CDC واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله توصیه می‌کند!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) روز سه‌شنبه توصیه‌ای رسمی برای واکسینه کردن کودکان ۵ تا ۱۱ ساله علیه کووید-۱۹ صادر کرد. این حرکت نشان‌دهنده یک لحظه مهم در همه‌گیری است و به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد تا هنگام بازگشت به مدرسه و فعالیت‌های حضوری، به دنبال محافظت از واکسن برای فرزندان خود باشند.

کمیته مشورتی رویه‌های ایمن‌سازی، پانل مشاوره CDC، پس از یک روز بررسی و بررسی داده‌ها، با 14 رای موافق به واکسن فایزر برای کودکان رای مثبت داد. راشل والنسکی، مدیر CDC، ساعاتی بعد این توصیه را امضا کرد.

این به والدین اجازه می‌دهد تا به ماه‌ها نگرانی در مورد فرزندان خود پایان دهند و میزان انتشار ویروس توسط کودکان را به دیگران کاهش دهند. رئیس جمهور بایدن در بیانیه ای پس از تصمیم CDC نوشت: این یک گام بزرگ به جلو برای ملت ما در مبارزه ما برای شکست دادن ویروس است.

جف زینتز، هماهنگ کننده کووید-19 کاخ سفید، در یک کنفرانس مطبوعاتی این هفته گفت که ارائه دهندگان بهداشت ممکن است به محض چهارشنبه شروع به تزریق واکسن کنند و تلاش برای واکسیناسیون تا 8 نوامبر به شدت آغاز خواهد شد.

زینتس گفت که دولت بایدن دوزهای کافی برای همه کودکان این گروه سنی را خریداری کرده است و فایزر در حال حاضر بسته بندی و ارسال 15 میلیون دوز را آغاز کرده است.

در پانل سازمان غذا و دارو (FDA) در هفته گذشته قبل از مجوز تزریق، برخی از شرکت کنندگان پیشنهاد کردند که شرایط واجد شرایط بودن را فقط به کودکان در معرض خطر محدود کنند. پانل مشاوره CDC تصمیم گرفت این واکسن ها را برای همه کودکان توصیه کند.

CDC می گوید واکسن ایمن و موثر است

در حالی که موارد ابتلا به کووید-19 برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر شدید است، افزایش اخیر موارد کودکان در حال حاضر این بیماری را به 10 علت اصلی مرگ و میر کودکان 5 تا 11 ساله تبدیل کرده است. بیش از 1.9 میلیون کودک مبتلا و نزدیک به 100 کودک مبتلا شده اند. فوت کرده اند.

بر اساس داده‌های کارآزمایی‌های بالینی FDA و Pfizer، واکسن فایزر 90.7 درصد در پیشگیری از بیماری‌های شدید و مرگ در کودکان مؤثر است.

والنسکی در پانل روز سه شنبه به کمیته گفت: «امروز یک روز تاریخی در جریان این بیماری همه‌گیر است و بسیاری از ما مشتاق دیدن آن بوده‌ایم.

موارد در میان کودکان احتمالاً کم شمار است. بر اساس آزمایشات آنتی بادی از سپتامبر، تقریباً 40 درصد از کودکان 5 تا 11 ساله نسبت به COVID-19 مصونیت دارند.

جفرسون جونز، MD، MPH، افسر پزشکی گروه ویژه اپیدمیولوژی CDC COVID-19، در ارائه ای به این پانل گفت، حتی اگر کودکی به طور طبیعی آلوده شده باشد، باید واکسن را دریافت کند تا به اندازه کافی در برابر COVID-19 محافظت شود.

سارا اولیور، MD، MSPH، یک مجری از CDC گفت واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 ساله می تواند موارد ابتلا به کووید-19 را در سراسر کشور در پنج ماه آینده حدود 8 درصد کاهش دهد.

بیشتر بحث های پانل بر خطر میوکاردیت مرتبط با واکسن متمرکز بود - یک بیماری نادر التهابی قلبی که هم با کووید-19 و هم با واکسن ها مرتبط است.
متیو اوستر، MD، MPH، متخصص قلب کودکان در مراقبت‌های بهداشتی کودکان آتلانتا، به پانل‌ها گفت که محققان در مورد میزان دقیق میوکاردیت مرتبط با واکسن در کودکان 5 تا 11 ساله مطمئن نیستند، اگرچه خطر "احتمالاً کمتر" از نوجوانان است.

کارآزمایی بالینی که توسط فایزر انجام شد بیش از 4600 کودک را شامل شد. اما این نمونه به اندازه کافی بزرگ نبود که عوارض جانبی بسیار نادری مانند میوکاردیت را تشخیص دهد. شرکت کنندگان عوارض جانبی مشابهی را تجربه کردند که در نوجوانان و بزرگسالان مشاهده شد.

