را به داخل رگ یکی از بازوهای شما وارد می کند.

در طول روش پلاسما درمانی

با رسیدن پلاسما ، کیسه پلاسمای استریل به لوله متصل می شود و پلاسما از کیسه خارج و به داخل لوله می ریزد. تکمیل روش حدود یک تا دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

پس از دریافت پلاسمای بهبودی ، از نزدیک تحت نظر خواهید گرفت. پزشک پاسخ شما را به درمان ثبت می کند. وی همچنین ممکن است مدت زمانی را که باید در بیمارستان بمانید و اگر به روشهای درمانی دیگر نیاز دارید ، ثبت کند.

نتایج پلاسما درمانی

هنوز مشخص نیست که آیا درمان بیماری کرونا با پلاسمای خون یک درمان موثر برای COVID-19 خواهد بود یا خیر! ممکن است هیچ فایده ای را تجربه نکنید. با این حال ، این روش درمانی ممکن است به شما در بهبودی بیماری ویروس کووید 19 کمک کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}