کاهش خطر ابتلا به کرونا در افراد با گروه خونی O

گروه خونی O و  کرونا

عفونت توسط سندروم حاد تنفسی کرونا ویروس SARS-COVID-2 که باعث بیماری کرونا می شود و در بعضی افراد هیچ علامتی ندارد و در بسیاری افراد عواقب شدید و کشنده دارد.پیشرفت بیماری به عوامل زیادی بستگی دارد برای ویروس های کرونا انواع مختلف فیزیکی و شیمیایی است که بین ویروس کرونا و سلول های میزبان ایجاد می شود.

در عفونت قبلی SARS-COVID-2 محققان دریافت کرده اند که گلیکوزیلاسیون O یا اتصالات کربوهیدرات ها به گروه اکسیژن موجود در پروتئین ها ،نقش اساسی در بیماری ایجاد می کنند در خصوص کووید 19 محققان پیش بینی می کنند اتفاق مشابهی رخ دهد.

گرچه به نظر می رسد گیرنده تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 انسان ACE2 گیرنده اصلی ویروس در سلول های میزبان می باشد.ویروس به احتمال زیاد از طریق تشکیل یک واسطه گلیکان تحت اثر آمینواسید ویروس متصل می شود.در انسان ساختار میانی حاصل از گروه خونی ،ممکن است با کربوهیدرات ها اختصاصی گروه های خونی ABO جایگزین می شود.

گروه های خونی و پاسخ های ایمنولوژیک

در مطالعه اخیر پیتر آرند از دانشگاه فیلیپس ماربورگ در آلمان نظریه ای داده است درباره چگونگی رخ داد عفونت کرونا از طریق اتصال مشخص کربوهیدرات به گروه های خونی پیشنهاد می کند.

پس از اتصال ویروس از طریق پروتئین ACE2 به سلول های انسانی ،مطالعات نشان داده اند که در طی فرآیند همجوشی ویروس میزبان آمینواسید ویروس سرین حیاتی است.

با توجه به آنچه از قبل درمورد سرین شناخته شده است آیا اتصال گلیکوزیلاسون O به سلول های میزبان رخ میدهد.

به نظر می رسد علائم بیماری بیشتر در بیماران با گروه خونی O وجود دارد و نشان می دهد که سرین ویروسی ساکارید های گروه خونی AB-B-A را در روند گلیکوزیلاسیون هدف قرار می دهد.

بنابراین سیستم ایمنی ذاتی و ارتباط با گروه خونی ABO ممکن است نقش اساسی در عفونت SARS-COVID-2 داشته باشد.

در مقابل فعالیت سلول B که ناشی از محیط زیست است تولید آنتی بادی غیر ایمنی IgM به سلول های B محدود نمی شود و مس تواند خود به خود در سلول های اپیتلیال موش و انسان ایجاد شود.مطالعات قبلی IgM را به آنتی بادی ژن ساکارید مرتبط با سرین یا ترئونین مرتبط کرده است.

IgM تحت تشکیل فنوتیپ ABO قرار می گیرد و در سطوح سلول و پروتئین های پلاسما ایجاد می شود.بقایای سرین همچنین می تواند به عنوان پذیرنده در محل استقرار فنوتیپی فعالیت آنتی بادی فعال عمل کند.

این فرضیه می تواند در پروتئین پلاسما محلول فعال گروه خون مانند مولکول آلفا دو ماکروگلوبولین فعالیت گروه خونی آن کاملا با نوع گروه خونی مرتبط است .این مولکول از نظر ساختاری مربوط به IgM است و به ترتیب در تنظیم پایین فعالیت ضد A, B در گروهای خونی A.B نقش دارد.گروه خونی O فعالیت های بسیار زیاد گلیکان ضد A و ضد B را حفظ کرده است و ضد H را از دست می دهد.سطح ضد A در گروه خونی B و ضد B  در گرووه خونی A کمتر از گروه خونی O است.

آنتی بادی های ضد A و ضد B ناشی از محیط زیست فقط در گروه خونی O تولید می شود.به علاوه به نظر می رسد IgG آنتی بادی ثانویه ضد آنتی بادی B در این گروه خونی محدود شده است.

عفونت SARS-COVID-2 مربوط به گروه های خونی

عفونت سارس کووید19 احتمالا با ترکیبی از گروه خونی ABO یا با تقلید از مسیر های متابولیک گلیکوزیلاسیون از سیستم ایمنی فرار می کند.

در تمام گروه های خونی ،عفونت توسط اتصال میانی A/Tn رخ می دهد. در گروه خونی O ، با فوکوزیلاسیون نوع موسین جایگزین می شود و یک آنتی ژن ترکیبی از نوع H تولید می شود.بنابراین در گروه های خونی A,B,AB این امکان وجود دارد که اتصال A like/Tn میانی با تشکیل موسن A  و یا B و آنتی بادی A یا آنتی بادی B جایگزین شود سطح کاهش می یابد.در گروه خونی O کمترین تماس با ویروس وجود دارد که فقط با تشکیل آنتی ژن نوع H به ویروس متصل می شود.

هنگامی که فقط آگلوتینین ضد H را از دست می دهد اما پاسخ های ثانویه IgG را حفظ می کند.محافظت شده ترین گروه است.در گروه خونی A تشکیلات ضد A و ضد H مسدود شده است سطح ضد B کم است و IgG تولید نمی شود.

 در گروه خونی B ضد B و ضد H مسدود شده ضد A کم است IgG تولید نمی شود.گروه خونی AB حداقل در برابر عوامل بیماری زا محافظت می شود و بیشترین تماس را با ویروس دارد.

بنابراین عدم وجود آنتی بادی های ضد A,B در گروه های خونی A-B-AB سلول ها از خود واکنش پذیری در برابر ساختار های مکمل محافظت می کند نمی تواند از طریق تشکیل ساختار های ترکیبی در مراحل بعدی روند عفونت جلوگیری کند.این احتمال وجود دارد که در عفونت SARS-COVID-2 فرایند های خود ایمنی به ویژه در گروه خونی O ممکن است به علائم شدید کمک کند.

با این حال خطر فردی برای آلوده شدن به کووید 19 یا بیماری جدی نمی توان تنها بر اساس وابستگی به گروه خونی ABO فرد پیش بینی کند زیرا خطرات دیگر نیز وجود دارد.

 

برای انجام تست کرونا در منزل و دریافت جواب بصورت آنلاین کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}