آزمایش پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل چگونه انجام می شود؟

آزمایش پاپ اسمیر که نام لاتین آن Pap Smear test می باشد یکی از بهترین روش ها برای تشخیص سرطان دهانه رحم می باشد، سرطان رحم چهارمین دلیل مرگ در بین زنان دنیا می باشد. که این آزمایش با بالاترین کیفیت انجام می شود. این تست می تواند انواع خاصی از عفونت های ویروسی مثل عفونت hpv یا همان زگیل تناسلی را تشخیص بدهد. برای انجام آشنایی بیشتر و انجام آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش hpv کافیست کلیک کنید.

در زنان بالای 30 سال، پاپ اسمیر را می توان با آزمایش HPV ترکیب نمود، HPV  عفونتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل شده و می تواند سبب بروز سرطان دهانه رحم شود. در برخی موارد، می توان از آزمایش HPV به جای تست پاپ اسمیر استفاده کرد. در زنانی که HIV مثبت هستند و یا در اثر شیمی درمانی یا پیوند عضو، ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا کرده است، این تست می بایست بیشتر انجام شود. برای انجام همزمان آزمایش پاپ اسمیر و hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

 تست پاپ اسمیر چگونه انجام می شود؟

از زمانی که در سال 1950 آزمایش پاپ اسمیر در بین مردم شناخته شد، سرطان دهانه رحم به میزان قابل توجهی در بین زنان کاهش پیدا کرد. تست پاپ اسمیر ناهنجاری های درون رحمی را مشخص کرده و از پیشرفت سرطان آن جلوگیری می کند. زنان با مراجعه به پزشک متخصص زنان می توانند به راحتی آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. در این آزمایش پزشک با وسیله مخصوصی، نمونه ای از سلول های دهانه رحم را برمی دارد. وسایل مختلفی برای نمونه برداری وجود دارد. این نمونه برداری خیلی راحت و بدون درد و بدون بیهوشی در مطب صورت می گیرد. نمونه سلول های دهانه رحم با وسیله چوبی یا پلاستیکی روی لام شیشه ای کشیده می شود. سپس برای رنگ آمیزی و بررسی میکروسکوپی به آزمایشگاه ارسال می گردد و متخصص پاتولوژی آن را بررسی می کند.

انجام این آزمایش از بروز چه سرطانی جلوگیری می کند؟

در تست پاپ اسمیر (Pap smear) ، سلول هایی از دهانه رحم جمع آوری شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود. شناسایی زود هنگام سرطان دهانه رحم که با آزمایش پاپ اسمیر ممکن میشود، احتمال موفقیت درمان را بسیار بیشتر میکند. همچنین در پاپ اسمیر میتوان تغییراتی در سلول های دهانه رحم را که نشان میدهند در آینده سرطان ایجاد میشود (پیش سرطانی) شناسایی کرد. شناسایی این سلول های غیر طبیعی اگر زود انجام شود از بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری میکند.

آزمایش پاپ اسمیر

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}