هرآنچه که باید از آزمایش پاپ اسمیر (pap smear) بدانید!

در آزمایش پاپ اسمیر (Pap smear) سلول هایی از دهانه رحم جمع آوری شده و به آزمایشگاه فرستاده میشود. شناسایی زود هنگام سرطان دهانه رحم که با آزمایش پاپ اسمیر ممکن میشود، احتمال موفقیت درمان را بسیار بیشتر میکند. همچنین در پاپ اسمیر میتوان تغییراتی در سلول های دهانه رحم را که نشان میدهند در آینده سرطان ایجاد می شود شناسایی کرد.

آزمایش پاپ اسمیر :

آزمایش پاپ اسمیر که نام لاتین آن Pap Smear test می باشد یکی از بهترین روش ها برای تشخیص سرطان دهانه رحم می باشد، سرطان رحم چهارمین دلیل مرگ در بین زنان دنیا می باشد. آزمایش پاپ اسمیر می تواند انواع خاصی از عفونت های ویروسی مثل عفونت hpv یا همان زگیل تناسلی را تشخیص بدهد. جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کلیک کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

پاپ اسمیر برای چه کسانی مناسب است؟

زنانی که بالای 21 سال دارند و رابطه جنسی ندارند نیاز به انجام این آزمایش ندارند و زنانی بالای 21 سال دارند هم باید هر 3 سال یک بار این آزمایش را انجام دهند. زنان بالای 21 سال که دارای رابطه جنسی هستند می بایست هر 3 سال یک بار این آزمایش را انجام دهند، زنان بین 21 تا 29 سال هم هر 3 سال یک بار و خانوم های 30 تا 65 سال هر 3 تا 5 سال باید این آزمایش را انجام دهند.

آزمایش پاپ اسمیر

ارتباط سرطان دهانه رحم با آزمایش پاپ اسمیر :

پاپ اسمیر نوعی تست غربالگری برای سرطان دهانه رحم می باشد که برای بررسی سلول های پیش سرطانی، و سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می شود. برای انجام این آزمایش از سلول های دهانه رحم نمونه گیری می شود. هرچند در زمان انجام این فرآیند ممکن است مختصری ناراحتی پیش آید ولی بعد از آن هیچ درد بلند مدتی فرد متوجه نخواهد شد.

در این روش سلول هایی که در بالای واژن و ابتدای دهانه رحم قرار دارند جمع آوری می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند. مهم ترین مزیت آزمایش پاپ اسمیر این است که افرادی که در مراحل اولیه، وجود سرطان دهانه رحم در آنها شناسایی شود برای درمان شانس بسیار بالاتری دارند و همچنین این تست از تغییرات سلول های رحمی که احتمال بروز سرطان در آینده برای فرد را دارد شما را مطلع می سازد.

شرایط انجام آزمایش سرطان دهانه رحم در آزمایشگاه مندل:

  • از دوش گرفتن یا استفاده از داروهای واژنی خودداری کنید.
  • از انجام این آزمایش در دوران قاعدگی باید پرهیز کرد.
  • تا 12 هفته بعد از زایمان نباید این آزمایش را انجام دهید.
  • از برقراری رابطه جنسی 2 روز قبل از آزمایش پرهیز کنید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}