آزمایش HPV چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی، بیماری HPV است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند به صورت دوره ای آزمایش HPV را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم با ویروس HPV بیشتر آشنا شویم. جهت انجام آزمایش HPV در آزمایشگاه مندل می توانید برروی لینک کلیک کنید و یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

درواقع این آزمایش برای تشخیص ویروس HPV است نه تغییرات یاخته ای یا سلولی. جالب است بدانید این آزمایش بر روی همان نمونه پاپ اسمیر انجام می شود و نیازی به گرفتن نمونه جداگانه وجود ندارد. در نتیجه با توجه به صلاح دید پزشک معالج می توانید همزمان هم آزمایش پاپ اسمیر و هم آزمایش HPV را با یک بار نمونه گیری انجام دهید. به انجام همزمان تست پاپ اسمیر و تست hpv که به آن co-testing می‌گویند و روشی برتر برای یافتن زود هنگام سرطان دهانه ی رحم در زنان بالای ۳۰ سال می باشد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

در دو حالت می توانید آزمایش HPV را انجام دهید : حالت اول این است که آزمایش HPV را انجام دهید و تست پاپ اسمیر 12 ماه بعد انجام شود. حالت دوم این است که آزمایشی برای پیدا کردن نوع ویروس HPV انجام شود.

آزمایش HPV را باید زمانی انجام بدهیم که ویروس HPV از طریق بریدگی ، سایش یا پارگی کوچک در پوست شما وارد بدن شما بشود چراکه در درجه اول ویروس از طریق تماس پوستی وارد بدن شما می شود.

اگر ویروس hpv در قسمت ناحیه تناسلی و مقعد نفوذ کند و این نواحی را عفونی کند، زگیل تناسلی به وجود می آید. HPV از شایع ترین عفونت هایی است که حاصل رابطه جنسی می باشد و به دلیل داشتن انواع مختلف هریک بخش های مختلفی از بدن انسان را مانند دست، پا، دهان، مقعد و واژن درگیر می کنند.

آزمایش HPV

علائم HPV و نشانه های آن در مردان و زنان چگونه است؟

  • در مردان روی آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه یا اطراف مقعد زگیل هایی نمایان می شود.
  • در زنان روی فرج، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن ایجاد می شود.
  • به طور کلی می توان به برآمدگی ها، زائده های گوشتی، تغییرات پوستی روی ناحیه تناسلی یا داخل ناحیه تناسلی و مقعد اشاره کرد، این زگیل ها به طور کلی بدون درد هستند.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}