تحول در تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش ساده در خانه

آزمایش سرطان پروستات

براساس تحقیقات جدید دانشگاه شرق آنگلیا و بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ ، در حال حاضر ، یک آزمایش ادرار ساده در حال توسعه برای تشخیص سرطان پروستات می تواند از نمونه های ادرار جمع آوری شده در خانه استفاده کند.دانشمندان این تست را که سرطان تهاجمی پروستات را تشخیص داده و نیاز بیماران به درمان را تا 5 سال زودتر از روشهای بالینی استاندارد پیشبینی میکند ، معرفی کرده اند.

آخرین مطالعه آنها نشان می دهد که چگونه آزمایش PUR ( خطر پروستات ادرار ) میتواند بر روی نمونه های جمع آوری شده در خانه انجام شود ، بنابراین مردان لازم نیست برای تهیه نمونه ادرار به کلینیک مراجعه کنند - یا مجبور به تحمل معاینه ناراحت کننده مقعد شوند.

این یک قدم مهم رو به جلو است ، زیرا اولین ادرار روز میزان نشانگر زیستی پروستات را بسیار بالاتر و پایدار تر  نشان میدهد. تیم تحقیقاتی امیدوارند که معرفی "کیت جمع آوری در خانه " بتواند باعث تشخیص انقلابی این بیماری شود.

محقق راهنما ، دکتر Jeremy Clark ، از دانشکده پزشکی نورویچ UEA ، گفت : "سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان در انگلیس میباشد. این بیماری معمولاً به تدریج توسعه می یابد و اکثریت سرطان ها در طول زندگی یک مرد به درمان نیاز ندارند. با این حال ، پزشکان برای پیش بینی اینکه کدام تومورها تهاجمی خواهند شد دچار چالش بوده و تصمیم گیری در مورد درمان بسیاری از مردان دشوار است.

" رایج ترین آزمایشات مورد استفاده برای سرطان پروستات شامل آزمایش خون ، یک معاینه فیزیکی که به عنوان معاینه دیجیتال رکتوم (DRE) شناخته میشود و اسکن MRI یا بیوپسی میباشند."

" ما آزمایش PUR را تهیه کردیم که بیان ژن در نمونه های ادرار را بررسی میکند و اطلاعات حیاتی در مورد اینکه آیا سرطان تهاجمی یا "کم خطر" میباشد را ارائه می دهد."

" از آنجا که پروستات دائماً در حال ترشح میباشد ، جمع آوری ادرار از اولین ادرار روزانه مردان به این معنی است که میزان نشانگر زیستی پروستات بسیار بالاتر و پایدارتر میباشد ، بنابراین این یک پیشرفت عالی محسوب میشود."

 " توانایی گرفتن یک نمونه ادرار در خانه و ارسال نمونه برای بررسی،  در واقع می تواند باعث تحول در تشخیص شود."

"این بدان معنی است که مردان مجبور نیستند تحت یک بررسی دیجیتال رکتوم قرار بگیرند ، بنابراین استرس بسیار کمتر خواهد شد و در مورد بیماران بیشتری نتیجه میدهد."

این تیم تحقیقاتی به 14 شرکت کننده کیت جمع آوری ادرار در خانه و دستورالعمل آن را ارائه دادند. سپس نتایج نمونه های ادرار خانگی را که اولین بار در صبح گرفته شده بودند ، با نمونه های جمع آوری شده پس از معاینه دیجیتال رکتوم مقایسه کردند.

"ما دریافتیم که نمونه ادرار گرفته شده در خانه نشانگرهای زیستی سرطان پروستات را بسیار واضح تر از ادرار جمع آوری شده پس از معاینه رکتوم نشان می دهد. بازخورد شرکت کنندگان نشان داد که انجام آزمایش در خانه ترجیح داده می شود."

" استفاده از آزمایش ما در خانه می تواند در نظارت فعال و بررسی پیشرفت بیماری در آینده تحول ایجاد کند ، در حالی که مردان فقط برای نتیجه مثبت ادرار باید به کلینیک مراجعه کنند. این امر برخلاف وضعیت فعلی است که مردان هر شش تا 12 ماه برای بیوپسی های دردناک و گران قیمت به کلینیک فرا خوانده میشوند. "

وی گفت : " از آنجا که آزمایش PUR به طور دقیق سرطان تهاجمی پروستات را پیش بینی کرده و این امر که آیا بیماران تا 5 سال زودتر از روشهای بالینی استاندارد نیاز به درمان دارند یا خیر را نیز پیشبینی میکند ، میتوان نتیجه گرفت که یک آزمایش منفی می تواند برای مردان این امکان را فراهم کند که هر دو یا سه سال مجددا آزمایش دهند و استرس بیمار و فشار کاری بیمارستان را کاهش میدهد.

بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ سالانه بیش از 800 مراجعه کننده برای بررسی و درمان سرطانهای احتمالی پروستات پذیرش میکند. سرطان پروستات معمولاً به تدریج توسعه می یابد و اکثریت سرطان ها در طول زندگی یک مرد به درمان نیاز نخواهند داشت.

رابرت میلز ، جراح ارولوژی در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ ، اظهار داشت :

این یک پیشرفت بسیار هیجان انگیز است زیرا این تست امکان تمایز افرادی که به سرطان پروستات مبتلا هستند یا نیستند را  فراهم میکند ، بنابراین بسیاری ازمردان تحت بررسی های غیر ضروری قرار نمیگیرند.

هنگامی که ما سرطان پروستات را تشخیص می دهیم ، آزمایش ادرار این امکان را فراهم میکند که افرادی که نیاز به درمان دارند از کسانی که نیازی به درمان ندارند ، تمایز داده شوند و این امر بسیار ارزشمند است. این بیماران بعد از تشخیص به دنبال یک برنامه نظارتی فعال میباشند که شامل بیوپسی های مکرر و اسکن های MRI میباشد.  این آزمایش به ما میگوید که نیاز به دخالت در روند این بیماری داریم یا خیر.

این تیم تحقیقاتی می گوید که یافته های آنها می تواند به پیشروی در تهیه آزمایش های جمع آوری در خانه برای سرطان مثانه یا کلیه نیز کمک کند.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}