آخرین تحقیقات در مورد درمان ها و داروهای COVID-19

Remdesivir (وکلوری) در حال حاضر تنها داروی مورد تایید FDA برای درمان بیماری ویروس کرونا در سال 2019 است (COVID-19). این تأیید براساس یافته هایی بود که بیماران بستری در بیمارستان که دچار remdesivir شدند سریعتر بهبود یافتند.
در حال حاضر آزمایش های بالینی زیادی برای بررسی سایر روش های درمانی بالقوه مانند آنتی بادی های مونوکلونال برای COVID-19 در حال انجام است. محققان همچنین داروهای قدیمی (که به طور معمول برای درمان سایر بیماری ها استفاده می شوند) را آزمایش می کنند تا ببینند برای COVID-19 نیز موثر هستند.

بیش از 200000 نفر در ایالات متحده بر اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند و این تعداد همچنان در حال رشد است. سیستم مراقبت های بهداشتی ما به طور فزاینده ای دچار تنش می شود و ما به شدت به یک درمان ایمن و موثر برای COVID-19 نیاز داریم. دانشمندان در سراسر جهان برای یافتن درمانی با زمان رقابت می کنند. این چیزی است که ما تاکنون در مورد درمان های در حال ظهور ویروس کرونا می دانیم و با در دسترس قرار دادن اطلاعات بیشتر ، این مقاله را به روز می کنیم.

بیمارستان ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی در سراسر جهان در حال تلاش برای یافتن یک درمان بالقوه COVID-19 ، روش های مختلف درمانی را بر روی بیماران ویروس کرونا مثبت آزمایش می کنند. در زیر چند دارو و درمان را که باعث ایجاد هیاهو در جامعه علمی شده است ، برجسته می کنیم.

داروی Remdesivir

Remdesivir یک ضد ویروس است که با تزریق وریدی (IV) در بیمارستان تجویز می شود. در 22 اکتبر سال 2020 ، FDA Remdesivir (Veklury) را برای درمان COVID-19 در بیماران 12 ساله و بالاتر که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند ، تصویب کرد. این تأیید تا حد زیادی بر اساس یافته های سه مطالعه با یافته های مثبت بود. 

در مورد استفاده از remdesivir توصیه های مختلفی ارائه شده است. انستیتوی ملی بهداشت (NIH) استفاده از remdesivir را برای بیماران خاص مبتلا به COVID-19 در بیمارستان توصیه می کند در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) به دلیل کمبود اطلاعات ، استفاده از آن را برای هیچ یک از بیماران COVID-19 توصیه نمی کند.

Remdesivir همچنین در ترکیب با سایر داروها در حال مطالعه است. یک مطالعه گزارش داد بیماران COVID-19 بستری در بیمارستان که هم رمیدسیویر و هم باریسیتینیب (Olumiant) داشتند ، تقریباً 1 روز سریعتر از کسانی که فقط ریمدسیویر داشتند (7 روز در مقابل 8 روز) بهبود یافتند. بعلاوه ، بیماران در روز 15 هنگام مصرف هر دو دارو با هم 30 درصد احتمال بهبود بالینی داشتند. بیمارانی که هر دو دارو دریافت کرده اند نیز در مقایسه با کسانی که فقط remdesivir دریافت کرده اند (29٪ در مقابل 28٪) کمتر نیاز به تهویه هوا دارند یا در روز 29 می میرند. FDA در 19 نوامبر سال 2020 EUA را برای استفاده از باریسیتینیب در ترکیب با remdesivir برای بیماران بستری در COVID-19 که نیاز به اکسیژن اضافی یا پشتیبانی تنفسی دارند ، اعطا کرد. NIH در حال حاضر استفاده از باریسیتینیب همراه با remdesivir را فقط در صورت عدم استفاده از کورتیکواستروئیدها (مانند دگزامتازون) توصیه می کند.

داروی دگزامتازون

دگزامتازون یک داروی متداول کورتیکواستروئید (استروئید) است که سالها برای درمان بیماری های مختلف مانند شرایط خود ایمنی و واکنش های آلرژیک مورد استفاده قرار گرفته است. RECOVERY ، یک کارآزمایی بالینی تصادفی در انگلستان ، روی بسیاری از داروها از جمله دگزامتازون مطالعه می کند تا ببیند آیا داروهای ضد COVID-19 مثر است.

