استفاده از آنتی بادی های مونوکلونال برای درمان COVID-19

در حالی که کشورها برای جلوگیری از COVID-19 و دستیابی به مصونیت گله ، واکسن های خود را ادامه می دهند ، دانشمندان به کار در مورد درمان های این بیماری ادامه می دهند. منبع معتبر سازمان غذا و دارو (FDA) ، آژانس داروهای اروپایی (EMA) و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان آنتی بادی های مونوکلونال را برای استفاده به عنوان درمانی برای درمان COVID-19 ارزیابی می کنند. آنتی بادی های مونوکلونال با انتشار اخباری در مورد دریافت دونالد ترامپ برای آزمایش آنتی بادی رگنرون ، مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند. 

استفاده از آنتی بادی های مونوکلونال برای درمان COVID-19

آنتی بادی های مونوکلونال چگونه کار می کنند؟

سیستم ایمنی بدن به عنوان مکانیزم دفاعی در برابر مولکول های ناآشنا ، آنتی بادی تولید می کند. اصطلاح علمی برای چنین مولکولهای ناآشنا آنتی ژن ها است. مولکول های باکتری ها و ویروس ها می توانند به عنوان آنتی ژن عمل کرده و باعث تولید آنتی بادی شوند. آنتی بادی ها به آنتی ژن ها متصل می شوند. این امر به سلولهای خاص سیستم ایمنی بدن می گوید که عامل بیماری زای مهاجم را از بین ببرند.

بدن اکثر افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند ، آنتی بادی هایی را علیه ویروس SARS-CoV-2 تولید می کنند. دانشمندان دریافته اند که این آنتی بادی ها حداقل 5-7 ماه پس از عفونت باقی می مانند. با این حال ، دانشمندان همچنین می توانند این آنتی بادی ها را در محیط آزمایشگاهی تولید کنند تا در خون تزریق شود. آنتی بادی های مونوکلونال منبع معتبر کپی های مشابه آنتی بادی است که یک آنتی ژن خاص را هدف قرار می دهد. دانشمندان می توانند با قرار دادن گلبول های سفید در معرض یک آنتی ژن خاص ، آنتی بادی های مونوکلونال ایجاد کنند.

سپس آنها می توانند یک گلبول سفید یا کلون واحد را انتخاب کرده و از این به عنوان پایه برای تولید بسیاری از سلولهای یکسان استفاده کنند و نسخه های مشابه بسیاری از آنتی بادی مونوکلونال ایجاد کنند.

درمان های آنتی بادی به خودی خود چیز جدیدی نیستند. متخصصان بهداشت از آنتی بادی های مونوکلونال استفاده کرده اند ، به عنوان مثال ، برای درمان عفونت های ویروسی مانند EbolaTrusted Source و HIV. هر آنتی بادی مونوکلونال مخصوص آنتی ژن همسان آن است. برای COVID-19 ، چندین درمان با آنتی بادی مونوکلونال مجاز وجود دارد.

آنتی بادی های مونوکلونال ضد ویروس SARS-CoV-2

گلیکوپروتئین سنبله ای ویروس SARS-CoV-2 ، که روی سطح آن قرار دارد ، عملکردهای ویروس را به سلولهای بدن تسهیل می کند. برخی از آنتی بادی های SARS-CoV-2 به پروتئین سنبله متصل شده و از ورود ویروس به سلول جلوگیری می کنند. در حال حاضر ، تمام آنتی بادی های مونوکلونال COVID-19 که FDA برای آنها مجوز استفاده اضطراری صادر کرده است ، پروتئین سنبله را هدف قرار می دهد.

آنتی بادی های مونوکلونال گیرنده ضد اینترلوکین 6

این نگرانی وجود دارد که ممکن است سیستم ایمنی بدن در پاسخ به COVID-19 واکنش بیش از حد نشان دهد و منجر به طوفان سیتوکین شود ، که در آن مقادیر بیش از حد پروتئین های التهابی به نام سیتوکین می تواند سطح التهاب تهدید کننده زندگی را ایجاد کند.

اینترلوکین 6 (IL-6) نوعی سیتوکین التهابی است. آنتی بادی هایی که از اتصال این سیتوکین به سلول های دیگر جلوگیری می کنند ممکن است خطر التهاب مربوط به COVID-19 را کاهش دهند.

لوویلیماب (ایل سیرا)

شرکت بیوتکنولوژی روسی BIOCAD برای جلوگیری از عوارض ناشی از طوفان سیتوکین ناشی از COVID-19 آنتی بادی لوویلیماب (Ilsira) را ایجاد کرد. وزارت بهداشت فدراسیون روسیه استفاده از آن برای درمان COVID-19 را در 5 ژوئن سال 2020 تأیید کرد.

به گفته دیمیتری موروزوف ، مدیر کل BIOCAD ، "نتایج آزمایشات بالینی دارو که در 24 آوریل آغاز شد ، نشان می دهد که درمان با لوویلیماب می تواند میزان مرگ و میر را در بین افراد مبتلا به COVID-19 به میزان قابل توجهی کاهش دهد و این امر باعث تحمیل فشار بر روی سیستم بهداشتی است."

آنتی بادی توسیلیزوماب

این آنتی بادی برای درمان اختلالات روماتولوژی از طرف FDA تأیید فعلی دارد. توسیلیزوماب هنوز مجوز FDA برای درمان COVID-19 را ندارد. با این وجود NIH این آنتی بادی ها را به بیماران COVID-19 بستری در بیمارستان توصیه می کند به شرطی که متخصصان مراقبت های بهداشتی از آنها در رابطه با سایر روش های درمانی مانند دگزامتازون استفاده کنند. این توصیه براساس داده های منتشر شده از آزمایش بالینی REMAP-CAP و پیش چاپ از آزمایش RECOVERY است که هنوز مورد بررسی همسالان قرار نگرفته است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}