علائم داشتن بیماری hpv چیست؟

اکثر مردان و زنان فعال جنسی در طول زندگی خود در برخی مواقع به ویروس HPV مبتلا می شوند. در این مقاله به علائمی که نشان دهنده داشتن بیماری اچ پی وی هست می پردازیم. HPV می تواند از طریق رابطه دهانی ، واژینال یا مقعدی منتقل شود. می تواند منجر به زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. گاهی اوقات ، HPV می تواند در هنگام تولد به نوزادی منتقل شود که باعث عفونت دستگاه تناسلی یا دستگاه تنفسی شود. هیچ درمان قطعی برای HPV وجود ندارد اما واکسیناسیون ایمن و موثر در سنین پایین توصیه می شود.

توجه : کاربر گرامی برای کسب اطلاعات جامع تر و انجام آزمایش HPV کافیست برروی لینک کلیک کنید.

علائم داشتن HPV

علائم داشتن HPV :

انواع مختلف HPV علائم مختلفی دارند. ویروس های HPV می توانند منجر به زگیل های تناسلی و سرطان شوند. البته باید بدانید که HPV ممکن است به یک باره علائم ایجاد نکند ، اما ممکن است سالها بعد ظاهر شود. علائم رایج برخی از انواع HPV زگیل ، به ویژه زگیل تناسلی است.

زگیل های تناسلی ممکن است به صورت یک برجستگی کوچک ، خوشه ای از برجستگی یا برجستگی های ساقه مانند ظاهر شوند. اینها معمولا در خانم ها روی دهانه رحم (برای اشنایی بیشتر با سرطان دهانه رحم کلیک کنید) و آلت تناسلی مرد یا کیسه بیضه در مردان تأثیر می گذارند. همچنین ممکن است در اطراف مقعد و در کشاله ران ظاهر شوند.

راه های درمان بیماری زگیل تناسلی حاصل از ویروس HPV :

زگیل های حاصل از HPV اغلب بدون درمان برطرف می شوند. با این حال ، داروهایی وجود دارد که می توان برای از بین بردن خود زگیل روی پوست استفاده کرد. اینها شامل اسید سالیسیلیک بدون نسخه (OTC) برای زگیل های معمولی هستند.

  • سرما درمانی: در این روش از نیتروژن مایع برای یخ زدگی نواحی غیرطبیعی استفاده می شود.
  • الکترو کواتر: جریان برق برای سوزاندن نواحی غیر عادی استفاده می شود.
  • لیزر درمانی: پرتوی نوری باعث حذف بافت ناخواسته می شود.
  • عمل جراحی برای برداشتن زگیل تناسلی

با پزشک درمورد اینکه از کدام روش درمانی استفاده کنید با توجه به نوع و محل زگیل صحبت کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}