تهویه چقدر به کاهش انتقال کووید کمک می کند؟

دستورات ماسک به تدریج ناپدید می شوند. این موضوع بسیاری از مردم را در مورد اینکه آیا بهبود استراتژی‌های تهویه در فضاهای عمومی سرپوشیده به کاهش انتقال COVID-19 کمک می‌کند تعجب می‌کند. کارشناسان می گویند بله. تهویه بهتر کمک می کند و در آینده بسیار مهم است، به خصوص که افراد کمتری از ماسک استفاده می کنند.

اندرو نویمر، دکترا، کارشناسی ارشد، اپیدمیولوژیست و دانشیار بهداشت جمعیت و پیشگیری از بیماری در دانشگاه کالیفرنیا ارواین، به Verywell گفت: «این تضمینی نیست که شما به کووید مبتلا نشوید». "این فقط یک احتمال بسیار کاهش یافته است زیرا هوا آنقدرها کهنه نیست."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

چرا تهویه خوب بسیار مهم است

ماه گذشته، یک قاضی فدرال دستور ماسک مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را برای هواپیماها، قطارها و اتوبوس ها لغو کرد. برخی از شرکت های حمل و نقل هنوز وظایف خود را دارند و برخی از شهرها هنوز قوانین مربوط به ماسک را دارند که برای حمل و نقل عمومی محلی نیز اعمال می شود. اما بخش بزرگی از ملت اکنون آزاد هستند.

کارشناسان می گویند تحقیقات نشان می دهد افزایش تهویه داخلی از طریق فیلترها و تصفیه کننده های هوای قابل حمل می تواند به کاهش انتقال ویروس در فضاهای عمومی داخلی کمک کند. بعلاوه، افراد می توانند اقداماتی را برای بهبود و نظارت بر تهویه در فضاهای خصوصی انجام دهند، به ویژه زمانی که برنامه ریزی برای میزبانی از مهمانان دارند
بر اساس CDC، ویروسی که باعث COVID-19 می شود به سه طریق پخش می شود: استنشاق، رسوب و لمس. این ویروس در قطرات ریز یا ذرات معلق در هوا هنگام بازدم، صحبت کردن، سرفه یا عطسه فرد مبتلا منتشر می شود. انتقال در درجه اول زمانی اتفاق می افتد که فرد دیگری ذرات معلق در هوا را استنشاق کند.

آئروسل های آلوده همچنین می توانند از هوا مستقیماً روی غشاهای مخاطی مانند چشم، بینی یا دهان رسوب کنند. و آئروسل ها همچنین می توانند سطوحی را که ما لمس می کنیم آلوده کنند. در حالی که انتقال سطحی بعید است، اما اگر ویروس را به غشای مخاطی منتقل کنیم، ممکن است آلوده شویم.

نویمر گفت: «وقتی در یک ساختمان سرپوشیده و تحت کنترل آب و هوا هستید، آن قطرات کوچک می‌توانند دقایقی در جریان هوا بچرخند.

با این حال، اگر هوا چندین بار در ساعت از طریق فیلتر سیستم تهویه گردش کند، می تواند به کاهش انتقال کمک کند. این به این دلیل است که یک فیلتر خوب ذرات معلق در هوا را به دام می اندازد و از چرخش مجدد آنها جلوگیری می کند. اما همه استراتژی‌ها، سیستم‌ها و فیلترهای تهویه یکسان ایجاد نمی‌شوند.

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) توصیه می کند که اپراتورهای ساختمان فیلترهای خود را به بالاترین بازدهی که با سیستم HVAC ساختمان سازگار است ارتقا دهند و از پاک کننده های هوای قابل حمل برای بهبود گردش کلی برای کاهش انتقال ویروس استفاده کنند.

تصفیه‌کننده‌های هوای قابل حمل تهویه را افزایش می‌دهند

در یک مطالعه اخیر، محققان آزمایشگاه Well Living، با همکاری کلینیک مایو و Delos، یک محیط کلاس درس را شبیه سازی کردند. آنها به طور استراتژیک سه واحد فیلتر هوای قابل حمل چرخشی را در اطراف اتاق قرار دادند که دارای HVAC نیز بود.

سپس محققان از ذرات با برچسب رنگ و شبیه ساز تنفس برای آزمایش نحوه پراکندگی و رسوب ذرات معلق در هوا استفاده کردند. آنها شرایط را فقط با واحد HVAC در حال اجرا و با HVAC در حال اجرا پشت سر هم با واحدهای قابل حمل آزمایش کردند.

Zachary Pope، دکترای MS، دانشمند پژوهشی و نویسنده مطالعه، به Verywell گفت: «آنچه ما دریافتیم این است که استفاده از آن واحدهای تصفیه هوا قابل حمل واقعاً باعث کاهش غلظت ذرات تا پنج برابر کمتر می شود. بنابراین بدیهی است که داشتن این کاهش در میزان ذرات موجود در هوا خوب است زیرا از نظر تئوری ذرات بالقوه عفونی در هوا ندارید.
در شبیه سازی خود، محققان همچنین مواردی را که معمولاً در کلاس درس استفاده می شود، مانند میز، تخته سفید، تبلت های دیجیتال و موارد دیگر را قرار دادند - همه سطوحی که به طور بالقوه می توانند آلوده شوند.
پوپ گفت: «مطالعه ما توانست به نشان دادن این موضوع کمک کند که تصفیه هوای قابل حمل – زیرا میزان ذرات موجود در هوا را کاهش می دهد – همچنین میزان ذرات رسوبی روی سطوح را کاهش می دهد. و این دو عامل واقعاً به ما کمک می‌کنند هم انتقال مستقیم استنشاق و هم انتقال از طریق سطوح مختلف در یک اتاق را محدود کنیم.»

اگرچه این مطالعه یک کلاس درس آزمایشی را آزمایش کرد، پوپ می‌گوید تصفیه‌کننده‌های هوای قابل حمل برای سایر تنظیمات مانند دفاتر، اتاقک‌ها، خانه‌ها و موارد دیگر مفید هستند. او گفت: «آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و بسیار تأثیرگذار هستند.

استفاده از تصفیه کننده های هوای قابل حمل به ویژه در ساختمان هایی که سیستم های تهویه را نمی توان ارتقا داد اهمیت دارد. و حتی زمانی که می توان سیستم های HVAC را بهبود بخشید، واحدهای قابل حمل گردش هوا را بیشتر می کنند و به تمیز کردن هوا کمک می کنند.

خرید دستگاه تصفیه هوای قابل حمل

اگر در حال خرید یک دستگاه تصفیه هوای قابل حمل هستید، پاپ توصیه می کند ابتدا ابعاد فضای خود را بدانید. سپس، مشخصات امتیاز فوت مکعب در دقیقه (CFM) دستگاه تصفیه هوا را بررسی کنید.

او گفت: "در حالت ایده آل چیزی که می خواهید داشته باشید این است که مقدار CFM حداقل دو سوم متر مربع اتاق شما باشد." به عنوان مثال، واحدی با درجه بندی 100 CFM می تواند 150 فوت مربع را به اندازه کافی تهویه کند. اگر اتاق بزرگتری دارید، ممکن است به دو یا چند واحد نیاز داشته باشید.

اگر به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر نیاز دارید، Noymer می‌گوید که اگر جعبه Corsi-Rosenthal را بسازید، چیزی را «هک» می‌نامد. این روش شامل استفاده از فن جعبه ای و فیلترهای HVAC است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}