آیا زنان باردار و شیرده می توانند واکسن COVID-19 را دریافت کنند؟

در 23 آوریل 2021، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اعلام کرد که به افرادی که باردار هستند توصیه می کند واکسن COVID-19 دریافت کنند. این توصیه که توسط روشل والنسکی، مدیر CDC در یک کنفرانس اعلام کرد، به دنبال تحقیقات اولیه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند است که بیش از 35000 فرد حامله را که واکسن‌های mRNA COVID-19 (Pfizer یا Moderna) دریافت کرده بودند، ردیابی کرد. هیچ نگرانی ایمنی آشکاری برای افراد باردار یا نوزادان آنها پیدا نکرد

داده‌های این مطالعه از طریق سیستم‌های نظارت CDC و سازمان غذا و دارو (FDA) و یک ثبت واکسن CDC جمع‌آوری شد که در حال انجام است. اکثر افرادی که در آنالیز اولیه واکسن دریافت کردند، در سه ماهه سوم بارداری خود بودند و محققان خاطرنشان کردند که نظارت بیشتری لازم است، از جمله برای کسانی که در مراحل اولیه بارداری و قبل از بارداری واکسینه شده اند.

این مطالعه واکسن کووید-19 جانسون و جانسون (یانسن) را شامل نمی‌شود زیرا داده‌ها از دسامبر تا فوریه جمع‌آوری شده بود و واکسن جانسون و جانسون مجوز استفاده اضطراری (EUA) را در 27 فوریه 2021 دریافت کرد.3 Pfizer-BioNTech COVID-19 واکسن در 11 دسامبر 2020 مجوز استفاده اضطراری (EUA) را از سازمان غذا و دارو (FDA) دریافت کرد، و واکسن کووید-19 مدرنا در 18.5 دسامبر یک EUA دریافت کرد.

قبل از اعلام CDC، CDC و FDA اعلام کرده بودند که افراد باردار یا شیرده باید مجاز به دریافت واکسن باشند، اما آژانس ها به دلیل عدم انجام تحقیقات هیچ توصیه مستقیمی ارائه نکردند. به عنوان مثال، EUA FDA برای واکسن Pfizer COVID-19، بیان می‌کند: «اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، گزینه‌های خود را با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در میان بگذارید.»

طبق CDC، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسیناسیون کووید-19 باعث ایجاد مشکلی در بارداری، از جمله رشد جفت شود، وجود ندارد و افراد باردار عوارض جانبی مشابهی را به دنبال واکسیناسیون تجربه می کنند که افراد باردار نیستند.

دکتر لیندا اونیل اکرت، استاد بخش سلامت زنان در بخش زنان و زایمان در دانشگاه واشنگتن، گفت: «من قویاً احساس می‌کنم که زنان باید بتوانند با ارائه‌دهنده خود در مورد نسبت خطر سود صحبت کنند. ، بسیار ول می گوید. اکرت یکی از نویسندگان مشاوره تمرینی کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) "واکسیناسیون بیماران باردار و شیرده در برابر کووید-19" است. بسیاری از زنان ممکن است انتخاب کنند که مزایای محافظت از COVID-19 - بیماری که بسیار خطرناک و حتی کشنده است.

خطر ابتلا به کووید-19 در بارداری

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بارداری به عنوان یک عامل خطر برای COVID-19 شدید در نظر گرفته می شود. داده های حاصل از مطالعات متعدد نشان می دهد که زنان باردار مبتلا به COVID-19 در معرض خطر بیشتری برای پذیرش در بخش مراقبت های ویژه (ICU) هستند. تهویه مکانیکی و پشتیبانی تهویه (ECMO) و مرگ در مقایسه با زنان غیر باردار مبتلا به COVID-19.8

ACOG همچنین خاطرنشان می کند که زیرجمعیت های زیر از افراد باردار در معرض خطر بیشتری برای عوارض COVID-19 هستند:

زنان باردار با بیماری های همراه مانند چاقی و دیابت
زنان باردار سیاه پوست و اسپانیایی تبار
زنان باردار آسیایی 

دکتر دنا هابارد، متخصص نوزادان در Children's Mercy در کانزاس سیتی، میسوری و عضو بخش نوزادان آکادمی اطفال آمریکا (AAP) "زنان باردار و نوزادان، طبیعتاً دچار نقص ایمنی هستند و در معرض خطر بیشتری برای بسیاری از عفونت ها هستند." می گوید -Perinatal Medicine. من بسیاری از نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کووید مثبت را درمان کرده ام.

