مهمترین علائم سرطان که مردان نباید نادیده بگیرند!

تقریباً از هر دو مرد یک نفر در طول زندگی خود به سرطان مبتلا می‌شود (در مقایسه با یک زن از هر سه زن)، با این حال، ما در مورد علائم سرطان در زنان بسیار بیشتر می‌شنویم.1 در جامعه ما، گاهی اوقات برای مردان رایج است که آن را «مردم کنند» و علائم را نادیده می‌گیرند. سرطان که آنها نیز تجربه می کنند. در حالی که قهرمان بودن، گاهی اوقات در دنیای امروز شاداب است، اما وقتی صحبت از سرطان به میان می آید، می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

در اکثر سرطان ها، هرچه زودتر تشخیص داده شوند، بقای بهتری دارند. و این فقط بقا نیست. هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود، می توانید انتظار درمان و عوارض جانبی کمتری داشته باشید.

مردان باید مراقب چه علائمی باشند؟ آشنایی با سرطان‌هایی که باعث مرگ در مردان می‌شوند، یک شروع است. آمار سرطان 2022: 2

سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان روده بزرگ
سرطان پانکراس
سرطان کبد و مجرای صفراوی
سرطان خون
سرطان مری
سرطان مثانه
لنفوم غیر هوچکین
سرطان کلیه

سرفه مزمن

از آنجایی که سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است، از اینجا شروع می کنیم.

شایع‌ترین علامت سرطان ریه در مردان سرفه مزمن است که اغلب به عنوان سرفه‌ای توصیف می‌شود که از بین نمی‌رود. اگر سابقه سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض صنعتی داشته باشید، سرفه به احتمال زیاد با سرطان ریه مرتبط است. موادی مانند رادون، آزبست یا سوخت دیزل. با این حال، سرطان ریه می تواند در افراد غیر سیگاری و افرادی که در معرض این مواد قرار نگرفته اند نیز رخ دهد.

علائم دیگری که سرطان ریه را نشان می دهد ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

تنگی نفس (ممکن است خفیف و فقط با فعالیت باشد)
خس خس سینه
گرفتگی صدا
سرفه کردن خون

اگر سرفه مزمن دارید یا علائم دیگری ندارید، از پزشک خود وقت ملاقات بگیرید.

مشکل در ادرار کردن

سرطان پروستات دومین تشخیص شایع سرطان در مردان و پنجمین علت مرگ و میر در سراسر جهان است. درد یا مشکل در دفع ادرار اغلب یک نشانه است. این ممکن است شامل داشتن جریان ضعیف ادرار یا ادرار مکرر در شب باشد. را

در سال‌های اخیر در مورد غربالگری سرطان پروستات بحث‌هایی وجود داشته است، زیرا غربالگری می‌تواند منجر به تشخیص بیش از حد و درمان بیش از حد سرطان‌های پروستات از نظر بالینی بی‌اهمیت شود. حقیقت این است که مردان همچنان به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند و می‌میرند.

علائم اضافی سرطان پروستات عبارتند از:

تکرر ادرار
فوریت های ادراری
ادرار مکرر در شب
تردید در ادرار کردن
کاهش نیروی جریان ادرار
علائم کمتر رایج عبارتند از:

خون در ادرار یا منی
شروع ناگهانی اختلال نعوظ
از دست دادن کنترل مثانه
کاهش وزن بی دلیل

اطمینان حاصل کنید که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد غربالگری و تشخیص صحبت کرده اید و هر گونه علائم دیگری را که نگران شماست گزارش دهید.

درد لگن

درد در ناحیه لگن (ناحیه بین ناف و ران‌ها) می‌تواند نشانه بسیاری از موارد از جمله سرطان بیضه، سرطان پروستات یا سرطان روده بزرگ باشد. این درد ممکن است به دلیل خود تومور یا درگیری غدد لنفاوی باشد. در لگن

هر دردی که بیش از چند روز طول بکشد یا از بین نرود باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ارزیابی شود.

تغییرات روده

سرطان روده بزرگ سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است. در حالی که متخصصان غربالگری کولونوسکوپی را برای همه افراد در سن 50 سالگی توصیه می‌کنند، مردان ممکن است در سنین پایین‌تر به این بیماری مبتلا شوند یا ممکن است غربالگری نکرده باشند.

در صورت مشاهده خون در مدفوع، یبوست، اسهال، گاز، مدفوع نازک‌تر یا فقط تغییر کلی در عادات روده به پزشک مراجعه کنید. همه عادات روده ای دارند که متفاوت است. مهمترین یافته چیزی است که برای شما شخصاً تغییر ایجاد می کند.

ناراحتی یا درد مداوم معده همچنین ممکن است به چهارمین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان، یا پنجمین علت، سرطان کبد و مجرای صفراوی مربوط باشد. با سرطان کبد، افراد ممکن است دچار زردی، تغییر رنگ زرد رنگ پوست و سفیدی چشم و خارش شدید شوند.

خون در ادرار

سرطان مثانه هشتمین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است و اولین علامت اغلب هماچوری (خون در ادرار) است. مطمئناً دلایل دیگری برای ادرار خونی (یا حتی ادرار صورتی) وجود دارد، اما همه آنها باید بررسی شوند.

شایع ترین علل سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی شغلی است، اما مانند سایر سرطان ها، بسیاری از افراد با وجود نداشتن عوامل خطر آشکار به این بیماری مبتلا می شوند. 10 خون در ادرار نیز ممکن است نشانه سرطان کلیه باشد، یکی دیگر از 10 کشنده اصلی سرطان. مردانه.

تغییرات بیضه

یک توده در بیضه، صرف نظر از اندازه، می تواند نشانه سرطان بیضه باشد. مردان باید هر ماه کیسه بیضه و بیضه خود را معاینه کنند. به این نوع معاینه ماهانه، خودآزمایی بیضه می گویند.

تغییرات در سینه

سرطان سینه مردان مطمئناً به اندازه سرطان سینه در زنان شایع نیست، اما هنوز هم رخ می دهد. تقریباً از هر 100 مورد سرطان سینه 1 مورد در مردان یافت می شود. مردانی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، بیشتر احتمال دارد که سابقه خانوادگی این بیماری را داشته باشند یا دارای جهش ژن BRCA باشند.

علائم سرطان سینه در مردان ممکن است شامل توده، ترشح از نوک پستان، فرورفتگی پوست (ظاهری مانند پوست پرتقال) یا بثورات قرمز و پوسته پوسته روی سینه باشد. مردان همچنین ممکن است ابتدا متوجه تورم زیر بغل خود به دلیل درگیری غدد لنفاوی شوند.

خونریزی از رکتوم

خونریزی از رکتوم یا خون در مدفوع می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد که نشان‌دهنده یک تشخیص رایج ساده مانند هموروئید یا تشخیص جدی‌تر مانند سرطان کولورکتال است. هموروئید یک رگ خونی است که در اطراف مقعد متورم شده و خون قرمز روشن را خون می کند.

خونریزی در دستگاه گوارش به رنگ بسیار تیره تر ظاهر می شود و می تواند نشانه سرطان روده بزرگ باشد. برای نگرانی های مربوط به خون در مدفوع، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}