پنل FDA از واکسن معتبر مدرنا برای کودکان 6 تا 17 سال پشتیبانی می کند

کودکان بزرگتر و نوجوانان ممکن است به زودی دو گزینه واکسن COVID-19 داشته باشند. روز سه‌شنبه، یک پانل مشاوره سازمان غذا و دارو (FDA) به اتفاق آرا به تمدید مجوز استفاده اضطراری برای سری‌های دو دوز مدرنا به افراد زیر ۱۸.۱ سال رأی داد.

در حال حاضر، فقط کووید-19 فایزر مجاز به استفاده در افراد زیر سن قانونی است. در جلسه پانل که برای عموم آزاد بود، مقامات مدرنا اطلاعاتی را در مورد ایمنی و اثربخشی یک سری دو دوز از واکسن کووید-19 خود برای افراد 12 تا 17 ساله و همچنین برای 6 تا 11 سال ارائه کردند. -سال‌ها. 2 دوز برای گروه مسن‌تر همان مقداری است که به بزرگسالان داده می‌شود (100 میکروگرم)، در حالی که نوجوانان جوان‌تر دوز نصف آن قدرت (50 میکروگرم) را دریافت کردند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

برای کودکان 12 تا 17 ساله، زمانی که سویه اصلی کووید-19 و اولین نوع آلفا در گردش بودند، واکسن حدود 93 درصد در محافظت در برابر عفونت موثر بود. اثربخشی واکسن در بین کودکان 6 تا 11 ساله که در طول موج دلتا واکسینه شده بودند 76.8 درصد بود.

در حالی که این گروه ها برای ماه ها به واکسن فایزر دسترسی داشتند، برخی از پانل های FDA بر اهمیت داشتن بیش از یک گزینه تاکید کردند.

آرتور رینگلد، دکتر، رئیس بخش و استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، در خلال این پنل گفت: «من می‌خواهم تا حد امکان به والدین گزینه‌های زیادی بدهم و به آنها اجازه دهم در این مورد برای فرزندانشان تصمیم بگیرند.

چرا مجوز اینقدر طول می کشد؟

مدرنا در ابتدا از قانون‌گذاران خواست تا واکسن خود را برای نوجوانان در ژوئن گذشته، یک ماه پس از اعطای مجوز استفاده اضطراری برای افراد 12 تا 15 ساله به واکسن فایزر، چراغ سبز نشان دهند.3 اما این جلسه تصمیم‌گیری به دلیل نگرانی‌ها در مورد ارتباط بین واکسن مدرنا و موارد ابتلا به تاخیر افتاد.


پس از جمع‌آوری داده‌های بالینی و دنیای واقعی Moderna، FDA گفت که خطر آن عارضه جانبی برای جوانانی که این واکسن را دریافت می‌کنند، در مقایسه با فایزر بیشتر نیست.

در کارآزمایی‌های بالینی مدرنا، هیچ مرگ و میر در میان گروه‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کودکان و نوجوانان وجود نداشت، و هیچ موردی از میوکاردیت وجود نداشت.

در حالی که شایستگی واکسن را می سنجیدند، چندین نفر از اعضای FDA در مورد پیامدهای بهداشتی و اجتماعی COVID-19 برای نوجوانان اظهار نظر کردند. بیش از 10 میلیون مورد کووید-19 در بین افراد 5 تا 17 ساله وجود داشته است، اگرچه ممکن است این تعداد کم باشد. ایوان اندرسون، دکترای پزشکی، دانشیار اطفال و پزشکی در دانشگاه اموری، گفت 365 نوجوان بر اثر کووید جان خود را از دست دادند. -19 در سال 2021 - بیشتر از تعداد نوجوانانی که در سال اول شیوع H1N1 در سال 2009 جان خود را از دست دادند.

تقویت کننده ها هنوز مجاز نیستند

پل آفیت، MD، پانلیست FDA و مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت که با این فرض که سازمان غذا و دارو در نهایت دوز سوم واکسن را برای این گروه سنی مجاز می کند، به توصیه واکسن رای داده است. علیه Omicron و زیرمجموعه های آن.

اریک روبین، MD، PhD، متخصص پانل و استاد کمکی ایمونولوژی گفت: اما با توجه به چالش برانگیز ماندن با ویروس کووید-19 که به سرعت در حال تکامل است، دانشمندان باید با داده هایی که در اختیار دارند بهترین محافظت را ارائه دهند.

روبین گفت: "شما همیشه پشت توپ هشت خواهید بود." فکر نمی‌کنم بخواهیم فرصت ارائه چیزی به این بچه‌ها را از دست بدهیم.»

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}