تست سرطان دهانه رحم / تست پاپ اسمیر در جهت تشخیص سرطان دهانه رحم

آزمایش پاپ اسمیر یا Pap Smear که نام دیگر آن تست پاپ Pap Test است روشی برای تشخیص سرطان دهانه رحم در زنان می باشد. در این روش سلول ها از دهانه رحم که قسمت باریک و پایینی رحم بوده و در بالای واژن قرار دارد، جمع آوری می شوند. افرادی که سرطان دهانه رحم در آن ها طی مراحل اولیه شناسایی می شود، شانس بالاتری برای درمان دارند.

توجه : کاربر گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام آزمایش پاپ اسمیر کافیست برروی لینک کلیک کنید.

 تست سرطان دهانه رحم یا پاپ اسمیر چگونه انجام می شود؟

پاپ اسمیر نوعی تست غربالگری برای سرطان دهانه رحم می باشد که برای بررسی سلول های پیش سرطانی، و سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می شود. برای انجام این آزمایش از سلول های دهانه رحم نمونه گیری می شود. هرچند در زمان انجام این فرآیند ممکن است مختصری ناراحتی پیش آید ولی بعد از آن هیچ درد بلند مدتی فرد متوجه نخواهد شد.

از زمانی که در سال 1950 آزمایش پاپ اسمیر در بین مردم شناخته شد، سرطان دهانه رحم به میزان قابل توجهی در بین زنان کاهش پیدا کرد. تست پاپ اسمیر ناهنجاری های درون رحمی را مشخص کرده و از پیشرفت سرطان آن جلوگیری می کند.

زنان با مراجعه به پزشک متخصص زنان می توانند به راحتی آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. در این آزمایش پزشک با وسیله مخصوصی، نمونه ای از سلول های دهانه رحم را برمی دارد. وسایل مختلفی برای نمونه برداری وجود دارد. این نمونه برداری خیلی راحت و بدون درد و بدون بیهوشی در مطب صورت می گیرد. نمونه سلول های دهانه رحم با وسیله چوبی یا پلاستیکی روی لام شیشه ای کشیده می شود. سپس برای رنگ آمیزی و بررسی میکروسکوپی به آزمایشگاه ارسال می گردد و متخصص پاتولوژی آن را بررسی می کند.

تست سرطان دهانه رحم

تست سرطان دهانه رحم یا پاپ اسمیر برای چه کسانی مناسب می باشد؟

زنانی که بالای 21 سال دارند و رابطه جنسی ندارند نیاز به انجام این آزمایش ندارند و زنانی بالای 21 سال دارند هم باید هر 3 سال یک بار این آزمایش را انجام دهند. زنان بالای 21 سال که دارای رابطه جنسی هستند می بایست هر 3 سال یک بار این آزمایش را انجام دهند، زنان بین 21 تا 29 سال هم هر 3 سال یک بار و خانوم های 30 تا 65 سال هر 3 تا 5 سال باید این آزمایش را انجام دهند.

آیا این آزمایش با غربالگری ویروس پاپیلومای انسانی (آزمایش HPV) همراه است؟

HPV ویروسی است که باعث ایجاد زگیل می شود و احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. انواع HPV 16 و 18 دلایل اصلی سرطان دهانه رحم هستند.

توجه : کاربر گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام آزمایش hpv کافیست برروی لینک کلیک کنید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}