آیا همه افراد نیاز به انجام تست کرونا دارند؟

بیماری کرونا درمان قطعی و اختصاصی نداشته، با این وجود همه افراد نیاز به تست کرونا ندارند. در صورتی که علائمی چون تب، خستگی و سرفه‌ های خشک دارید یا بعضی از بیماران ممکن است علائم دیگری مثل درد و کوفتگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال داشته باشند. می بایست برای اطمینان از ابتلا داشتن به کووید 19 تست کرونا را انجام دهید. 

شما می توانید در آزمایشگاه مندل، آزمایش کرونا را بدون مراجعه حضوری و با ثبت درخواست نمونه گیری به راحتی انجام دهید و کمتر از 48 ساعت بعد از انجام نمونه گیری جواب آزمایش خود را دریافت کنید. برای انجام اینکار کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

آیا همه افراد نیاز به انجام تست کرونا دارند؟

چه افرادی می بایست آزمایش کرونا دهند ؟

  • افرادی که علائم COVID-19 دارند.
  • افرادی که از نزدیک با کسی که COVID-19 آنها را تأیید کرده است تماس داشته اند.
  • افرادی که از طرف پزشک خواسته شده آزمایش بشوند.
  • بنابراین همه نیازی به آزمایش ندارند. در صورت انجام آزمایش ، باید در خانه منتظر نتیجه آزمایش بمانید و در قرنطینه باشید

چه کسانی باید تست آنتی بادی بدهند؟

یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش ، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. آزمایش آنتی بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی کند. در عوض ، اینکه سیستم ایمنی بدن شما – سیستم دفاعی بدن شما در برابر بیماری به عفونت پاسخ داده یا خیر را بررسی میکند. بنابراین کسانی باید این تست را انجام دهند که میخواهند بدانند قبلا به کرونا مبتلا بوده اند یا خیر.

چه کسانی باید تست PCR بدهند؟

این تست برای کسانی است که میخواهند بدانند همین حالا به ویروس کرونای جدید مبتلا هستند یا خیر. درواقع تست پی سی آر وجود ویروس فعال در بدن را نشان می دهد و ماده ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}