محققان دریافتند كه در 224 بیمار بستری با COVID-19 كه دوز روزانه دگزامتازون (یا از راه دهان یا تزریق IV) دوز كم و روزانه دگزامتازون دریافت كرده بودند ، میزان مرگ و میر پایین تری در روز 28 داشت (23 به ترتیب در مقابل 26٪). این اختلاف معنی دار بود. به نظر می رسید که این دارو بیشتر برای بیمارانی که تحت دستگاه تنفس هستند یا به اکسیژن اضافی نیاز دارند مفید است. برای کسانی که علائم شدیدتری ندارند هیچ فایده ای ندارد.

کلریکین (کلشی سین)
کلشی سین دارویی است که برای نقرس استفاده می شود. این روش به روش های مختلفی از جمله فعال سازی فرآیندهای ضد التهابی و تداخل در سلول های درگیر در التهاب کار می کند. محققان فکر می کنند که کلشی سین می تواند مشابه توسیلیزوماب (Actemra) در بیماران COVID-19 عمل کند ، زیرا اگر سیستم ایمنی بیش از حد فعال شود و طوفان سیتوکین اتفاق بیفتد ، مفید خواهد بود. یک آزمایش بالینی بزرگ در حال حاضر در حال بررسی است که آیا کلشی سین ، اگر بلافاصله پس از تشخیص COVID-19 تجویز شود ، می تواند شانس بستری شدن و مرگ را کاهش دهد.

علاوه بر این ، یک مطالعه بر روی 105 بیمار در یونان نشان داد که به نظر می رسد بیماران بستری در بیمارستان که کلشی سین دریافت کرده اند ، بهتر از بیماران دیگری هستند. یک بیمار در گروه کلشی سین در بیمارستان بدتر شد (به عنوان مثال تهویه مورد نیاز یا فوت کرد) در مقایسه با 7 بیمار در گروه که کلشی سین دریافت نکردند. سایر آزمایشات آزمایشگاهی نیز انجام شد ، اما هیچ تفاوتی مشاهده نشد. برای تأیید این یافته ها اطلاعات بیشتری لازم است.

همچنین برخی از مطالب رسانه ای از مطالعه COLCORONA ارائه شده است که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. محققان دریافتند كه میزان مرگ و میر و بستری در بیماران غیر بستری و پر خطر COVID-19 كه كولشیسین دریافت می كنند در مقایسه با بیماران دیگر (به ترتیب 4.7٪ در مقابل 5.8٪) كمتر است. همچنین نیاز به تهویه مکانیکی در گروه کلشی سین کمتر بود (0.5٪ در مقابل 1.0٪). با این حال ، این یافته ها از نظر آماری معنی دار نبودند ، به این معنی که می توانستند به دلیل شانس تصادفی رخ دهند.

درمان های مورد تایید FDA برای ویروس کرونا (COVID-19) چیست؟

FDA یک برنامه اضطراری جدید با عنوان برنامه تسریع درمان کروناویروس (CTAP) ایجاد کرد که هدف آن سرعت بخشیدن به تحقیقات برای توسعه درمان های COVID-19 است. در این زمان ، remdesivir (وکلوری) تنها داروی مورد تایید FDA برای درمان COVID-19 است ، اما این دارو فقط برای برخی بیماران بستری در بیمارستان قابل استفاده است و 100٪ موثر نیست. بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند ممکن است تحت مراقبت های حمایتی (مانند اکسیژن) قرار بگیرند ، در آزمایشات بالینی ثبت نام کنند و بر اساس دستورالعمل های بیمارستان و قضاوت بالینی پزشکانشان ، از آنها داروهایی خارج از برچسب دریافت کنند. بیمارانی که علائم خفیف دارند باید خود را در خانه منزوی کنند.

آیا درمانی یا واکسنی برای COVID-19 وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ درمانی یا واکسنی برای COVID-19 وجود ندارد. برای تأیید اینکه آیا درمان های بالقوه ذکر شده در بالا برای COVID-19 مفید است ، مطالعات بیشتری لازم است. تحقیقات در مورد COVID-19 به سرعت در حال پیشرفت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واکسن های COVID-19 ، به روزرسانی های زنده ردیاب واکسن ما را اینجا دنبال کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}