حمله قلبی

کرونا و آسیب به قلب

کرونا و آسیب به قلب

افراد دارای بیماریهای زمینه ای قلبی شدیدتر تحت تأثیر کووید 19 قرار میگیرند ، اما این ویروس می تواند قلب را در افراد فاقد بیماری قلبی نیز تحت تاثیر قرار دهد.هنگامی که یک عفونت شدید در اثر کووید 19 وجود داشته باشد ، قلب متحمل یک پاسخ التهابی گسترده می شود. ویروس سلولهای قلب را آلوده می کند و باعث می شود بافت ماهیچه ای قلب تحت التهاب شدید ...

سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه 1399 2,046 بازدید
کاهش خطر حملات قلبی و مغزی با مصرف فلفل قرمز

کاهش خطر حملات قلبی و مغزی با مصرف فلفل قرمز

فلفل قرمز ادویه ای است که در آشپزخانه های ایتالیایی همیشه استفاده میشود و طی قرن ها به دلیل خواص درمانی که دارد مورد تقدیر قرار گرفته است. اکنون ، یک مطالعه ایتالیایی نشان می دهد ، افرادی که به طور مرتب فلفل چیلی مصرف می کنند ، 23 درصد کمتر از افرادی که آن را مصرف نمی کنند در معرض خطر مرگ می باشند.

یکشنبه، 1 دی ماه 1398 2,838 بازدید
خطر حمله قلبی در زنان جوان سیگاری

خطر حمله قلبی در زنان جوان سیگاری

در این مطالعه Dr. Ever Grech و همکارانش نشان دادند که سیگار کشیدن خطر ابتلا به حمله ی قلبی را در زنان نسبت به مردان بیشتر افزایش می دهد و اگر آنها تصمیم به ترک سیگار بگیرند، این خطر را می¬توانند به میزان کسانی که اصلا سیگار نکشیده اند کاهش دهند.

شنبه، 8 تیر ماه 1398 1,480 بازدید
فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

براساس تحقیقات جدیدی که در بنیاد قلب بریتانیا انجام شده است و با استناد به کنفرانس کاردیو واسکیولار بریتانا که امروز در ماساچوست برگذار شد می توان گفت زنانی که طی حاملگی خود فشار خون بالا دارند یا اگر دارای شرایط وحشتناکی که غش و تشنج آبستنی نامیده می شود بوده اند، نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی دارند ریسک بیشتری برای حمله قلبی و سکته دارند.

دوشنبه، 3 تیر ماه 1398 1,637 بازدید