COVID-19 و باشگاه رفتن

در طول همه‌گیری COVID-19، باشگاه‌ها و مراکز تناسب اندام مکان‌هایی بوده‌اند که خطر انتقال ویروس جدید کرونا در آن‌ها بالا است. وقتی قطرات تنفسی و آئروسل های حامل ویروس با چشم ها، دهان و بینی تماس می گیرند، افراد مبتلا به کووید-19 می شوند. دکتر Iahn Gonsenhauser، افسر ارشد کیفیت و ایمنی بیمار در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: و باشگاه‌ها فضاهایی با لمس بالا و نزدیک هستند که در آن ورزش شدید محدوده بازدم ذرات تنفسی را افزایش می‌دهد، زیرا آنها تنفس سنگین‌تری دارند

او می‌گوید: «به طور کلی سالن‌های ورزشی احتمالاً یکی از پرخطرترین فضاهای بازگشایی و بازگشت ما هستند» - اما واکسن‌ها، اقدامات احتیاطی به‌روز شده و انواع جدید کروناویروس جدید معادله را تغییر داده‌اند (و به تغییر ادامه می‌دهند).

ما اکنون در یک وضعیت عادی جدید هستیم. برای افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، بازگشت به ورزشگاه در اکثر جوامع یک فعالیت کم خطر است. اما برای افرادی که واکسینه نشده اند، به دلیل مسری بودن واریانت دلتا و غلظت موارد، رفتن به باشگاه در معرض خطر بالایی است.

اگر واکسینه نشده‌اید، گونسنهاوزر پیشنهاد می‌کند در خانه یا خارج از منزل ورزش کنید - یا اگر به باشگاه می‌روید، حتماً در حین حضور در آنجا اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، از جمله پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، و ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل بعد از آن. استفاده کنید.

COVID-19 چگونه در باشگاه پخش می شود؟

مری توضیح می‌دهد که تحقیقات همچنان نشان می‌دهد که راه اصلی آلوده شدن افراد به SARS-CoV-2 - ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود - تماس با افراد آلوده است (و تماس با آن قطرات تنفسی و ذرات معلق در هوا). دکتر راجرز، دانشمند اصلی تحقیقات بیماری های عفونی برای Abbott، یک شرکت مراقبت های بهداشتی که چندین آزمایش مولکولی و آنتی بادی برای ویروس COVID-19 ایجاد کرده است.

ذرات ویروس موجود در این قطرات تنفسی و ذرات معلق در هوا می توانند با شناور شدن در هوا (تا زمانی که جاذبه آنها را به پایین بکشد) و همچنین با فرود آمدن بر روی سطوحی که افراد لمس می کنند و سپس ذرات ویروس را به چشم و دهان خود می برند، راه خود را به من و شما باز کنند.

و ورزش - که در طی آن بیشتر به خودتان فشار می آورید و شدیدتر نفس می کشید - باعث می شود قطرات تنفسی و ذرات معلق بیشتری را دفع کنید. به گفته دانشگاه فلوریدا، ورزش با شدت متوسط ​​می تواند میزان تنفس شما را تا 7 تا 10 برابر میزان تنفس در حالت استراحت افزایش دهد. (ورزش با شدت کامل که باعث نفس نفس زدن شما می شود می تواند میزان تنفس در حالت استراحت را تا 20 برابر افزایش دهد).

گونسنهاوزر می گوید، تهویه و میزان هوای کهنه ای که تنفس می کنید، البته به طراحی سالن بدنسازی شما بستگی دارد. اما بسیاری از سالن‌های ورزشی فضاهای محصور، لمسی و نزدیک هستند.»

دکتر راجرز می گوید، خبر خوب این است که تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهد که مردم عمدتاً از لمس سطوح آلوده به ویروس به COVID-19 مبتلا نمی شوند. بر اساس بیانیه آوریل 2021 از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، خطر ابتلا به COVID-19 از سطوح یا اشیاء آلوده در محیط‌های داخلی غیر بیمارستانی اکنون بسیار کم در نظر گرفته می‌شود.

این هنوز در مورد نوع دلتا صادق است. هنوز از طریق قطرات تنفسی و ذرات معلق در هوا منتقل می شود. گونسنهاوزر می‌گوید: سطوح هنوز کاملاً کم خطر هستند.

این بدان معناست که دست زدن به تجهیزات مشترک ورزشگاه یا سطوح رختکن احتمالاً کمتر از آنچه قبلاً تصور می شد در مورد خطر COVID-19 خطر دارد.

و البته، واکسن‌ها خطر انتقال کووید-19 را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهند، همچنین اقدامات احتیاطی اضافی (مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی).

