فهرست 71 کشوری که واکسن سینوفارم را برای سفر می پذیرند!

از آنجایی که نرخ واکسیناسیون هر روز در حال افزایش است، اکثر کشورها در سراسر جهان تصمیم گرفته اند مرزهای خود را برای مسافرانی که به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند باز کنند. به گزارش VisaGuide.World، با این وجود، از آنجایی که مقامات بهداشتی هر کشوری حق دارند در مورد واکسن هایی که برای سفر می پذیرند تصمیم بگیرند، سفرهای بین المللی اخیراً پیچیده شده است. بنابراین، به شدت توصیه می شود که هنگام سفر به کشور دیگری، همه بررسی کنند که آیا مقصدی که قصد بازدید از آن را دارند، واکسنی که با آن زده شده است را به عنوان مدرک معتبر مصونیت می شناسد.

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از این ابزار، کشورهای زیر به همه کسانی که با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌ اند اجازه ورود می‌دهند:

کشورهایی که واکسن سینوفارم استفاده کردند

اسپانیا یکی از اولین کشورهای اتحادیه اروپا بود که تصمیم گرفت سینوفارم را به عنوان مدرک معتبر مصونیت بپذیرد. در حالی که سایر کشورها فقط به کسانی که با واکسن تایید شده EMA واکسینه شده بودند اجازه ورود می دادند، مقامات کشور در آن زمان اعلام کردند که تمام واکسن های مجاز برای بازاریابی توسط EMA یا سازمان بهداشت جهانی (WHO) پذیرفته خواهند شد.

آیا سینوفارم در ایالات متحده پذیرفته می شود؟

در مورد ایالات متحده، تا کنون، این کشور استفاده از واکسن های Pfizer/BioNTech، Moderna، و جانسون و جانسون را برای استفاده مجاز کرده است. با این وجود، از آنجایی که ایالات متحده برای مسافران بین المللی بسته شده است، هنوز مشخص نیست که آیا این کشور اجازه ورود به کسانی را که با واکسن دیگری واکسینه شده اند در اوایل نوامبر، زمانی که ممنوعیت ورود 33 کشور جهان از جمله بریتانیا، ایرلند و کشورهای منطقه شنگن، قرار است به پایان برسد.

در همین راستا چندین دانشگاه از جمله هاروارد، کلمبیا، دانشگاه ییل و چندین دانشگاه دیگر اعلام کرده‌اند که به دانشجویانی که با سینوفارم واکسینه شده‌اند اجازه می‌دهند تحصیلات خود را در آنجا دنبال کنند.

آیا واکسن سینوفارم در انگلستان پذیرفته می شود؟

علاوه بر این، بریتانیا واکسن سینوفارم را برای استفاده تایید نکرده است. این بدان معناست که تمام افرادی که با این نوع واکسن واکسینه شده اند، هنگام ورود به قلمرو بریتانیا مشمول محدودیت می شوند. در حال حاضر، بریتانیا فقط واکسن هایی را می شناسد که EMA تایید کرده است.

واکسن سینوفارم توسط یک شرکت دولتی چینی ساخته شد و در ماه می تاییدیه اضطراری WHO را دریافت کرد. این واکسن ابتدا در چین مورد استفاده قرار گرفت و سپس در کشورهای مختلف دیگر، عمدتاً برای کشورهایی که اقتصاد ضعیف‌تری داشتند، توزیع شد.

توصیه می شود برای حداکثر محافظت در برابر بیماری COVID-19، همه افراد بالای 18 سال دو دوز مورد نیاز واکسن را مصرف کنند.

به غیر از Sinopharm، Sinovac واکسن دیگری است که توسط یک شرکت داروسازی مستقر در پکن ساخته شده است. این واکسن بخشی از فهرست استفاده اضطراری سازمان جهانی بهداشت است و تاکنون برای استفاده در 50 کشور تایید شده است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}