انواع جدید COVID-19 و آیا کودکان را راحت‌ تر آلوده می‌ کنند؟

علاوه بر همه اخبار در مورد واکسن کووید-19، احتمالاً در مورد انواع جدید کووید-19 نیز چیزهای زیادی شنیده اید. یک نوع یک نسخه کمی متفاوت از یک ویروس است. ویروس ها با ساختن کپی از خود در داخل بدن فرد رشد می کنند. گاهی اوقات، این کپی ها دارای تفاوت های تصادفی یا جهش هستند. اغلب اوقات جهش ها هیچ چیز قابل توجهی را تغییر نمی دهند. گاهی اوقات آنها به یک ویروس آسیب می رسانند.

اگر یک نسخه جهش یافته از یک ویروس زنده بماند، می تواند شروع به انتشار در یک جامعه کند. به عنوان مثال، در هر فصل آنفولانزا، معمولاً چندین گونه از آنفولانزا در اطراف وجود دارد.

انواع COVID-19 :

سویه‌های COVID-19 زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد، اما کارشناسان بیشتر نگران موارد زیر هستند. آنها در ابتدا بر اساس جایی که برای اولین بار کشف شدند نامگذاری شدند (به عنوان مثال، "نوع بریتانیایی")، اما سازمان بهداشت جهانی اکنون شروع به شناسایی انواع با استفاده از الفبای یونانی کرده است.

آلفا (B.1.1.7)
بتا (B.1.351)
گاما (P.1)
دلتا (B.1.617.2)
همه این گونه های فوق در ایالات متحده شناسایی شده اند.

انواع جدید COVID-19 چه تفاوتی با انواع قبلی دارد؟

به نظر می‌رسد که انواع جدید راحت‌تر از انواع قبلی کووید-19 منتشر می‌شوند - برای مثال، برخی داده‌ها نشان می‌دهند که انواع آلفا و بتا تا 50 درصد راحت‌تر پخش می‌شوند و نوع دلتا حتی از آن مسری‌تر است.

آیا گونه‌های جدید کووید-19 خطرناک‌تر هستند؟

برخی از اطلاعات نشان می دهد که انواع آلفا و دلتا - علاوه بر مسری بودن بیشتر - بیشتر از انواع قبلی باعث ایجاد بیماری شدید در افراد واکسینه نشده می شوند. محققان برای تایید این موضوع به داده های بیشتری نیاز دارند.

آیا واکسن کووید-19 همچنان در برابر انواع جدید کار خواهد کرد؟

خوشبختانه، بله. واکسن ها برای محافظت در برابر گونه های جدید کووید-19 و جلوگیری از نفوذ آنها در یک جامعه بسیار مهم هستند. به گفته CDC، واکسن‌های COVID-19 مجاز در ایالات متحده در برابر انواعی که در حال حاضر در این کشور در گردش هستند محافظت می‌کنند. آنها ممکن است کمی کمتر موثر باشند، اما همچنان محافظت قوی دارند. به خاطر داشته باشید: برای محافظت کامل از واکسن های فایزر یا مدرنا، دریافت هر دو دوز مهم است. واکسن جانسون و جانسون تنها به یک دوز نیاز دارد.

سازندگان واکسن همچنین در حال کشف چگونگی تغییر دوزهای آینده برای محافظت بهتر در برابر انواع جدید هستند.

آیا خانواده من باید نگران انواع جدید کووید-19 باشند؟

بهترین کاری که می توانید برای مبارزه با انواع جدید COVID-19 انجام دهید این است که مطمئن شوید همه اعضای واجد شرایط خانواده شما به طور کامل واکسینه شده اند. اگر فرزند شما هنوز واجد شرایط واکسن کووید-19 نیست، مطمئن شوید که در مکان‌های عمومی سرپوشیده، در صورت امکان از فاصله اجتماعی استفاده می‌کند و از فعالیت‌های پرخطر خودداری می‌کند. مثل همیشه بهداشت دست را عالی رعایت کنید.

آیا یک نوع جدید COVID-19 می تواند کودکان را بیشتر از گونه های قبلی تحت تأثیر قرار دهد؟

ری می گوید که عفونت گسترده با واریانت دلتا منجر به افزایش تعداد موارد در کودکان از جمله عفونت های شدید و مرگ و میر غیر معمول شده است. شواهد قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که نشان دهد هر یک از انواع آن میل خاصی به عفونت یا ایجاد بیماری در کودکان دارد. ما باید در نظارت بر چنین تغییراتی هوشیار باشیم، اما در این مرحله فقط می‌توانیم حدس و گمان کنیم.»

آیا انواع جدیدی از ویروس کرونا وجود خواهد داشت؟

بله، تا زمانی که ویروس کرونا در میان جمعیت گسترش می یابد، جهش ها به وقوع خواهند پیوست و خانواده واریانت دلتا به تکامل خود ادامه می دهد. ری می گوید: انواع جدیدی از ویروس SARS-CoV-2 هر هفته شناسایی می شود. «بیشتر می‌آیند و می‌روند - بعضی‌ها ادامه می‌یابند اما رایج‌تر نمی‌شوند. مقداری در جمعیت برای مدتی افزایش یافته و سپس از بین می رود. هنگامی که برای اولین بار تغییری در الگوی عفونت ظاهر می شود، تشخیص اینکه چه چیزی باعث این روند می شود - تغییر در ویروس یا تغییر در رفتار انسان، می تواند بسیار سخت باشد. این نگران کننده است که تغییرات مشابهی در پروتئین سنبله به طور مستقل در چندین قاره ایجاد می شود.

آیا اقدامات احتیاطی دیگری برای COVID-19 برای انواع جدید کرونا ویروس وجود دارد؟

بولینگر می‌گوید که تا کنون، هیچ یک از انواع جدید کروناویروس نیاز به استراتژی‌های پیشگیری جدیدی ندارد. او می‌گوید: «ما باید به انجام اقدامات احتیاطی اولیه که می‌دانیم برای جلوگیری از گسترش ویروس مؤثر است، ادامه دهیم.

ری موافق است: «هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این گونه‌ها از نظر بیولوژیکی متفاوت هستند، وجود ندارد که مستلزم تغییر در توصیه‌های فعلی برای محدود کردن گسترش کووید-19 باشد». با این وجود، ما باید همچنان مراقب چنین پدیده هایی باشیم. در حال حاضر، مسری بودن بیشتر که می بینیم به این معنی است که باید تلاش های خود را با استفاده از ابزارهای پیشگیرانه ای که در یک رویکرد چند لایه در اختیار داریم، مضاعف کنیم.»

ری تاکید می کند که هم واکسیناسیون و هم رفتار انسان مهم هستند. او می گوید: «توجه به این نکته قابل توجه است که اکثر مرگ و میرهای COVID-19 در حال حاضر در افراد واکسینه نشده اتفاق می افتد، حتی زمانی که بیشتر بزرگسالان در ایالات متحده واکسینه شده اند.

هر چه تعداد افرادی که واکسینه نشده و آلوده باشند بیشتر باشد، احتمال بروز جهش بیشتر خواهد بود. محدود کردن انتشار ویروس از طریق حفظ پادمان‌های COVID-19 (پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت دست و واکسن زدن) به ویروس شانس کمتری برای تغییر می‌دهد. همچنین در صورت وقوع، شیوع انواع عفونی بیشتری را کاهش می دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}