آیا ویروس کرونا از مادر باردار به جنین منتقل می شود؟

کرونا در بارداری

سرانجام ، خبرهای خوبی در مورد کروناویروس جدید که در حدود 50 کشور سراسر جهان گسترش یافته است ، منتشر شد. اساتید چینی در مجله Frontiers in Pediatrics گزارش دادند که به نظر نمی رسد عفونت ویروسی از مادران باردار به نوزادان آنها هنگام تولد منتقل شود.این مطالعه دومین مورد از مطالعات چین طی یک ماه گذشته میباشد که تأیید می کند مادرانی که در دوران بارداری به بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) آلوده شده اند ، نوزادان خود را آلوده نمی کنند.

هر چهار مادر در مطالعه حاضر ، که بر سلامت نوزادان متمرکز شده است ، در بیمارستان اتحادیه ووهان هنگام عفونت زایمان کردند. اعتقاد بر این است که ووهان در استان هوبی مرکز شیوع فعلی است که بیش از 100.000 فرد را در سراسر جهان بیمار کرده و بیش از 3.400 فرد را کشته است - بیشتر آنها در چین بودند.

هیچ یک از نوزادان علائم جدی مرتبط با COVID-19 مانند تب یا سرفه نشان ندادند ، اگرچه ابتدا در بخش مراقبت های ویژه نوزادان و با فرمول تغذیه ای ویژه جدا شده بودند. سه نوزاد از چهار نوزاد برای عفونت تنفسی نمونه گلو منفی بودند و مادر نوزاد چهارم اجازه آزمایش را نداد.

یک نوزاد به مدت سه روز مشکل تنفسی جزئی را تجربه کرد که با تهویه مکانیکی غیر تهاجمی تحت درمان قرار گرفت. دو نوزاد ، از جمله کودک دارای مشکل تنفسی ، بثوراتی در بدن داشتند که نهایتا خودبخود ناپدید شد.

نمی توان نتیجه گرفت که آیا بین این موارد پزشکی و COVID-19 ارتباطی وجود دارد یا خیر. دکتر Yalan Liu ، نویسنده همکار این تحقیق ، از دانشگاه علم و فناوری Huazhong ، گفت : "ما مطمئن نیستیم که این بثورات ناشی از عفونت COVID-19 مادر باشد." وی همچنین در بخش کودکان بیمارستان اتحادیه ووهان فعالیت می کند.

هر چهار نوزاد سالم مانده و مادران آنها نیز به طور کامل بهبود یافتند.

در مطالعه پیشین بر روی نه مادر باردار آلوده به COVID-19 ، محققان هیچ مدرکی مبنی بر انتقال عفونت ویروسی به کودک مشاهده نکردند. تمام نه زایمان با سزارین انجام شد. سه مورد از چهار بارداری در مطالعه حاضر نیز با سزارین انجام شد.

لیو گفت : "برای جلوگیری از عفونت های ناشی از انتقال پیش از زایمان و پس از زایمان ، متخصصان زنان و زایمان ما فکر می کنند که ممکن است سزارین ایمن تر باشد." "تنها یک مادر باردار به دلیل شروع فرآیند زایمان ، زایمان واژینال را انجام داد. کودک طبیعی بود. ممکن است زایمان واژینال خوب باشد. به مطالعات بیشتری نیاز است."

به گفته لیو ، در شیوع های پیشین کروناویروس ، دانشمندان هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروسی از مادر به کودک مشاهده نکردند ، اما SARS و MERS هر دو با "بیماری بحرانی مادر ، سقط خود به خود یا حتی مرگ مادر" همراه بودند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، در سطح جهانی ، 3.4 درصد از موارد گزارش شده با COVID-19 فوت شده اند. در مقایسه ، آنفولانزای فصلی معمولاً به مراتب کمتر از 1 درصد از مبتلایان را می کشد. با این حال ، به نظر نمی رسد COVID-19 به آسانی آنفولانزا گسترش یابد. توجه داشته باشید که میزان انتقال و مرگ و میر در حال حاضر در معرض تغییر و تجدید نظر است زیرا تحقیقات بیشتری در مورد ویروس در حال انجام است.

نویسندگان این مطالعه گفتند : تحقیقات دیگری در مورد سایر جنبه های عفونت احتمالی COVID-19 در نوزادان و کودکان لازم است. به عنوان مثال ، حساسیت تست تشخیصی فعلی برای تشخیص ویروس حدود 71 درصد است ، بنابراین آنها پیشنهاد می کنند که قابلیت اطمینان آن در کودکان ارزیابی شود.

به همین منظور ، محققان در حال جمع آوری نمونه های بیشتری از نوزادان ، از جمله جفت ، مایع آمنیوتیک ، خون نوزاد و مایعات معده ، برای شناسایی گیرنده های احتمالی ویروس هستند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}