راه های تعیین جنسیت برای مادران باردار

آزمایش تعیین جنسیت جنین از طریق بررسی خون مادر یک روش بسیار جدید بوده که در طی آن بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر می توان جنسیت جنین را با قطعیت بالایی شناسایی کرد. راه های دیگری برای تعیین جنسیت جنین مانند سونوگرافی، کیت های تعیین جنسیت و ... هست که مادران می توانند با توجه به تجویز پزشک هرکدام که لازم می باشد را انجام دهند.

توجه داشته باشید که این روش برای تعیین جنسیت جنین، از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد و مدت زمان لازم برای جوابدهی آزمایش حدود 3 تا 7 روز می باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید کافیست با شماره 88198077-021 تماس حاصل فرمایید.

اولین بار در سال 1997 دانشمندان وجود توالی های DNA جنین به صورت قطعات کوتاه در خون مادر را شناسایی کردند و از همان زمان حجم انبوهی از تحقیقات برای یافتن کاربرد های بالینی از این DNA آغاز شد. در این راستا آزمایشات بسیار مفیدی همانند (NIPT (Non invasive prenatal test برای شناسایی ناهنجاری های کروموزومی در جنین نیز بر پایه DNA آزاد جنینی ابداع گردید. برای آشنایی بیشتر با آزمایش nipt می توانید برروی لینک کلیک کنید.

راه های تعیین جنسیت

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش تعیین جنسیت جنین کافیست برروی لینک کلیک کنید.

انواع روش های دیگر برای تعیین جنسیت جنین :

  • CVS و آمنیوسنتز
  • سونوگرافی

سونوگرافی برای تعیین جنسیت چگونه است؟

یک آزمایش روتین (حداقل هر فرد یکبار تجربه میکند) غیر تهاجمی است که معمولا بین هفته های 18 تا 22 بارداری انجام می شود (اگرچه اغلب در زمان های دیگری نیز انجام می شود). سونوگرافی های بارداری به اندازه CVS یا آمنیوسنتز دقیق نیستند. اما در حین بررسی آناتومی کودک (و اطمینان از اینکه تمام بخش ها همانطور که باید رشد می کنند) ، تکنسین ممکن است بین پاهای کودک دید خوبی پیدا کند تا تعیین کند که کودک دختر یا پسر است.

این بدان معنی است که شما می توانید انتخاب کنید که جنسیت جنین به شما گفته شود یا خیر. هشداری که در مورد سونوگرافی وجود دارد این می باشد، باتوجه به اینکه تکنسین ها انسان هستند بنابراین گاهی اوقات خطای انسانی رخ می دهد به خصوص اگر قسمت های مربوط به جنسیت در مشخص ترین حالتشان نباشند.

 

تست CVS و آمنیوسنتز چگونه است؟

هردو تست ها جزو آزمایش های تشخیصی - تهاجمی می باشند که براساس بررسی ساختار ژنتیکی نوزاد انجام می شود و بیشتر برای مادرانی که بارداری با خطر بالا دارند توصیه می شود. تست CVS، قابل انجام از هفته 10 تا 13 بارداری می باشد و تست آمنیوسنتز، از هفته 16 تا 18 بارداری انجام می پذیرد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}