بهبودی از ویروس کرونا - زمان بهبودی و علائم بیماری ویروس کرونا از خفیف تا شدید

علائم COVID-19 می تواند از دو تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شود. می توانید توسط قطرات ناشی از سرفه و عطسه فرد آلوده و لمس سطحی که فرد آلوده آلوده کرده است ، قرار بگیرید. بیشتر افراد طی یک تا دو هفته بهبود می یابند. بهبودی موارد شدیدتر ممکن است شش هفته یا بیشتر طول بکشد.

در حالی که اکثر بیماران بهبود می یابند ، برخی از آنها ممکن است به عنوان بخشی از سندرم مراقبت های ویژه بعد از زخم ، دارای زخم در ریه باشند و همچنین ممکن است شامل ضعف ، از دست دادن توده عضلانی ، استرس ، اضطراب و تغییرات حافظه باشد که اغلب ممکن است مورد توجه قرار نگیرند. در صورت تشخیص این شرایط ، رویکردهای مدیریتی وجود دارد که می تواند به بهبود این شرایط و همچنین کمک به کیفیت زندگی بیمار و خانواده کمک کند.

بیماری خفیف ویروس کرونا

80٪ افراد و بیشتر به بیماری خفیف COVID-19 مبتلا خواهند شد.

زمان بهبودی: حدود 2 هفته

علائم: عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ، تب ، سرفه و سایر علائم خفیف مانند سردرد یا ورم ملتحمه. ممکن است ذات الریه خفیف داشته باشید یا نداشته باشید.

بیشتر افراد احساس سرماخوردگی خفیف یا عفونت ویروسی دیگری دارند - خسته و تحت آب و هوا. بهبودی شامل مراقبت در منزل برای علائم ، استراحت و انزوا به دور از دیگران است.

شما از COVID-19 بهبود پیدا کرده اید هنگامی که :

شما بدون استفاده از داروی کاهش دهنده تب به مدت 24 ساعت بدون تب هستید.
علائم بهبود یافته است
هفت روز کامل از ظهور علائم شما گذشته است

بیماری متوسط ​​تا شدید ویروس کرونا

14٪ افراد یا کمتر به بیماری شدید COVID-19 مبتلا خواهد شد

زمان بهبودی: 3-6 هفته

علائم: بیماری شدید می تواند باعث ذات الریه شود. حدود 50٪ به دلیل تنگی نفس دچار تنگی نفس و سطح اکسیژن کم خواهند شد. بیشتر بیماران تب می کنند ، احساس خستگی شدید و سرفه خشک می کنند.

برای بهبودی شما چند روزی در بیمارستان خواهید بود. مراقبت از بیمارستان ممکن است شامل اکسیژن باشد. اگر در قلب خود التهاب داشته باشید ممکن است درد قفسه سینه داشته باشید و عدم تحمل ورزش داشته باشید. بهبودی کامل ممکن است حدود یک ماه یا بیشتر طول بکشد و WHO توصیه می کند حداقل دو هفته پس از رفع علائم ، منزل را جدا کنید.

بیماری بحرانی ویروس کرونا 

5٪ افراد یا کمتر بیماری مهمی در ارتباط با بیماری COVID-19 نیاز به مراقبت ICU خواهد داشت.

زمان بهبودی: توسط شخص متفاوت است

علائم: COVID-19 شدید و ذات الریه می تواند به بیماری مهمی منجر شود ، از جمله سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) ، بیماری قلبی ، اختلال عملکرد اندام و شوک. برای کار اندامها در حالی که بدن با ویروس می جنگد ، ممکن است به پشتیبانی از ونتیلاتور مکانیکی یا سایر روشهای درمانی پیشرفته مانند دستگاههای اکسیژن رسانی خارج از بدن (قلب / ریه) نیاز باشد. در این شرایط خطر مرگ بیشتر است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}