آیا درمان آنتی بادی COVID-19 در دسترس است؟

با افزایش تقاضای مصرف‌کننده برای درمان‌های آنتی‌بادی COVID-19 (mAbs)، بسیاری از ایالت‌ها اخیراً برای شهروندان خود کمبود عرضه کرده‌اند. از آنجایی که دولت ایالات متحده منبع اصلی این درمان‌های نوآورانه و مؤثر mAbs است، بسیاری از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بیماران احتمالی را دور می‌زنند.

برای مثال، دکتر مری تالی باودن، با BreathMD در هیوستون، تگزاس، در 19 دسامبر 2021 به بیماران خود اطلاع داد. آنها از درمان آنتی بادی ضد SARS-CoV-2 REGEN-COV خارج شدند و یک mAbs جایگزین به نام Sotrovimab را از مقامات دولتی سفارش داده بودند.

در پاسخ به این افزایش تقاضای مصرف‌کننده، دفتر معاونت آمادگی و واکنش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) در 13 سپتامبر 2021 به سیستم توزیع هماهنگ‌شده ایالتی و منطقه‌ای برای mAbs منتقل شد.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

اما عرضه کلی از HHS تامین می شود.

طبق سوابق HHS، ایالت تگزاس تنها 2694 دوز Sotrovima دریافت کرده است. این نشان می دهد که یک تمرین فردی مانند BreathMD ممکن است هفته آینده هیچ mAbs دریافت نکند.

با افزایش تعداد افراد کاملاً واکسینه شده که به موارد تنفسی تبدیل می‌شوند و رویکرد شوم نوع ویروس Omicron، ممکن است در سال 2022 سفارش‌ها برای mAbs مرتبط با COVID-19 افزایش یابد. FDA ایالات متحده به شدت به mAbs جدید مجوز می دهد و FDA افرادی را که واجد شرایط دریافت mAbs هستند، گسترش داده است.

در 3 دسامبر 2021، FDA اجازه داد تا باملانیویماب و اتس‌ویماب با هم برای درمان کووید-19 خفیف تا متوسط ​​در همه بیماران اطفال جوان‌تر، از جمله نوزادانی که تست کووید-19 مثبت دارند و در معرض خطر بالای پیشرفت به سمت شدید هستند، تجویز شوند. COVID-19، از جمله بستری شدن در بیمارستان یا مرگ.

این بازبینی همچنین اجازه می‌دهد باملانیویماب و اتس‌ویماب با هم برای پیشگیری پس از مواجهه برای پیشگیری از COVID-19 در همه بیماران اطفال، از جمله نوزادان، در معرض خطر بالای پیشرفت به COVID-19 شدید، از جمله بستری شدن در بیمارستان یا مرگ، تجویز شوند.

HHS می‌گوید هزینه‌ ای برای خود آنتی‌ بادی‌ها برای هیچ‌کس وجود ندارد، اما هزینه‌های درمان ممکن است در صورت تحویل توسط ارائه‌دهندگان تجاری اعمال شود.

علاوه بر این، افرادی که به مدت ده روز یا کمتر علائم COVID-19 داشته اند باید توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای درمان ارجاع داده شوند و به مکان های انفوزیون در دسترس هدایت شوند. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}