چگونه بفهمیم که کاملاً در برابر فلج اطفال واکسینه شده‌ ایم؟

از زمانی که فلج اطفال در دهه 1970 در ایالات متحده به لطف واکسیناسیون های گسترده ریشه کن شد، احتمالاً واکسینه شده اید. اگرچه ساده ترین راه برای تأیید این است که از والدین خود بپرسید، اما ممکن است سوابق واکسیناسیون شما را به خاطر نداشته باشند یا در دسترس نداشته باشند.

بسیاری از مدارس ابتدایی یا پیش دبستانی ها نیز برای ورود به واکسیناسیون فلج اطفال نیاز دارند. اگرچه ممکن است نتوانید یک کپی از سوابق خود را دریافت کنید، می توانید لیست مورد نیاز واکسن مدرسه خود را برای آرامش خاطر خود بررسی کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر می خواهید سوابق واقعی خود را بررسی کنید، می توانید با تماس با مطب پزشک اطفال خود شروع کنید. همچنین می توانید در صورت وجود سیستم اطلاعات ایمن سازی (IIS) از ایالت یا شهر خود، سوابق واکسیناسیون قدیمی را درخواست کنید.

در شهر نیویورک، می توانید سوابق خود را به صورت آنلاین درخواست کنید. ایالت نیویورک همچنین دارای یک IIS است، اما از آنجایی که در سال 2008 تأسیس شد، ممکن است قبل از آن سال سابقه نداشته باشد. واکسن فلج اطفال برای افرادی که به ایالات متحده مهاجرت کرده اند یا اقامت دائم دارند، یک واکسن ضروری است.

در ایالات متحده، هیچ سازمان ملی وجود ندارد که سوابق واکسیناسیون را حفظ کند، که ردیابی واکسیناسیون دوران کودکی را دشوار می کند.

به گفته ویلیام شافنر، پروفسور بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، امتناع از ایجاد یک ثبت ملی واکسن عمدتاً به دلیل سیاست و ترس های تاریخی از نظارت دولت است.

شافنر گفت: «اگر ما یک ثبت ملی داشتیم، همه باید یک شماره داشته باشند. مردم آنقدر از دولت می ترسیدند که نمی خواستند.»

اگرچه هیچ ثبت واکسن فدرال وجود ندارد، اکثر ایالت ها سوابق واکسن را برای کودکان نگه می دارند. شافنر گفت، اگر مردم به ایالت متفاوتی نقل مکان کنند، اطلاعات واکسن در میان ثبت‌های مختلف به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

او گفت: «برای بسیاری از افرادی که دیگر در جوامع خود زندگی نمی‌کنند، یا پزشکان اطفال ممکن است بازنشسته شده باشند یا از دنیا رفته باشند، یافتن سابقه واکسیناسیون شما همیشه آسان نیست.

آیا باید یک تقویت کننده فلج اطفال دریافت کنید؟

در حالی که خبر بازگشت فلج اطفال نگران کننده است، به این معنی نیست که همه باید فورا واکسن تقویت کننده دریافت کنند.

شافنر گفت: «اگر واکسینه شده‌اید، ما فکر می‌کنیم که محافظت از واکسن فلج اطفال در طول زندگی ادامه می‌یابد.

او افزود، برای افرادی که مطمئن نیستند یا اعضای خانواده شان دارای معافیت های مذهبی یا اخلاقی برای واکسیناسیون هستند، گرفتن یک واکسن دیگر ضرری ندارد.

شافنر گفت: "من همیشه به پزشکان می گویم: در صورت شک، واکسینه کنید."

او پیشنهاد کرد که اگر نگرانی دارید، باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود صحبت های فردی داشته باشید. او گفت و اگر والدین یا سرپرستی هستید که واکسیناسیون فرزندانتان را به دلیل همه‌گیری کووید-19 به تعویق انداخته‌اید، باید فرزندان خود را در اسرع وقت با واکسیناسیون فلج اطفال به‌روز کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}