کاهش خطر حملات قلبی و مغزی با مصرف فلفل قرمز

فواید فلفل قرمز

فلفل قرمز ادویه ای است که در آشپزخانه های ایتالیایی همیشه استفاده میشود و طی قرن ها به دلیل خواص درمانی که دارد مورد تقدیر قرار گرفته است. اکنون ، یک مطالعه ایتالیایی نشان می دهد ، افرادی که به طور مرتب فلفل چیلی مصرف می کنند ، 23 درصد کمتر از افرادی که آن را مصرف نمی کنند در معرض خطر مرگ میباشند. این مطالعه که در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا (JACC) منتشر شده است ، توسط گروه اپیدمیولوژی و پیشگیری I.R.C.C.S. Neuromed  در پوزیلی ، ایتالیا ، با همکاری گروه انکولوژی و پزشکی مولکولی موسسه Istituto Superiore di Sanità  در رم ، دانشگاه Insubria در وارس و مرکز قلب مدیترانه در ناپلس انجام شده است.

در این مطالعه 22.811 شهروند منطقه مولیس ایتالیا که در مطالعه Moli-sani شرکت کردند ، مورد بررسی قرار گرفتند . محققان با پیگیری وضعیت سلامت آنها در یک دوره متوسط هشت ساله و مقایسه آن با عادات غذایی آنها ، مشاهده کردند که در افرادی که مرتباً فلفل قرمز مصرف می کنند (چهار بار در هفته یا بیشتر) ، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی به میزان 40 درصد کاهش یافته است. میزان کاهش خطر مرگ مغزی بیش از 50 درصد بود.

Marialaura Bonaccio ، اپیدمیولوژیست نورومد و نویسنده اول این مقاله می گوید : " یک واقعیت جالب این است که محافظت در برابر خطر مرگ ، مستقل از نوع رژیم غذایی بود که افراد دنبال میکردند. به عبارت دیگر ، افرادی که رژیم سالم مدیترانه ای را دنبال میکردند یا افرادی که غذاهای سالم کمتری میخوردند ، برای همه آنها فلفل قرمز دارای اثرات محافظتی بود. "

مطالعه Moli-sani اولین مطالعه ای است که ارتباط بین خواص فلفل چیلی و کاهش خطر مرگ در یک جمعیت اروپایی و مدیترانه ای را کشف میکند. Licia Iacoviello ، مدیر گروه اپیدمیولوژی و پیشگیری در I.R.C.C.S. Neuromed ، می گوید : " فلفل چیلی یکی از اجزای اساسی فرهنگ غذایی ما است. ما می بینیم که آن را در بالکن های ایتالیایی آویزان کرده و حتی در جواهرات نیز به کار میبرند. با گذشت قرن ها ، حکایات و روایات از خواص مفید انواع مختلف آن باعث مصرف آن شده است .اکنون این امر مهم است که تحقیق جدی روی آن صورت گرفته و شواهد علمی و دقیقی ارائه شوند. و اکنون ، همانطور که قبلاً در چین و ایالات متحده مشاهده شده بود ، می دانیم که گیاهان مختلف گونه های کپسیکوم ، اگرچه به روش های مختلفی در سراسر جهان مصرف می شوند ، اما می توانند در حفظ سلامت نقش داشته باشند.

مطالعات جدید برای درک مکانیسم های بیوشیمیایی که فلفل چیلی و مشتقات حاوی کپسایسین آن بواسطه آنها عمل می کنند مورد نیاز است. اما اکنون ، عاشقان غذاهای پرادویه مطمئناً یک دلیل بیشتر برای حفظ عادت خود دارند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}