کرونا ویروس یک تغییر شکل مداوم است!

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی هاروارد (HMS) اخیراً چندین جهش احتمالی ویروس کرونا SARS-CoV-2 را شناسایی کرده اند که ویروس جدید را برای فرار از دفاع ایمنی، از جمله ایمنی طبیعی به دست آمده از طریق عفونت، واکسیناسیون کووید-19 و آنتی بادی، توانمند می کند. 

محققان مکانیسم‌هایی را نشان دادند که از طریق آن دامنه اتصال به گیرنده SARS-CoV-2 (RBD) می‌تواند تعداد زیادی جهش همزمان فرار آنتی‌بادی را تحمل کند و نشان دهد که شبه‌تایپ‌ها حاوی حداکثر هفت جهش هستند، برخلاف یک تا سه جهش که در گونه‌های قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته بود. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

و در برابر خنثی سازی توسط آنتی بادی های درمانی و سرم دریافت کنندگان واکسن مقاومت بیشتری دارند. آن‌ها آنتی‌بادی را شناسایی کردند که به هسته RBD متصل می‌شود تا شبه‌تیپ‌ها را برای همه انواع آزمایش‌شده خنثی کند، اما نشان می‌دهد که RBD می‌تواند برای فرار از خنثی‌سازی، یک گلیکان مرتبط با N به دست آورد.

متأسفانه، این یافته ها نشان دهنده ظهور مداوم گونه های ویروس فرار است. هر چه این ویروس در انسان به تکثیر طولانی‌تری ادامه دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که جهش‌های جدیدی ایجاد کند که راه‌های جدیدی برای انتشار در مواجهه با ایمنی طبیعی، واکسن‌ها و درمان‌های موجود ایجاد می‌کند. در یک سری آزمایش، محققان سنجش‌ها و آزمایش‌های بیوشیمیایی را با شبه‌تایپ‌ها انجام دادند تا ببینند چگونه آنتی‌بادی‌ها به پروتئین‌های حاوی جهش‌های فرار متصل می‌شوند.

چندین جهش، از جمله برخی از جهش‌های موجود در Omicron، شبه‌تیپ‌ها را قادر می‌سازد تا به طور کامل از آنتی‌بادی‌های درمانی، از جمله آنهایی که در درمان‌های کوکتل آنتی‌بادی مونوکلونال یافت می‌شوند، فرار کنند.

محققان همچنین یک آنتی بادی پیدا کردند که می تواند همه انواع آزمایش شده را به طور موثر خنثی کند.

با این حال، آنها همچنین خاطرنشان کردند که اگر پروتئین اسپایک یک جهش واحد ایجاد کند که یک مولکول قند را در محل اتصال آنتی بادی به ویروس اضافه کند، ویروس از آن آنتی بادی فرار می کند. این، در اصل، آنتی بادی را از انجام کار خود باز می دارد.

جاناتان آبراهام، نویسنده ارشد این مطالعه، استادیار میکروبیولوژی در موسسه بلاواتنیک در HMS و یک فرد عفونی، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که در مورد نوع ویروس Omicron احتیاط زیادی توصیه می‌شود، زیرا این جهش‌ها کاملاً قادر به فرار از آنتی‌بادی‌های مشتق شده از واکسن‌های mRNA هستند. 

از آنجایی که بخش‌هایی از جهان همچنان با امواج عفونت مواجه است، تکثیر ویروس در میزبان‌های انسانی تحت فشار انتخابی آنتی‌بادی به شکل‌دهی چشم‌انداز آنتی ژنی پروتئین اسپایک SARS-CoV-2 ادامه خواهد داد.»

نویسندگان مطالعه تاکید می‌کنند که تجزیه و تحلیل آنها نشان می‌دهد که ایمن‌سازی مکرر حتی با آنتی‌ژن اصلی پروتئین اسپایک ممکن است برای مقابله با انواع پروتئین‌های جهش‌یافته SARS-CoV-2 حیاتی باشد.

دکتر آبراهام گفت: «این ویروس یک تغییر شکل است. انعطاف‌پذیری ساختاری فوق‌العاده‌ای که در پروتئین SARS-CoV-2 مشاهده کردیم، نشان می‌دهد که Omicron احتمالاً پایان ماجرا برای این ویروس نیست.

این تحقیق توسط کنسرسیوم ماساچوست در مورد آمادگی پاتوژن، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده حمایت شده است. 

افشای محقق: جاناتان آبراهام، لارس کلارک و سارا کلارک مخترعان یک درخواست ثبت اختراع موقت هستند که توسط دانشگاه هاروارد ثبت شده است که شامل آنتی بادی های گزارش شده در این کار است.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}