"ما در مورد یک خطر صحبت می کنیم که مردم با واکسن روی آن تمرکز می کنند. اوستر گفت: من باید به خاطر داشته باشم که ابتلا به کووید خطرات مختلفی دارد.
والدین و سرپرستان می توانند فرزند خود را در V-SAFE، یک سیستم نظارت بر واکسن فدرال، در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی پس از واکسیناسیون ثبت نام کنند. حتی اگر والدین مطمئن نباشند که آیا علائم مستقیماً با واکسن مرتبط هستند، گزارش رویدادها به تیم‌های نظارتی اجازه می‌دهد تا ایمنی واکسن را ارزیابی کنند.

آماده شدن برای عرضه واکسن

واکسن ها از روز چهارشنبه برای کودکان 5 تا 11 ساله در دسترس خواهد بود.

متیو دیلی، متخصص پنل و محقق ارشد موسسه تحقیقات سلامت در قیصر، گفت: «اگر صبر کنیم، شانس پیشگیری از بسیاری از موارد کووید-19 در این گروه سنی را از دست می‌دهیم، و این شامل موارد بسیار شدید نیز می‌شود. دائمی کلرادو.
دوز کودکان واکسن فایزر شامل یک سوم دوز مجاز برای افراد 12 سال و بالاتر است. این دو واکسن به فاصله سه هفته انجام می شود و با یک سوزن کوچکتر تزریق می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، واکسن برای این گروه سنی در یک ویال درپوش نارنجی رنگ عرضه می شود، در حالی که دوز آن برای نوجوانان 12 سال و بالاتر با درپوش بنفش بسته بندی شده است.
کلینیک های بهداشتی و دفاتر پزشکان در سراسر کشور آماده سازی برای عرضه را آغاز کرده اند. خانواده ها می توانند برای پرسیدن و دریافت واکسن به تیم مراقبت های اولیه و اطفال مراجعه کنند. داروخانه‌ها، کلینیک‌های مدارس و سایر سایت‌های مبتنی بر جامعه در سراسر کشور واکسن‌هایی را ارائه می‌کنند، به‌ویژه برای کودکان بدون دسترسی منظم به پزشک اطفال یا پزشک عمومی.

در یک نظرسنجی CDC از اوایل اکتبر، تقریباً 63٪ از والدین گفتند که ترجیح می دهند کودک خود را در مطب یا کلینیک معمولی خود واکسینه کنند.
اعضای پانل همچنین بر نیاز به دسترسی گسترده برای به حداقل رساندن تفاوت‌های شدید نژادی و اجتماعی-اقتصادی در نرخ‌ها، موارد و پیامدهای شدید واکسیناسیون کووید-19 تأکید کردند. بر اساس داده‌های نظارتی CDC، کودکان سیاه‌پوست، اسپانیایی‌تبار، سرخ‌پوست آمریکایی و بومی آلاسکا در این گروه سنی سه برابر بیشتر از کودکان سفیدپوست برای ابتلا به COVID-19 در بیمارستان بستری می‌شوند.

چرا واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 ساله مهم است؟

واکسن ها بیشتر از جلوگیری از مرگ ناشی از COVID-19 انجام می دهند. آنها همچنین می توانند در برابر عوارض جانبی مانند ایجاد سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان (MIS-C)، وضعیتی که می تواند از عفونت COVID-19 ناشی شود و عوارض متعددی ایجاد کند، محافظت کنند. طبق داده های CDC، تقریبا نیمی از موارد MIS-C مربوط به COVID-19 در کودکان بین 5 تا 11 سال رخ داده است.
شرایط خفیف‌تر پس از کووید 19 شامل خستگی، سردرد، بی‌خوابی و درد ماهیچه‌ها و مفاصل است. اینها می‌توانند بر توانایی کودکان برای شرکت در فعالیت‌های بدنی، عملکرد در مدرسه و معاشرت با دیگران تأثیر بگذارند.
واکسیناسیون همچنین ممکن است انتقال را در خانواده ها و جوامع کاهش دهد. بین اوت و اکتبر، بیش از 2000 مدرسه به دلیل کووید-19 تعطیل شدند که بیش از 1.2 میلیون دانش آموز را تحت تأثیر قرار داد.
«بر اساس تخصص و اطلاعاتی که داریم، همه ما بسیار مشتاق هستیم. همه ما در مورد اینکه چگونه بچه ها و نوه هایمان را واکسینه می کنیم صحبت می کردیم."

او افزود: "ما درک می کنیم که مردم نگرانی های قانونی دارند و سوالات زیادی دارند." ما واقعاً مردم را تشویق می‌کنیم که از ارائه‌دهندگان خود بخواهند، از وب‌سایت CDC بازدید کنند، با دوستان، والدینشان صحبت کنند و کاری را که لازم است انجام دهند تا با تصمیم خود احساس راحتی کنند.»

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}