Novavax می گوید واکسن کووید-19 آن 90٪ موثر است!

شرکت داروسازی Novavax اخیراً نتایج آزمایش بالینی فاز 3 خود را در بریتانیا به اشتراک گذاشته است و به گفته این شرکت، واکسن آن تقریباً 90 درصد در پیشگیری از COVID-19 مؤثر است.

Novavax هفته گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی فاش کرد که واکسن آن از 9 مورد از 10 مورد ابتلا به COVID-19 در آزمایش بالینی خود بر روی 15000 داوطلب در بریتانیا جلوگیری کرد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

این واکسن همچنین در برابر B.1.1.7، سویه بسیار عفونی SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-19 می شود، که به شدت در بریتانیا در گردش بوده، موثر بود. با این حال، واکسن Novavax اثربخشی بسیار کمتری در برابر این ویروس داشت. سویه آفریقای جنوبی، B.1.351. در مطالعه ای روی 4400 شرکت کننده در آفریقای جنوبی، واکسن تنها 49 درصد مؤثر بود. با این حال، زمانی که داده‌ها فقط مربوط به شرکت‌کنندگانی بود که HIV نداشتند، اثربخشی به 60٪ افزایش یافت.

استنلی سی ارک، رئیس و رئیس، واکسن Novavax، با نام مستعار NVX-CoV2373، "اولین واکسنی است که نه تنها اثربخشی بالینی بالایی را در برابر COVID-19 نشان می دهد، بلکه کارایی بالینی قابل توجهی را در برابر هر دو نوع به سرعت در حال ظهور بریتانیا و آفریقای جنوبی نشان می دهد." افسر اجرایی Novavax در بیانیه مطبوعاتی گفت. NVX-CoV2373 این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در حل این بحران جهانی بهداشت عمومی ایفا کند. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با شرکا، همکاران، محققین و تنظیم‌کننده‌های خود در سراسر جهان هستیم تا واکسن را در سریع‌ترین زمان ممکن در دسترس قرار دهیم.» واکسن Novavax در حال حاضر در مرحله آزمایش بالینی فاز 3 در ایالات متحده است.

نحوه عملکرد واکسن Novavax

واکسن Novavax متفاوت از دو واکسنی که در حال حاضر برای استفاده در ایالات متحده تایید شده‌اند، عمل می‌کند. این واکسن‌ها که توسط Pfizer-BioNTech و Moderna ساخته شده‌اند، از شکل جدیدی از فناوری به نام RNA پیام‌رسان (mRNA) استفاده می‌کنند. این واکسن‌ها بخشی از پروتئین اسپایکی را که در سطح SARS-CoV-2.3 یافت می‌شود رمزگذاری می‌کنند. واکسن‌های mRNA از قطعات پروتئین کدگذاری‌شده برای ایجاد یک پاسخ ایمنی از بدن شما استفاده می‌کنند. در نتیجه، آنتی بادی هایی در برابر ویروس ایجاد می کنید.

Amesh A. Adalja، متخصص بیماری‌های عفونی، محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز در مریلند، می‌گوید واکسن Novavax "از یک خط سلولی حشره استفاده می‌کند." او توضیح می‌دهد که سلول‌ها با نوع دیگری از ویروس به نام باکولوویروس آلوده شدند و پروتئین‌های خوشه‌ای شبیه به میخ‌های روی سطح SARS-CoV-2 ایجاد کردند.

این واکسن حاوی چندین نانوذرات سنبله است که سلول های ایمنی را جذب می کند. آن سلول‌های ایمنی آنتی‌بادی‌هایی را علیه پروتئین اسپایک ایجاد می‌کنند که می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌های کووید-۱۹ در آینده کمک کند. آدالجا می گوید: «این نوآورانه است.

توماس روسو، MD، پروفسور و رئیس بیماری های عفونی در دانشگاه بوفالو در نیویورک، به Verywell می گوید که نحوه عملکرد واکسن Novavax "با واکسن آنفولانزای ما تفاوت چندانی ندارد - قطعات فقط کمی متفاوت هستند."

به گفته آدالجا، واکسن Novavax در دمای معمولی یخچال پایدار است و نگهداری و تجویز آن را نسبت به واکسن‌های تایید شده کنونی آسان‌تر می‌کند. به گفته آدالجا، یک امتیاز بزرگ برای توزیع است.

اطلاعات ایمنی واکسن Novavax

Novavax هنوز اطلاعات ایمنی در مورد واکسن خود منتشر نکرده است یا جزئیاتی در مورد عوارض جانبی ارائه نکرده است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که این واکسن نمی تواند باعث COVID-19 شود و نمی تواند در داخل بدن تکثیر شود.

Novavax هنوز جزئیاتی در مورد عوارض جانبی احتمالی ارائه نکرده است، اما گفت که پایگاه داده ایمنی آن نشان می دهد که "عوارض جانبی شدید، جدی و پزشکی در سطوح پایین رخ داده و بین گروه های واکسن و دارونما متعادل شده است."

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}