بلاگ

پره اكلامپسي چيست؟

پره اكلامپسي چيست؟

پره اكلامپسي اختلال پيچيده اي است كه حدود 5 تا 8 درصد زنان حامله را درگير مي كند. تشخيص پره اكلامپسي بر فشار خون بالا و وجود پروتئين در ادرار (بطور طبيعي پروتئين در ادرار ديده نمي شود) بعد از هفته 20 حاملگي است.

جمعه، 20 اردیبهشت ماه 1398 58,893 بازدید
آیا در تمامی ازدواج های فامیلی باید مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را انجام داد؟

آیا در تمامی ازدواج های فامیلی باید مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را انجام داد؟

در صورتی که شما دارای هر یک از موارد فوق می باشید بهتر است تا هرچه سریعتر برای انجام مشاوره ژنتیک اقدام نمایید. مشاوره ژنتیک یک فرآیند انتقال اطلاعات است و لزوما در طول این جلسه تشخیص و یا درمانی انجام نمی شود. معمولا در جلسات مشاوره ژنتیک بسته به نوع مسائل موجود در خانواده آنها اطلاعاتی به زوجین داده می شود تا آنها بتوانند با استفاده از این اطلاعات در ....

جمعه، 20 اردیبهشت ماه 1398 104,851 بازدید
سندروم داون یا تریزومی 21 چیست؟

سندروم داون یا تریزومی 21 چیست؟

سندروم داون یا تریزومی 21 شایع ترین بیماری ژنتیکی در نسل انسان می باشد که از هر 700 تولد به طور میانگین یکی را درگیر می کند. امروزه تلاش های بسیار زیادی در سطح برنامه های ملی در اکثر کشور ها برای یافتن زود هنگام بارداری های مبتلا در جریان است.

سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه 1398 102,422 بازدید
DNA چیست؟

DNA چیست؟

DNA یا داکسی نوکلئیک اسید ماده وراثتی انسان و تقریبا تمامی موجودات دیگر است. تقریبا تمام سلول های بدن یک فرد دارای DNA مشابه هستند. بیشترِ DNA در هسته سلول واقع شده است (که آن را DNA هسته ای می‌نامند)، اما همچنین مقدار کمی DNA می‌تواند در میتوکندری‌ها (که آن را DNA میتوکندریایی یا mtDNA می‌نامیم) نیز یافت شود. میتوکندری‌ها ساختاری هستند که درون سلول انرژی غذا را به شکلی که برای سلول قابل استفاده ب

پنج شنبه، 16 اسفند ماه 1397 68,655 بازدید
سلول چیست؟

سلول چیست؟

سلول‌ها واحد ساختمانی پایهی تمام موجودات زنده محسوب می‌شوند. بدن انسان متشکل از تریلیون‌ها سلول است. سلول ها ساختار بدن را شکل می دهند، مواد مغذی را از غذاها جذب کرده، آنها را به انرژی تبدیل می‌کنند و عملکردهای اختصاصی انجام می‌دهند. سلول‌ها همچنین حاوی مواد وراثتی بدن هستند و می‌تواند از روی خودشان نسخه برداری کنند.

یکشنبه، 12 اسفند ماه 1397 91,445 بازدید
1 133 134 135