چرا زنان باردار از آزمایش‌های بالینی واکسن کووید-۱۹ کنار گذاشته شده‌اند؟

علیرغم تلاش‌های حمایتی قابل توجه، در ابتدا هیچ زن حامله‌ای در آزمایشات کووید-19 شامل زنان Pfizer-BioNTech، Moderna، Johnson & Johnson، AstraZeneca و Novavax وارد نشد. حذف آنها را می توان به دلایل زیادی نسبت داد مانند:

سابقه تاریخی در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا برای حذف زنان باردار از آزمایشات بالینی
نگرانی در مورد تاخیر در تایید FDA
نگرانی در مورد آسیب احتمالی برای زن باردار و جنین او

طبق بیانیه 1 دسامبر 2020 انجمن پزشکی مادر و جنین (SMFM)، سازمانی که مدتهاست از گنجاندن تحقیقات بالینی بیشتر برای زنان باردار حمایت کرده است، "عمل "حفاظت از طریق طرد" مضر است… مانند ACOG، SMFM نیز قویاً توصیه می‌کند که زنان باردار در تمام مراحل کمپین‌های آینده واکسن به واکسن‌های COVID-19 دسترسی داشته باشند و آنها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی‌شان در «تصمیم‌گیری مشترک» در مورد واکسن شرکت کنند.

از جلسه 10 دسامبر 2020 آنها در مورد اتحادیه اروپا برای واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19، FDA هنوز منتظر نتایج مطالعات حیوانی در مورد سمیت رشد و تولید مثل بود. 10 اما آن آزمایشات روی موش ها با استفاده از واکسن فایزر و مدرنا انجام نشد. هر گونه اثرات مضر برای بارداری یا رشد جنین را نشان دهد. CDC همچنین تحقیقاتی را در دانشگاه دوک در مورد زنان باردار که واکسن کووید-19 را دریافت می کنند، تامین می کند.

به دنبال نتایج مثبت تحقیقات روی حیوانات، فایزر در 18 فوریه 2021 اعلام کرد که آزمایش واکسن فایزر در زنان باردار، که حدود 4000 نفر را در آن ثبت نام می کند، شروع به تجویز دوز کرد.12 این اولین کارآزمایی COVID-19 در باردار است. 

ارزیابی مزایا و خطرات دریافت واکسن کووید-19 در دوران بارداری
یک مطالعه مقدماتی که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شد، شامل افرادی بود که باردار (84 شرکت‌کننده) یا شیردهی (31 شرکت‌کننده) در هنگام دریافت واکسن‌های mRNA بودند و یک پاسخ ایمنی قوی را در افراد به‌علاوه آنتی‌بادی‌هایی در خون بند ناف یا خون بند ناف آنها پیدا کرد. شیر مادر. مطالعات بسیار بزرگتری مورد نیاز است، اما این نمونه کوچک نشان می دهد که واکسیناسیون در دوران بارداری یا شیردهی ممکن است برخی از محافظت از جنین و نوزاد را ارائه دهد.


همانطور که در سایر توصیه‌ها در طول همه‌گیری دیده‌ایم، هر سایت واکسیناسیون بیمارستانی و ایالتی رویکرد متفاوتی در نحوه اجرای دستورالعمل‌ها اتخاذ می‌کند.

واکسن کووید-۱۹ چگونه توزیع خواهد شد؟

سونیا خان، لیسانس، MD، FAAP، متخصص اطفال و کمیسر کمیسیون روابط انسانی (HRC) برای شهر فرمونت، کالیفرنیا، به Verywell می گوید: «تحلیل خطر و منفعت برای بیماران بسیار پیچیده است. او به‌عنوان عضوی از شورای AAP در مورد کودکان و بلایای طبیعی در فراخوان‌های شریک CDC شرکت کرده است و به زنان باردار توصیه می‌کند هنگام تصمیم‌گیری در مورد دریافت یا عدم دریافت واکسن کووید-19 موارد زیر را در نظر بگیرند:

شرایط محلی و شیوع کووید در جامعه
خطرات شخصی و هرگونه قرار گرفتن در معرض حرفه ای (یا اعضای خانواده در مجاورت)
خطرات پزشکی و هرگونه بیماری همراه
اثربخشی شناخته شده در غیر بارداری
عوارض جانبی شناخته شده در غیر بارداری
عدم وجود داده های مستقیم
ساشا یپ، پرستاری که در هفته 24 با سومین فرزندش باردار است، به Verywell می گوید: «من شخصاً معتقدم تصمیم برای واکسینه شدن باید بین ارائه دهنده و بیمار باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}