کووید چقدر طول می کشد؟

هر فردی که قبلاً عفونت COVID-19 داشته است. مهم نیست که چقدر خفیف یا شدید باشد، در معرض خطر طولانی مدت COVID-19 است، طیف گسترده ای از علائم جدید یا مداوم که پس از بهبودی از عفونت حاد باقی می مانند.

دامنه، شدت و مدت این علائم پس از کووید برای همه یکسان نیست. در حالی که برخی در نهایت با گذشت زمان احساس بهتری می کنند، برخی دیگر به سادگی بهبود را نمی بینند.

مطالعه اخیر منتشر شده در Annals of Clinical and Translational Neurology نشان داد که بیماران غیر بستری مبتلا به کووید طولانی مدت ممکن است علائم مختلفی را تجربه کنند و کیفیت زندگی را 11 تا 18 ماه پس از عفونت اولیه با میانگین 14.8 ماه تجربه کنند.

محققان بیماران را حدود 6 تا 9 ماه پس از بازدید اولیه از کلینیک نورث وسترن مدیسین نور کووید-19 مورد ارزیابی قرار دادند و گزارش کردند که فراوانی چندین علامت هیچ تغییر قابل توجهی بین ارزیابی اول و بعدی نداشت.

ایگور کورالنیک، MD، نویسنده مطالعه و رئیس بیماری‌های عفونی عصبی و نورولوژی جهانی در پزشکی نورث وسترن، گفت: «ما این سؤال را پرسیدیم که همه به آن علاقه دارند: طول مدت کووید چقدر است؟» این طولانی‌ترین مطالعه پیگیری در مورد علائم عصبی در بیماران غیر بستری در سراسر جهان است و نشان می‌دهد که بیشتر علائم به طور متوسط ​​15 ماه پس از شروع بیماری باقی می‌مانند.

چگونه متوجه می شوید که به مدت طولانی مبتلا به کووید هستید؟

اگرچه برخی علائم پس از بهبودی از عفونت اولیه COVID-19 تغییر نکردند، یافته‌ها نشان داد که دیسگوزیا (تغییر حس چشایی) و آنوسمی (از دست دادن بویایی) عمدتاً از بین رفتند.

اما شیوع تغییرات ضربان قلب و فشار خون و همچنین علائم گوارشی به طور کلی افزایش یافت. یک مطالعه متفاوت منتشر شده در Nature Medicine همچنین نشان داد افرادی که COVID-19 دریافت کرده‌اند در معرض خطر ابتلا به ریتم نامنظم قلب هستند، حتی در میان افرادی که در مرحله حاد بیماری در بیمارستان بستری نشده‌اند. کورالنیک می‌گوید: «این نتایج نشان می‌دهد که اختلال عملکرد سیستم عصبی خودمختار-دیساآتونومی- در این بیماران دیرهنگام وجود دارد.»

محققان هنوز دلیل این اختلال در بدن را پیدا نکرده اند. وی افزود، مشخص نیست که چرا حدود یک سوم بیماران مبتلا به کووید طولانی مبتلا می شوند و ممکن است یک استعداد خودایمنی برای آن وجود داشته باشد.

به گفته دیوید جی سنیمو، MD، FACP، FAAP، دانشیار پزشکی و اطفال در بخش بیماری های عفونی در پزشکی راتگرز نیوجرسی، پیگیری طولانی مدت برای تعیین چگونگی تغییر علائم COVID-19 در طول زمان بسیار مهم است. مدرسه.

سنیمو افزود، تعداد بی شماری از عوارض قلبی، مانند تپش قلب، در اوایل این همه گیری دست کم گرفته شده بود. وی گفت: ما باید در پایش بیماران از نظر عوارض طولانی مدت قلبی متفکر باشیم.

آیا واکسیناسیون از کووید طولانی مدت جلوگیری می کند؟

سنیمو گفت برخی از داده های محدود نشان داده اند که واکسیناسیون "می تواند علائم کووید طولانی مدت را بهبود بخشد."

با این حال، واکسیناسیون COVID-19 تفاوتی در علائم طولانی مدت COVID-19 در مطالعه جدید ایجاد نکرد. کورالنیک گفت: «در مطالعه ما، 77 درصد از بیماران بین اولین و دومین ویزیت واکسینه شدند. واکسیناسیون تأثیر خنثی بر علائم داشت: بهبود یا بدتر شدن قابل توجهی نداشت. ما همه بیماران خود را تشویق می کنیم که طبق توصیه های CDC واکسینه شوند و تقویت شوند. تنها 52 بیمار توانستند مطالعه پیگیری را تکمیل کنند، که می‌توانست دقت در تشخیص تفاوت‌ها بین افرادی که آزمایش کووید مثبت داشتند و گروه کنترلی که آزمایش آنها منفی بود کاهش دهد.

یک مطالعه جدید در BMJ نشان می دهد که واکسیناسیون پس از ابتلا به کووید-19 ممکن است خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را حداقل برای چند ماه پس از تزریق واکسن کاهش دهد، اما هنوز یک رابطه علت و معلولی ایجاد نشده است.

اثر کلی واکسیناسیون در برابر علائم طولانی کووید هنوز نیاز به مطالعه دارد. همچنین ممکن است واکسیناسیون اصلاً تأثیری نداشته باشد. صرف نظر از این، کارشناسان توصیه کردند که همه در برابر COVID-19 واکسینه و تقویت شوند تا خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ کاهش یابد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}