آیا درمان های موثری برای COVID-19 وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ روش درمانی خاصی برای COVID-19 وجود ندارد. رویکردهایی که برای توسعه درمان استفاده می شود مبتنی بر داروهای موجود برای بیماری های دیگر یا روش هایی است که با موفقیت انجام شده است. هنگامی که داروی جدید بالقوه ای تولید می شود، باید از نظر ایمنی و اثربخشی در آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار گیرد.

بسیاری از محققان در سراسر جهان به دنبال داروهایی برای درمان COVID-19 هستند ، اما هنوز هیچ روش درمانی موثری کشف نشده است. ویروس کرونا از نظر ژنتیکی بسیار شبیه ویروس هایی است که باعث سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) شده اند ، بنابراین دارویی که برای درمان این عفونت ها استفاده می شود ممکن است در برابر COVID-19 نیز موثر باشد. سایر داروهای ضد ویروسی تثبیت شده نیز می توانند موثر واقع شوند و این داروها می توانند برای درمان COVID-19 دوباره هدف گیری شوند. قبل از ورود به بازار ، هر داروی جدیدی باید در آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار گیرد. تا ایمنی و کارایی آنها در درمان بیماران COVID-19 تثبیت شود.

توجه : کاربر گرامی شما میتوانید تست کرونا را در منزل با کاهش خطر ابتلا به ویروس کووید 19 انجام دهید، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

انواع داروی های مناسب برای درمان بیماری کرونا ویروس :

داروی Remdesivir

این دارو در اصل برای درمان ویروس ابولا تولید شده است. Remdesivir به اندازه سایر روش های درمانی ابولا موثر نبود اما در آزمایش های آزمایشگاهی نشان داده شده است که عفونت ویروس کرونا را کاهش می دهد. این دارو با جلوگیری از آنزیمی که برای تکثیر ویروس لازم است ، میتواند از پیشرفت ویروس کرونا جلوگیری کند. Remdesivir با خیال راحت برای درمان بیماری های دیگر استفاده شده است و اکنون می تواند در بیماران COVID-19 آزمایش شود.

آیا درمان های موثری برای COVID-19 وجود دارد؟

داروی لوپیناویر / ریتوناویر

این ترکیبی از دو دارو است. لوپیناویر و ریتوناویر که برای درمان افراد مبتلا به عفونت HIV استفاده می شود. هر دو دارو با جلوگیری از تکثیر ویروس در بدن کار می کنند. نشان داده شده است که این روش درمانی برای ویروس کرونا هم به همان شیوه عمل می کند. استفاده از لوپیناویر / ریتوناویر در SARS قبلاً نتایج مثبتی را نشان داده است. 

داروی کلروکین

کلروکین فسفات دارویی قدیمی است که برای درمان مالاریا استفاده می شود. در حال حاضر استفاده از داروی کلروکین در چین برای درمان ذات الریه مرتبط با COVID-19 آزمایش و بررسی می شود. همچنین ممکن است در ترکیب با remdesivir استفاده شود.

داروی اینترفرون ها

اینترفرون ها پروتئین هایی هستند که به طور طبیعی در هنگام آلوده شدن به ویروس توسط سلول های انسانی تولید می شوند. این پروتئین ها به عنوان سیگنال هایی برای سلول های دیگر عمل می کنند که قدرت ضد ویروسی آنها را افزایش می دهد. آنها می توانند به طور مصنوعی تولید و در اختیار بیماران قرار گیرند. در بررسی های آزمایشگاهی چندین اینترفرون برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده شده و نتیجه آن موثر بوده اما مشخص نیست که عملکرد آنها در انسان چقدر خوب باشد.

پلاسما درمانی یا ایمونوگلوبولین

SARS و همچنین آنفلوانزا (در طی همه گیری سال 2009) با استفاده از پلاسمای بیمارانی که از عفونت خود بهبود یافته اند ، درمان شده اند. این پلاسمای نقاهت نامیده می شود. پلاسما جزو component مایع خون است که حاوی آنتی بادی هایی است که برای بیماران بهبود یافته ایمنی ایجاد می کند. این دارو باید قبل از تزریق داخل وریدی و با استفاده از روشهای معمول برای اطمینان از غیرفعال شدن ویروسهای احتمالی یا سایر عوامل مضر موجود در آن ، استفاده شود. جزء component آنتی بادی محافظ پلاسما ، که ایمونوگلوبولین نام دارد ، می تواند از طریق ورید تجویز شود. این به عنوان ایمونوگلوبولین داخل وریدی یا IVIG شناخته می شود. مزیت آن این است که می توان آن را به صورت عمده از استخرهای بزرگ پلاسما جمع آوری شده از بیماران بهبودی، تهیه کرد. همانند پلاسما ، IVIG نیز از طریق تزریق وریدی انجام می شود اما در مقایسه با پلاسما در حجم بسیار کمتر و راحت تری انجام می شود.

آنتی بادی های مونوکلونال (mAbs)

آنتی بادی ها به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس در خون تولید می شوند. آنتی بادی های تولید شده مصنوعی می توانند دقیقاً مطابقت داشته و به ویروس متصل شوند (به طور منفرد) و از ورود آن به سلول جلوگیری می کنند. چندین کاندیدای امیدوار کننده از قبل وجود دارند و در آزمایشات مقدماتی نتایج مطلوبی را نشان داده اند. 

داروهایی که موثر نیستند یا علائم را بدتر می کنند

کشف اینکه کدام یک از ضد ویروس ها هیچ تأثیر موثری ندارند، برای جلوگیری از آسیب به بیمار و هدر ندادن تلاش کادر درمانی بسیار مهم است. پیشنهاداتی مبنی بر عدم استفاده از ایبوپروفن ، دارویی موثر در کاهش تب وجود دارد چراکه تب به پاکسازی ویروس از بدن کمک می کند. همچنین برخی از پیشنهادات وجود دارد که ممکن است علائم بیماری تنفسی را بدتر کند. البته در این مورد شواهد همچنان قطعی و کافی نیست.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}