آیا واکسن COVID-19 در مدارس مورد نیاز است؟

در دسامبر 2020، سازمان غذا و دارو (FDA) واکسن‌های Pfizer-BioNTech و Moderna COVID-19 را برای استفاده اضطراری مجاز کرد. دو ماه بعد، واکسن کووید-19 جانسون و جانسون مجوز استفاده اضطراری (EUA) را دریافت کرد و در جولای 2022 به Novavax برای واکسن خود EUA اعطا شد. بسیاری به دنبال واکسن‌ها به‌عنوان راه‌ حلی ممکن برای افزایش موارد COVID-19 هستند که موسسات - مانند مدارس - را در سراسر کشور مجبور به تعطیلی می‌کنند. اکنون که همه افراد ۶ ماهه و بالاتر واجد شرایط دریافت واکسن کووید-۱۹ هستند، مشخص نیست که آیا واکسیناسیون برای مدارس لازم است یا خیر.

ویلیام ماس، MD، MPH، مدیر اجرایی مرکز دسترسی بین‌المللی واکسن در جانز هاپکینز، معتقد است که به دلیل واکسیناسیون قبلی، دستوری برای واکسن برای مدارس وجود نخواهد داشت. ماس گفت: «جایی که می‌بینم واکسن‌های اجباری در بخش مراقبت‌های بهداشتی هستند. "بسیاری از بیمارستان ها نیاز دارند که هر کسی که با بیمار تماس دارد باید واکسن آنفولانزا را دریافت کند. بنابراین در آن تنظیمات سابقه ای وجود دارد. من پیش‌بینی نمی‌کنم که دولتی واکسن کووید-19 را برای کودکان اجباری کند.»

با این حال، در 1 اکتبر 2021، مقامات کالیفرنیا برنامه‌هایی را برای اجباری کردن واکسن COVID-19 برای کودکان در مدارس دولتی اعلام کردند. دستور جدید مستلزم آن است که دانش‌آموزان برای یادگیری حضوری واکسینه شوند و این دوره پس از تأیید کامل FDA از واکسن برای گروه سنی‌شان شروع شود. این دستور برای دانش آموزان کلاس های 7 تا 12 از جولای 2022 اعمال می شود.

اگرچه لوئیزیانا و واشنگتن دی سی برنامه های مشابهی را اعلام کردند، اما اکثر ایالت ها همچنان نسبت به اجرای دستورات واکسن کووید-19 برای دانش آموزان محتاط هستند و تعدادی از ایالت ها دستورات واکسن کووید-19 را برای مدارس ممنوع کرده اند. دستور D.C در مارس 2022 اعمال می شود و دستور در لوئیزیانا برای سال تحصیلی 2022-2023 اعمال می شود.

چالش های نیاز به واکسن در مدارس

در حال حاضر، واکسن کووید-19 فایزر برای افراد 16 سال و بالاتر تأییدیه کامل FDA را دریافت کرده است؛ 4 مجوز استفاده اضطراری برای کودکان و نوجوانان 6 ماه تا 15 سال اعطا شده است.

واکسن کووید-19 مدرنا نیز تاییدیه کامل FDA را دریافت کرده است، اگرچه این واکسن فقط برای افراد 18 سال به بالا است.7 واکسن مدرنا برای استفاده اضطراری در افراد 6 ماه تا 17 سال مجاز است. فقط برای استفاده اضطراری در بزرگسالان 18 سال و بالاتر مجاز است.

CDC توصیه می کند که همه افراد ۶ ماهه و بالاتر در برابر COVID-19.8 واکسینه شوند

اجرای یک دستور واکسن چالش برانگیز است زیرا قوانین مربوط به واکسن در سطح ایالت اجرا می شود، با تنوع در انطباق واکسن در خطوط ایالتی. همه 50 ایالت قوانینی دارند که واکسن های خاصی را برای دانش آموزان با برخی معافیت های پزشکی و مذهبی الزامی می کند. در حال حاضر، 15 ایالت وجود دارد که معافیت های فلسفی را برای کسانی که به دلایل شخصی یا اعتقادات اخلاقی به ایمن سازی اعتراض دارند، مجاز می دانند.

انطباق واکسن نیز در سطح مدرسه متفاوت است. به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی نشان می دهد که مدارس خصوصی در مقایسه با مدارس دولتی احتمال بیشتری از معافیت برای الزامات ایمن سازی مدارس دارند. نرخ معافیت در ایالت هایی که معافیت های اعتقادی شخصی مجاز بود به طور قابل توجهی بالاتر بود. کودکانی که در یک مدرسه خصوصی تحصیل می کنند ممکن است نسبت به کودکان مدارس دولتی در معرض خطر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری با واکسن باشند.
حتی اگر واکسن کووید-19 در کودکان مجاز باشد، به دلیل نحوه بیان کووید-19 در کودکان، دستیابی به دستور مدرسه دشوار است. نمایه علائم کودکان مبتلا به COVID-19 در مقایسه با بزرگسالان مسن تر بسیار کمتر است. در نتیجه، ممکن است والدین نیاز فوری به واکسینه کردن فرزندان خود احساس نکنند.

دکتر دن کوپر، استاد اطفال در دانشگاه کالیفرنیا-ایروین، این را با چیزی شبیه فلج اطفال که در نیمه اول قرن بیستم اثرات چشمگیر و قابل مشاهده ای داشت، مقایسه می کند.

کاپ می گوید: فلج اطفال می تواند کودکان را فلج کند و نیاز به تهویه کمکی دارد. بنابراین، ایده یافتن واکسن از آن جلوگیری می‌کند، وقتی به نسبت خطر به سود فکر می‌کنید، بسیار متفاوت از COVID-19 بود.

برای فلج اطفال، مزایای دریافت واکسن بیشتر از خطر ابتلا به بیماری است که می تواند باعث فلج در کودکان شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}