آیا خطر مرگ در اثر عفونت ویروس کرونا در کشورها متفاوت است؟

با مشاهده موارد گزارش شده و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشورهای مختلف ، به نظر می رسد درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند و در نهایت می میرند (میزان مرگ و میر) بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، تا تاریخ 07 آوریل 2020 ، آلمان گزارش داد كه 1.6٪ از 99،225 مورد گزارش شده فوت كرده اند ، در حالی كه انگلیس 10٪ از 51،612 مورد را فوت شده گزارش کرده اند. آیا این بدان معنی است که ویروس به دلایلی در انگلیس کشنده تر از آلمان است؟

آلمان تا 05 آوریل 2020 ، 16 آزمایش به ازای هر 1000 نفر را انجام داده بود ، در حالی که انگلیس 3 آزمایش را در هر 1000 نفر انجام داده بود. این بدان معناست که انگلستان موارد خفیف تری به اندازه آلمان کشف نکرده است و این یکی از دلایلی است که تعداد مرگ گزارش شده نسبت به موارد در انگلیس بیشتر است.

علاوه بر این ، فاصله زمانی بین آلوده شدن به ویروس کرونا و مرگ ناشی از COVID-19 می تواند باعث شود که میزان مرگ و میر کمتر از آنچه در مراحل اولیه شیوع همه گیر است ، باشد. تعداد مرگ ناشی از COVID-19 در یک روز مشخص به تعداد افرادی که حدود سه هفته زودتر آلوده شده اند بستگی دارد. کشورهایی که اپیدمی تازه در حال شروع است ، موارد جدیدی را گزارش می کنند که تقریبا تعداد کمی از آنها به اندازه کافی بیماری داشته اند تا از دنیا بروند ، بنابراین به نظر می رسد میزان مرگ و میر پایین باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

مطالعاتی که هم موارد خفیف کمتری را کشف کرده اند و هم تاخیر زمانی تا زمان مشاهده مرگ ، میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 را حدود 0.7 تا 1.1٪ تخمین می زنند. رقم قطعی تر فقط زمانی امکان پذیر خواهد بود که از آزمایشات آنتی بادی برای یافتن درصد واقعی از جمعیت آلوده به ویروس کرونا استفاده شود.

تفاوت واقعی در مرگ و میر

جدا از این عوارض در تفسیر داده ها ، آیا شواهدی وجود دارد که میزان مرگ و میر در کشورها واقعاً متفاوت باشد؟ برای قرار دادن اعداد دقیق در این باره خیلی زود است ، اما تعدادی از عوامل احتمالاً باعث مرگ واقعی در اثر مرگ ناشی از COVID-19 پس از آلودگی می شوند.

COVID-19 در افراد مسن میزان مرگ و میر بیشتری دارد. یک مطالعه در بین بسیاری از مواردی که اکنون انجام شده است ، نشان داد که خطر مرگ در افرادی که دچار علائم شده اند ، در مقایسه با افراد 30-59 ساله پنج برابر بیشتر است. نسبت افراد مسن در جمعیت بین کشورها متفاوت است ، به عنوان مثال 23٪ از جمعیت ایتالیا بیش از 65 سال است در حالی که در چین 12٪ است. این می تواند به شما کمک کند تا توضیح دهد که چرا ایتالیا مرگ و میر بیشتری در میان موارد COVID-19 نسبت به چین گزارش کرده است - 12٪ در مقابل 4٪. اما داده ها هنوز به اندازه کافی دقیق نیستند تا بتوانند به طور قطعی در این مورد تشخیص دهند. 

شرایط زمینه ای بهداشتی ، مانند فشار خون بالا و دیابت و بیماری های قلبی و ریوی ، صرف نظر از سن ، خطر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال ، بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در چین دو برابر بیشتر از افراد هم سن و بدون این بیماری در معرض مرگ با COVID-19 بودند. شیوع این شرایط بهداشتی اساسی در جوامع داخل و همچنین بین کشورها متفاوت است و هنوز سهم آنها در مرگ ناشی از COVID-19 مشخص نشده است.

همچنین تعداد افراد در گروه های سنی مختلف و الگوهای ارتباط اجتماعی بین آنها نیز مهم است. با جمع آوری داده ها از کشورهای مختلف ، یک مطالعه تخمین زده است که درصد افرادی که از COVID-19 می میرند ، می تواند هفت برابر باشد از 0.2٪ در اوگاندا تا 1.4٪ در ژاپن ، به دلیل تفاوت در الگوهای ارتباط اجتماعی و در درصد افراد در طبقات سنی بالاتر.

کیفیت مراقبت های بهداشتی در کشورها نیز متفاوت است. برای اکثر بیماران COVID-19 که بیماری شدیدی را تجربه می کنند ، اکسیژن و تهویه مکانیکی جان افراد را نجات می دهد. تاکنون ، بیشترین تخمین میزان مرگ و میر از چین آمده است که دارای یک سیستم بهداشتی پیشرفته است. ممكن است كشورهايي كه از نظر مراقبت هاي ويژه كمتر هستند ميزان مرگ و مير بيشتري داشته باشند. تعداد سرانه تخت های بیمارستانی در کشورهای کم درآمد در مقایسه با کشورهای پردرآمد به طور متوسط ​​حدود چهار برابر کمتر است و درصد این تخت ها ICU (واحد مراقبت های ویژه) در کشورهای کم درآمد حدود دو برابر کمتر است به طور متوسط

آیا خطر مرگ در اثر عفونت ویروس کرونا در کشورها متفاوت است؟

دلایلی که میزان مرگ و میر ویروس کرونا را در کشورها متفاوت می کند؟

به طور خلاصه ، هنگام تمایز بین تفاوت واقعی و آشکار در میزان مرگ و میر COVID-19 ، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. نرخ متفاوت آزمایش COVID-19 و مرحله اپیدمی دو دلیل تفاوت در بین کشورها است. سن و الگوهای ارتباطی افراد در جامعه ، شرایط بیماری های زمینه ای و تفاوت در دسترس بودن مراقبت های بهداشتی دلایلی است که باعث می شود میزان مرگ و میر در واقع متفاوت باشد. در آینده ، آزمایش مقیاس بزرگ آنتی بادی برای کشف تعداد افراد آلوده ، همراه با نظارت دقیق بر نتایج بیماری در گروه های مختلف جمعیتی ، تفاوت های واقعی در میزان مرگ و میر COVID-19 را در بین کشورها نشان می دهد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}