آیا به واکسن تقویت کننده فلج اطفال نیاز دارید؟

یک مورد فلج اطفال که اخیراً در شهرستان راکلند، نیویورک تأیید شده است، نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا مردم به واکسن تقویت کننده فلج اطفال نیاز دارند یا خیر، برانگیخته است. مورد فلج اطفال در یک فرد بالغ جوان سالم و واکسینه نشده که دچار فلج پا شده بود، مشاهده شد. از زمانی که این مورد شناسایی شد، مقامات بهداشتی گفتند که آنها همچنین شواهدی از ویروس فلج اطفال را در نمونه های فاضلاب، از جمله در شهر نیویورک، پیدا کرده اند.

دکتر مری تی باست، کمیسر بهداشت ایالت نیویورک در بیانیه ای گفت: «بر اساس شیوع های قبلی فلج اطفال، نیویورکی ها باید بدانند که به ازای هر یک مورد فلج فلج اطفال مشاهده شده، ممکن است صدها نفر دیگر مبتلا شوند. "همراه با آخرین یافته های فاضلاب، این وزارتخانه تنها مورد فلج اطفال را به عنوان نوک کوه یخ با احتمال گسترش بسیار بیشتر در نظر می گیرد."

ایساک داپکینز، MD، افسر ارشد پزشکی مراکز بهداشت خانواده در NYU Langone گفت: اگر قبلاً مجموعه واکسن فلج اطفال خود را تکمیل کرده اید، در حال حاضر هیچ توصیه ای برای تزریق تقویت کننده فلج اطفال در ایالات متحده وجود ندارد.

با این حال، در شرایط خاص، برخی از افراد ممکن است قادر به تزریق واکسن تقویت کننده باشند. داپکینز گفت: «اگر شخصی به یک منطقه بومی که ویروس فلج اطفال فعال وجود دارد سفر می کند، CDC یک بار تقویت کننده را توصیه می کند. "اما برای عموم مردم، آنها این را توصیه نکرده اند."

علاوه بر این، بزرگسالانی که سه دوز یا بیشتر از واکسن فلج اطفال دریافت کرده اند و در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض ویروس فلج اطفال قرار دارند، می توانند یک دوز تقویت کننده مادام العمر از واکسن فلج اطفال غیرفعال (IPV) دریافت کنند. اگر قبلاً رژیم خود را کامل نکرده اید، همچنان باید به دنبال دوزهای باقی مانده باشید.

گزارشی از سی‌ان‌ان می‌گوید که به کودکان ۱ تا ۹ ساله‌ای که در لندن زندگی می‌کنند، دوز اضافی IPV هدفمند پیشنهاد می‌شود. آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) گفت که این اقدام به منظور تضمین سطح بالایی از محافظت در برابر فلج و کمک به کاهش گسترش بیشتر ویروس است.

به گفته مارک لوفمن، MD، MPH، رئیس بخش پزشکی خانواده و جامعه در Cook County Health، به طور کلی، مصونیت برای کسانی که سری واکسن فلج اطفال را تکمیل کرده اند، مادام العمر در نظر گرفته می شود.

لوفمن گفت که نیازی به تقویت کننده وجود نداشته است زیرا در حال حاضر بیش از 20 سال است که هیچ خطری در معرض فلج اطفال وجود نداشته است.
"اگر ما واقعاً شاهد شیوع بیماری باشیم، همانطور که تقریباً به نظر می رسد این مورد قطعی است، برای کسانی که هیچ یا همه سری سه دوز اولیه خود را تکمیل نکرده اند، ضروری است که این کار را انجام دهند، و برای کسانی که عوامل خطر را دارند. یک دوز تقویت کننده یک بار مصرف دریافت کنید.

چرا اکنون گزارش هایی از موارد فلج اطفال می بینیم؟

فلج اطفال اساساً در سال 1979 به لطف واکسیناسیون گسترده در ایالات متحده ریشه کن شد.

به گفته لوفمن، ظهور مجدد فلج اطفال در ایالات متحده مستقیماً با افزایش تعداد افراد واکسینه نشده مرتبط است.

او گفت: «[این] یک داستان غم انگیز از بی اعتمادی به واکسیناسیون و البته نگران کننده است.

برنادت بودن آلبالا، MPH، مدیر و رئیس موسس این برنامه در بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، گفت که ظهور مجدد فلج اطفال - تا حدی به دلیل ذهنیت ضد واکسیناسیون - "بسیار هشدار دهنده" است و "به زندگی بسیاری از مردم در خطر است."

بودن آلبالا افزود، واکسینه شدن بخش مهمی از کنترل موارد فلج اطفال و ریشه کن کردن بیماری به طور کلی خواهد بود. او گفت: «ما می‌توانیم فلج اطفال را با واکسن‌هایی که دهه‌ها آزمایش شده و درست است، ریشه کن کنیم.

اگر واکسینه نشده باشید یا سری واکسن های خود را تمام نکرده باشید چه؟

اندرو هندل، متخصص بیماری های عفونی اطفال در بیمارستان کودکان استونی بروک در نیویورک، گفت که کودکانی که مجموعه کامل واکسن فلج اطفال چهار دوز خود را دریافت کرده اند "ایمنی قوی در برابر ویروس خواهند داشت."

هندل گفت: "برای اکثر افرادی که در شرایط بسیار پرخطر قرار ندارند، دیگر نیازی به دریافت دوز دیگری از واکسن فلج اطفال ندارند."

اگر هرگز علیه فلج اطفال واکسینه نشده اید یا در کودکی کل رژیم را کامل نکرده اید، همچنان می توانید سری سه دوز توصیه شده برای بزرگسالان را تکمیل کنید. می توانید برنامه ایمن سازی توصیه شده را در وب سایت CDC بررسی کنید.

هندل تکرار کرد که اگر با افرادی که به فلج اطفال مبتلا شده‌اند در تماس شخصی نزدیک بوده‌اید، باید یک داروی تقویت‌کننده را در نظر بگیرید. او گفت: «اما خارج از این شرایط بسیار خاص، در حال حاضر هیچ توصیه ای برای دریافت تقویت کننده فلج اطفال وجود ندارد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}