پاکسازی ویروس hpv در مردان

در حال حاضر شناخته شده است که علاوه بر تأثیر عمده ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در زنان ، HPV باعث بیماری قابل توجهی در مردان در دستگاه تناسلی ، کانال مقعد و دهانه حلق می شود. به طور خاص ، عفونت های HPV دستگاه تناسلی ممکن است به زگیل های تناسلی و کارسینوم آلت تناسلی منتقل شوند. اگرچه مطالعات مربوط به سابقه طبیعی عفونت های HPV و نئوپلازی های مرتبط عمدتاً بر روی زنان متمرکز بوده است ، اما طی 2 دهه گذشته در درک بیشتر این عفونت ها در مردان توجه قابل توجهی شده است. 

توجه : برای انجام آزمایش hpv کافیست برروی لینک کلیک کنید.

پاکسازی ویروس hpv در مردان

ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) ویروس های 50 نانومتری غیر پوششی هستند که یک DNA دو رشته ای دایره ای در حدود 8000 جفت باز را در بر می گیرند ، از نظر فیزیکی به 3 منطقه تقسیم می شوند: مناطق اولیه (E) و اواخر (L) و منطقه کنترل طولانی. در حالی که پروتئین های E1 و E2 نقش مهمی در تنظیم رونویسی و تکثیر DNA ویروسی دارند ، پروتئین های E4 ، E5 ، E6 و E7 در تنظیم مقررات چرخه سلولی ، فرار سیستم ایمنی و استخدام عوامل میزبان تکثیر نقش دارند.

پاکسازی و درمان اچ پی وی در مردان :

بیشتر عفونت های HPV به خودی خود از بین می روند و هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کنند. با این حال ، اگر عفونت از بین نرود ، ممکن است علائم HPV ماه ها یا سالها پس از آلوده شدن ایجاد شود. این مسئله باعث می شود که دقیقاً بدانید چه زمانی آلوده شده اید. عفونت طولانی مدت HPV می تواند باعث زگیل تناسلی یا انواع خاصی از سرطان شود. مشخص نیست که چرا برخی از افراد از طریق HPV دچار مشکلات بهداشتی می شوند و دیگران دچار این مشکل نمی شوند.

هر کسی میتواند، اگر قبلاً واکسینه نشده باشد، واکسینه شود.
واکسیناسیون برای همه افراد بالای 26 سال توصیه نمی شود. با این حال ، برخی از مردان 27 تا 45 ساله که هنوز واکسینه نشده اند ، ممکن است پس از صحبت با ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد خطر ابتلا به عفونتهای HPV جدید و مزایای احتمالی واکسیناسیون ، تصمیم بگیرند که واکسن HPV را دریافت کنند.

واکسیناسیون HPV در این محدوده سنی سود کمتری را به همراه دارد. اکثر بزرگسالان فعال جنسی قبلاً در معرض HPV قرار گرفته اند ، اگرچه لزوماً همه انواع HPV مورد هدف واکسیناسیون نیستند.

همچنین در هر سنی ، داشتن یک شریک جنسی جدید یک عامل خطر برای ابتلا به عفونت HPV جدید است.

آیا HPV می تواند باعث سرطان شود؟

بله، ویروس HPV به خودی خود سرطان نیست اما می تواند باعث تغییراتی در بدن شود که منجر به سرطان شود. عفونت های HPV معمولاً به خودی خود از بین می روند ، اما در صورت عدم وجود ، می توانند باعث ایجاد انواع خاصی از سرطان شوند. این موارد شامل سرطان دهانه رحم در زنان ، سرطان آلت تناسلی مرد و سرطان مقعدی در زنان و مردان است. HPV همچنین می تواند باعث ایجاد سرطان در پشت گلو ، از جمله پایه زبان و لوزه ها شود (به نام سرطان دهانه حلق). همه این سرطان ها در اثر عفونت های HPV ایجاد می شوند که از بین نرفتند. سرطان بسیار آهسته پیشرفت می کند و ممکن است تا سالها یا حتی چند دهه پس از ابتلا a فرد به HPV ، تشخیص داده شود. در حال حاضر ، هیچ راهی برای دانستن اینکه چه کسی فقط به عفونت موقت HPV مبتلا شده و چه کسی پس از HPV به سرطان مبتلا می شود ، وجود ندارد.

سرطان های مرتبط با HPV چقدر در مردان شایع است؟

اگرچه HPV شایعترین عفونت مقاربتی است ، اما سرطان های مربوط به HPV در مردان شایع نیست.

برخی از مردان به احتمال زیاد به سرطان های مرتبط با HPV مبتلا می شوند:

مردان مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف (از جمله مبتلایان به HIV) که به HPV آلوده می شوند ، بیشتر در معرض مشکلات بهداشتی مرتبط با HPV هستند.

مردانی که رابطه جنسی مقعدی دارند بیشتر به HPV مقعدی مبتلا می شوند و به سرطان مقعد مبتلا می شوند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}