انتقال ویروس کرونا با غذا یا بسته بندی مواد غذایی

در حال حاضر ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دست زدن به غذا یا مصرف غذا با ابتلا به ویروس COVID-19 ارتباط دارد. ویروس COVID-19 ، هنگام سرفه ، عطسه یا صحبت ، بیشتر از طریق قطره های تنفسی به صورت فرد به فرد منتقل می شود. این امکان وجود دارد که فرد با لمس یک سطح یا جسم ، از جمله غذا یا بسته بندی مواد غذایی ، که ویروس روی آن است و سپس دست زدن به دهان ، بینی یا احتمالا چشم خود ، به COVID-19 مبتلا شود. با این حال ، تصور نمی شود که این اصلی ترین راه انتشار ویروس باشد. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست برروی لینک کلیک کند.

انتقال ویروس کرونا با غذا یا بسته بندی مواد غذایی

نکته حائز اهمیت در خصوص ابتلا به ویروس :

پس از خرید یا بعد از دست زدن به بسته های مواد غذایی همچنین قبل از تهیه یا خوردن غذا ، مهم است که همیشه دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست ، از یک محلول ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد. تمام سطوح دستان خود را بپوشانید و آنها را به هم بمالید تا احساس خشکی کنند.

خطر ابتلا به COVID-19 از غذایی که خودتان می پزید یا از دست زدن و مصرف غذا در رستوران ها بسیار کم است. در حال حاضر ، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط غذا با انتشار ویروس عامل COVID-19 وجود ندارد اما شما می بایست هنگام دست زدن به غذا ، حین و بعد از تهیه یا خوردن غذا از روش های ایمنی غذایی مناسب استفاده کنید.

آیا می توانم COVID-19 را از خوردن غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات دریافت کنم؟

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می توانند COVID-19 را از مواد غذایی از جمله میوه ها و سبزیجات بگیرند ، وجود ندارد. میوه ها و سبزیجات تازه بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و مصرف آنها را باید جدی بگیرید.

آیا ویروس COVID-19 می تواند در سطح بسته بندی مواد غذایی زندگی کند؟

ویروس کرونا برای تکثیر و زنده ماندن به یک حیوان زنده یا میزبان انسانی احتیاج دارد و نمی تواند در سطح بسته های غذایی تکثیر شود. ضد عفونی مواد بسته بندی مواد غذایی ضروری نیست ، اما باید دستها پس از دست زدن به بسته های مواد غذایی و قبل از غذا به درستی شسته شوند.

برای حمایت از سیستم ایمنی بدن چه غذاهایی باید مصرف شود؟

سیستم ایمنی بدن به پشتیبانی بسیاری از مواد مغذی نیاز دارد. مصرف انواع غذاها برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل از جمله غلات کامل ، حبوبات ، سبزیجات ، میوه ها ، مغزها و غذاهای حیوانی توصیه می شود.

نکاتی که باید بدانید :

  • هنگام بسته بندی مواد غذایی ، ظرف 2 ساعت پس از خرید ، گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ، غذاهای دریایی و سایر مواد فاسدشدنی را در یخچال قرار دهید.
  • از مواد ضد عفونی کننده مخصوص سطوح سخت مانند سفید کننده یا آمونیاک روی مواد غذایی بسته بندی شده در مقوا یا پلاستیک استفاده نکنید.
  • میوه ها و سبزیجات تازه را به آرامی زیر آب سرد بشویید.
  • مواد غذایی دارای پوست (مثلا سیب زمینی ، خیار ، خربزه) را با برس تمیز، تمیز کنید
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}