پاپ اسمیر (Pap Smear) - آزمایش پاپ اسمیر

پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می شود ، یک روش غربالگری برای سرطان دهانه رحم است. این آزمایش وجود سلولهای سرطانی یا سرطانی در دهانه رحم شما را آزمایش می کند. در طی روال معمول سلول های دهانه رحم شما به آرامی از بین می روند. این عمل در مطب پزشک شما انجام می شود. برای آزمایش پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل میتوانید برروی لینک کلیک کنید.

این آزمایش نوعی تست غربالگری برای سرطان دهانه رحم می باشد که برای بررسی سلول های پیش سرطانی، و سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می شود. برای انجام این آزمایش از سلول های دهانه رحم نمونه گیری می شود. هرچند در زمان انجام این فرآیند ممکن است مختصری ناراحتی پیش آید ولی بعد از آن هیچ درد بلند مدتی فرد متوجه نخواهد شد. این تست اغلب در کنار تست لگنی صورت می گیرد. در زنان بالای 30 سال، پاپ اسمیر را می توان با آزمایش HPV ترکیب نمود، HPV عفونتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل شده و می تواند سبب بروز سرطان دهانه رحم شود. در برخی موارد، می توان از تست HPV به جای تست پاپ اسمیر استفاده کرد. در زنانی که HIV مثبت هستند و یا در اثر شیمی درمانی یا پیوند عضو، ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا کرده است، این تست می بایست بیشتر انجام شود.

کسانی که به آزمایش پاپ اسمیر نیاز دارند؟

  • HIV مثبت هستید
  • شما سیستم ایمنی ضعیف از شیمی درمانی یا پیوند عضو دارید
  • اگر بیش از 30 سال دارید

آیا این آزمایش با غربالگری ویروس پاپیلومای انسانی (آزمایش HPV) همراه است؟

HPV ویروسی است که باعث ایجاد زگیل می شود و احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. انواع HPV 16 و 18 دلایل اصلی سرطان دهانه رحم هستند. اگر HPV دارید ، ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار داشته باشید. بدون توجه به وضعیت فعالیت جنسی شما ، هنوز هم باید بر اساس سن خود، آزمایش پاپ اسمیر را منظم انجام دهید. این امر به این دلیل است که ویروس HPV سالها می تواند خاموش باشد و به طور ناگهانی فعال شود. برای انجام آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش پاپ اسمیر

قبل از انجام آزمایش پاپ اسمیر از چه مواردی باید مطلع باشید؟

  • در دوران قاعدگی این تست نباید انجام گیرد، درصورت امکان اجازه دهید این دوران سپری شود زیرا در این دوران احتمال دارد که نتیجه آزمایش کاملا صحیح نباشد.
  • 2 روز قبل از انجام آزمایش از برقراری رابطه جنسی، دوش گرفتن یا استفاده از دارو های واژنی یا فوم های اسپرم کش و کرم و ژل خودداری کنید چون این مواد می توانند سبب دور شدن سلول های غیر عادی شده یا آن ها را بپوشانند.
  • آرامش خود را حفظ کنید و نفس عمیق بکشید.
  • بعد از زایمان باید 12 هفته صبر کنید و بعد آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}