نزدیک به 75 درصد از کودکان ممکن است کووید داشته باشند، اما این به این معنی نیست که آنها مصون هستند!

بر اساس گزارش اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تخمین زده می‌شود که از هر چهار کودک در ایالات متحده، سه کودک به COVID-19 آلوده شده‌اند و بیش از نیمی از آمریکایی‌ها نیز علائم عفونت قبلی را داشته‌اند. محققان نمونه های خون بیش از 200000 نفر را مورد مطالعه قرار دادند و به دنبال آنتی بادی های ضد ویروسی بودند که از عفونت ها ساخته شده بودند، نه از واکسن ها.

آنها دریافتند بین دسامبر 2021 و فوریه 2022، زمانی که نوع Omicron در ایالات متحده غالب بود، درصد افرادی که از عفونت/ قرار گرفتن در معرض COVID-19 آنتی بادی تولید کردند به طور چشمگیری افزایش یافت.

آنا سیک ساموئلز، MD، MPH، استادیار اطفال در پزشکی جان هاپکینز، گفت: «نوع میکرورون SARS-CoV-2 در تعطیلات زمستانی و ماه ژانویه 2022 کشور ما را فرا گرفت. بسیاری از افرادی که قبلاً آلوده نشده بودند در این مدت آلوده شدند.»

به طور خاص، برای افراد در هر سنی، حدود 34٪ ​​علائم عفونت قبلی را در دسامبر نشان دادند، اما این میزان در ماه فوریه به نزدیک به 58٪ افزایش یافت.

در همان بازه زمانی، کودکان زیر 12 سال بیشترین افزایش را داشتند. تعداد کودکانی که از عفونت قبلی آنتی بادی تولید کردند از 44 درصد در دسامبر به 75 درصد تنها دو ماه بعد افزایش یافت.

آرونیما آگاروال، پزشک متخصص اطفال مستقر در نیویورک، گفت: «این تعداد من را شگفت‌زده نمی‌کند، به‌ویژه با توجه به اینکه چقدر انواع مسری‌تر و انواع بعدی با ویروس اصلی شناسایی شده دو سال پیش مقایسه شده‌اند. به عنوان یک متخصص اطفال، وقتی والدین برای اولین بار فرزندان خود را به مهدکودک می برند، هر هفته، هر دو هفته یکبار سرما می خورند تا این تعداد من را شوکه نکند.

چرا کودکان با نرخ های بالاتری مبتلا می شوند؟

طبق گفته CDC، نوع Omicron راحت‌تر از ویروس کووید-19 و نوع دلتا سرایت می‌کند. به همین دلیل، آگاروال گفت، افراد بیشتری از جمله کودکان آلوده شدند.

آگاروال گفت: "این یک ویروس معلق در هوا است که تماس را بسیار آسان می کند. ما در ابتدا اقدامات قرنطینه ای داشتیم، اما آنها به ویژه در شش تا 12 ماه گذشته کاهش یافته اند." ابتلا به ویروس بسیار آسان تر است.»

در دسترس بودن و مجوز واکسن ممکن است به این موضوع کمک کرده باشد که چرا کودکان بین دسامبر و فوریه نیز با نرخ بالایی به کووید-19 مبتلا می‌شوند. تا 29 اکتبر 2021 - زمانی که فایزر مجوز استفاده اضطراری برای واکسن کووید-19 کودکان را دریافت کرد - کودکان بین سنین 5 تا 11 سال می توانند واکسینه شوند. آگاروال گفت: "اگر فردی، چه کودک باشد و چه بزرگسال، واکسینه نشده باشد، احتمال ابتلای او به ویروس بیشتر است." این واکسن فقط برای کودکان ۵ ساله و بالاتر در حوالی روز شکرگزاری تایید شده بود، بنابراین در حدود دسامبر اکثر کودکان با یک دوز واکسینه نشدند، چه رسد به دو دوز برای تکمیل دوره سری واکسیناسیون.

آگاروال توضیح داد که حضور در مدرسه، نزدیکی با دانش‌آموزان دیگر، و به اشتراک گذاشتن اسباب‌بازی‌ها می‌تواند دلایل دیگری باشد که باعث می‌شود بسیاری از کودکان به کووید-19 مبتلا شوند و در طول زمان آنتی‌بادی تولید کنند.

آیا عفونت قبلی برای کودکان ایمنی ایجاد می کند؟

اگر فردی از جمله کودکان مبتلا به کووید-19 شود، باید مصونیت و توانایی برای مقابله با یک عفونت خاص با استفاده از آنتی بادی ها ایجاد کند.

آگاروال گفت حتی اگر یک کودک از یک عفونت طبیعی آنتی بادی ایجاد کند، معمولاً فقط حدود چهار تا شش ماه طول می کشد. با این حال، طول مدت ایمنی برای هر کودک متفاوت است.

CDC بیان می کند که حتی اگر ایمنی و محافظت به طور کامل شناخته نشده باشد، توسعه آنتی بادی پس از عفونت احتمالا رخ می دهد و می تواند حداقل برای شش ماه محافظت کند. با این حال، این حفاظت قبلی ممکن است با ظهور انواع جدید متفاوت باشد.

آگاروال گفت: «کووید هنوز چهار تا شش ماه دیگر وجود خواهد داشت، بنابراین شما می‌خواهید که فرزندتان فراتر از آن محافظت شود». "مطالعات گسترده ای وجود دارد که نشان می دهد ایمنی از واکسن در مقایسه با عفونت طبیعی قوی تر و طولانی تر است."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}