آزمایش کرونا برای پرواز

در شرایط کنونی همه گیری covid-19 ، محدودیت های سفر و پرواز هر روز در حال تغییر است. اکنون بسیاری از کشورها برای ورود از طریق گمرک و مهاجرت به کشورهای مختلف به آزمایش کرونا نیاز دارند. همچنین ممکن است بخواهید برای آرامش خاطر خود آزمایش کنید تا بدانید که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آلوده کردن دیگران در سفر انجام داده اید یا خیر. به طور کلی آزمایشات کرونا باید بین سه تا پنج روز قبل از پرواز انجام شود.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

آزمایش کرونا برای پرواز

 

نکاتی که برای آزمایش کرونا قبل از پرواز باید به آنها دقت نمایید:

  • با توجه به شیوع مجدد و موج سوم بیماری بهتر است از چند روز قبل از پرواز تردد خود در خارج از منزل را به حداقل برسانید. یکی از محیط هایی که خود ممکن است باعث آلودگی شما به ویروس کرونا شود حضور در مراکز پزشکی و درمانی است. آزمایشگاه مندل برای حل این موضوع نمونه گیری در منزل را به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید با ثبت درخواست خود در این لینک منتظر حضور کارشناس نمونه گیر آزمایشگاه با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی باشید و از طریق همین لینک نیز نتیجه خود را دریافت نمایید.
  • ثبت شماره پاسپورت در نتیجه آزمایش بسیار مهم است و نبودن آن ممکن است در گیت پلیس مهاجرت کشور مقصد برای شما دردسر ساز شود. در تمامی نتایج آزمایش کرونا مخصوص پرواز در آزمایشگاه مندل شماره پاسپورت درج می شود.
  • سرعت انجام آزمایش نیز یکی از نکاتی است که باید به آن دقت نمود. آزمایشگاه مندل با در اختیار داشتن تجهیزات لازم در سریعترین زمان ممکن نتایج را آماده و به دست شما می رساند. معمولا تمامی نمونه هایی که تا قبل از ساعت 14 نمونه گیری شوند تا ساعت 22 همان روز جوابدهی میشوند. البته توجه نمایید که همواره احتمال تکرار آزمایش وجود دارد و هرگز انجام آزمایش را به روز آخر موکول ننمایید.
  • برای برخی خطوط هوایی لازم است تا علاوه بر تاریخ نمونه گیری، ساعت نمونه گیری هم در برگه گزارش درج شود، آزمایشگاه مندل ساعت نمونه گیری را نیز در برگه های جواب ثبت می نماید.

 

آزمایش pcr کرونا برای پرواز چگونه انجام می شود؟

برای انجام تست کووید 19 برای پرواز، تکنسین از یک وسیله شبیه به گوش پاک کن استریل­ شده به نام سواب برای گرفتن نمونه مخاط از حلق یا بینی استفاده می­ کند درواقع یک سوآب داکرونی 15 سانتی متری را درون هر دو طرف بینی شما قرار داده و آن را برای حدود 15 ثانیه حرکت می دهد و سواب را در ظرف استریل شده می­ گذارد و درب آن را برای ارسال به آزمایشگاه محکم می­ کند.

تکنیسین فنی آزمایشگاه مواد شیمیایی خاصی را با سواب می­ کند تا بتواند تمامی مواد ژنتیکی موجود بر روی سواب را استخراج نماید (RNA خود فرد به همراه مواد ژنتیکی هر نوع ویروس احتمالی در این مرحله جدا سازی می شود). سواب نمونه گیری باید در دمای نزدیک به صفر درجه و بر روی یخ نگهداری شود و ضروری است تا طی حداکثر 48 ساعت به آزمایشگاه انتقال داده شود.

بعد از پیوند RNA با پروب­های خاص، طی یک واکنش شیمیایی انواع ویژه ­ای از نور فلورسانت تولید می­ شود که توسط دستگاه های خودکار تشخیص داده می شود و نتیجه تست ( مثبت یا منفی ) را نشان می ­دهد. این فرایند که تحت عنوان Real Time PCR شناخته می شود، در حال حاضر دقیق ترین روش برای شناسایی مواد ژ«تیکی ویروس کرونا می باشد.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

آزمایش کووید 19 برای پرواز چه چیزی را مشخص می کند؟

این آزمایش تأیید می کند که آیا در حال حاضر به ویروس COVID 19 آلوده شده اید یا خیر.

اگر تست کرونای من برای پرواز مثبت باشد چه کاری باید انجام دهم؟

اگر تست covid-19 PCR شما مثبت است ، لطفا دستورالعمل های ملی برای رعایت پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید و سفر خود را لغو کنید.

توجه : کاربر گرامی اگر قصد دارید آزمایش کرونا را در منزل و محل کار خود انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

 

در حال حاضر هواپیمایی قطر، هواپیمایی امارات و هواپیمایی ایران (همچنین سایر خطوط هوایی) نتایج ایجاد شده در آزمایشگاه مندل را می پذیرند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}