ویروس کرونا با بدن انسان چه می کند؟

از آنجایی که تعداد موارد تایید شده COVID-19 بیش از 2.2 میلیون نفر در جهان افزایش یافته و مرگ و میرها از 150،000 نفر فراتر رفته است ، پزشکان و آسیب شناسان در تلاشند تا صدمات وارده به ویروس کرونا را هنگام پارگی در بدن درک کنند. آنها متوجه شده اند که گرچه ریه ها صفر هستند ، اما دسترسی آنها می تواند به اندام های زیادی از جمله قلب و رگ های خونی ، کلیه ها ، روده و مغز گسترش یابد. هارلان کرومهولز متخصص قلب که تلاش های زیادی برای جمع آوری داده های بالینی COVID-19 انجام می دهد، می گوید: "این بیماری می تواند تقریبا به هر چیزی در بدن حمله کند و عواقب ویرانگری داشته باشد."

کاربر گرامی : در صورتی که می خواهید هر نوعی از آزمایش کرونا را انجام دهید همچنین مایل هستید این تست را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

عفونت کرونا شروع می شود :

وقتی فرد آلوده قطرات مملو از ویروس را دفع می کند و شخص دیگری آنها را استشمام می کند. ویروس کرونا ، به نام SARS-CoV-2 ، وارد بینی و گلو می شود. طبق پیش بینی دانشمندان موسسه Wellcome Sanger و جاهای دیگر آنها دریافتند که سلولهای آنجا غنی از گیرنده سطح سلول به نام آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2) است. در سراسر بدن ، وجود ACE2 ، که به طور معمول به تنظیم فشار خون کمک می کند ، بافت های آسیب پذیر در برابر عفونت را مشخص می کند. در این مرحله هیچ علائمی ممکن است وجود نداشته باشد.

اگر سیستم ایمنی بدن در این مرحله اولیه SARS-CoV-2 را شکست ندهد ، ویروس سپس به سمت لوله تنفسی می رود تا به ریه ها حمله کند ، جایی که می تواند کشنده باشد. شاخه های نازک و دور درخت تنفسی ریه به کیسه های هوایی کوچکی موسوم به آلوئول ختم می شود که هر کدام توسط یک لایه سلولهای غنی از گیرنده های ACE2 پوشانده شده اند.

اما برخی دیگر ، اغلب به طور ناگهانی دچار بیماری می شوند که سندرم دیسترس حاد تنفسی (ARDS) نامیده می شود. سطح اکسیژن در خون آنها کاهش می یابد و برای تنفس بیشتر سخت می شوند. در اشعه ایکس و اسکن توموگرافی کامپیوتری ، ریه های آنها مملو از کدورت های سفید است ، جایی که فضای سیاه باید هوا باشد. معمولا در نهایت این بیماران در هواکش ها قرار می گیرند.

کاری که ویروس کرونا با بدن می کند

بیماری شدید کرونا :

SARS-CoV-2 در ریه ها فرود می آید و می تواند در آنجا آسیب های عمیقی وارد کند. اما ویروس یا پاسخ بدن به آن می تواند به اندام های دیگر آسیب برساند. دانشمندان در حال تحقیق در مورد دامنه و ماهیت این آسیب هستند. اگر بیماری پیشرفت کند به خاطر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی خواهد بود.  سیگنال های شیمیایی (سایتوکاین ها) باعث ایجاد التهاب می‌شوند که باید با دقت تنظیم و تعدیل شود. التهاب بیش از اندازه می‌تواند باعث آسیب در بدن شود.

بیماری وخیم کرونا :

6 درصد از افراد به سمت وخامت می روند که درواقع سیستم ایمنی بدن در این حالت شکست می خورد و احتمال جدی مرگ در این مرحله وجود دارد. وقتی سیستم ایمنی ضعیف بشود باعث آسیب به بدن می شود. سندرم دیسترس تنفسی حاد ناشی از التهاب گسترده در ریه هاست که باعث توقف اکسیژن گیری مورد نیاز برای بقای بدن می‌شود. همچنین احتمال اختلال کلیه ها و در نتیجه تصفیه نشدن خون و آسیب روده ها نیز وجود دارد.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}