شایان ذکر است که برخی از ایالت‌ها منابع شیوع کووید-19 را ردیابی می‌کنند و متوجه می‌شوند که باشگاه‌ها درصد کمی از انتقال را تشکیل می‌دهند، حتی با وجود نوع دلتا. وزارت بهداشت لوئیزیانا، که منشا شیوع بیماری را به صورت هفتگی مستند می کند، در مقایسه با دفاتر، رستوران ها و مراکز خرید، باشگاه ها را به عنوان محیطی کم خطر برای شیوع بیماری تشخیص داد. تا کنون، 131 مورد شیوع در مهدکودک ها وجود داشته است که منجر به 549 مورد در مقایسه با 23 شیوع در سالن های ورزشی شده است که به عنوان مثال تا اواسط سپتامبر منجر به 118 مورد شده است.

اینکه باشگاه شما چقدر خطرناک است بستگی به مکان آن و اقدامات ایمنی دارد

در نهایت، اینکه باشگاه بدنسازی یا مرکز تناسب اندام یا استودیوی شما در مورد انتقال COVID-19 چقدر خطرناک است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان واکسیناسیون و عفونت در منطقه شما.

برای کمک به ارزیابی خطرپذیری مکانی که قصد دارید در آن ورزش کنید، این سوالات را در نظر بگیرید:

چند مورد از COVID-19 در منطقه شما گزارش شده است؟ آیا در وسط شیوع بیماری هستید؟ اعداد کوچکتر به این معنی است که شما کمتر با فردی که حامل ویروس است در تماس هستید. گونسنهاوزر می‌گوید زمانی که بیش از 100 مورد به ازای هر 100000 نفر در یک جامعه وجود داشته باشد، سالن‌های ورزشی و امکانات تمرینی داخل سالن ممکن است خطرناک‌تر باشند.
چه پروتکل های ایمنی وجود دارد؟ طبق دستورالعمل‌های CDC، سالن‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام باید موقعیت تجهیزات (مانند تردمیل و وسایل تمرین وزنه‌برداری) را تنظیم کنند تا به کاربران اجازه دهند فاصله اجتماعی حداقل شش فوتی را حفظ کنند. ممکن است علائم «از استفاده نکنید»، ماشین‌های قطع شده یا حتی موانع فیزیکی بین ایستگاه‌های تمرین برای رعایت فاصله اجتماعی مشاهده کنید. CDC همچنین از باشگاه‌های ورزشی تشویق می‌شود که ایستگاه‌های شستشوی دست و ضدعفونی‌کننده دست را در سراسر امکانات خود نصب کنند و تعداد افراد در یک زمان در سالن ورزش را محدود کنند. اما به خاطر داشته باشید که باشگاه ها و مراکز تناسب اندام به راهنمایی های ایالتی و محلی موکول می شوند. به عنوان مثال، در کالیفرنیا، این ایالت در تاریخ 15 ژوئن به طور کامل بازگشایی شد و طبق بیانیه ژوئن 2021 از دفتر فرماندار، تمام محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های ظرفیت در تمام فضاهای عمومی، از جمله سالن‌های ورزشی، برداشته شد.
آیا سالن بدنسازی شما به خوبی تهویه می شود؟ گونسنهاوزر می افزاید: ریسک به طراحی سالن بدنسازی یا استودیوی تناسب اندام شما نیز بستگی دارد. او می‌گوید: عموماً هر چه سالن بدنسازی هوادارتر باشد، بهتر است. استیون ای. مایر، دکتر، پزشک پزشکی ورزشی در بیمارستان نورث وسترن مدیسین مرکزی دوپیج در وینفیلد، ایلینویز، می‌افزاید: پنجره‌های باز و فضاهای بیرون از باشگاه می‌توانند به کاهش خطر انتقال کمک کنند زیرا تهویه بیشتری وجود دارد.

آیا گزینه ای در فضای باز وجود دارد؟ دکتر مایر می‌گوید هرکسی در باشگاه باید در صورت امکان فضاهای بیرونی مانند پیست‌ها و زمین‌های باز را انتخاب کند. باشگاه‌های ورزشی به این موضوع توجه کرده‌اند و به سرعت خود را تطبیق داده‌اند. پل مک انتایر، مدیر عملیات YMCA که بیش از 2500 سالن ورزشی در سراسر کشور دارد، می‌گوید: «وقتی منطقی باشد، از فرصت‌های فضای باز استفاده بسیار بیشتری صورت گرفته است. او می‌گوید مراکز YMCA کلاس‌های اسپین را در فضای باز به پارکینگ منتقل کردند، در حالی که سایر امکانات کلاس‌های یوگا و پیلاتس را در صورت امکان به فضاهای پشت بام منتقل کردند.
عوامل خطر شخصی شما چیست؟ زمانی که تصمیم می گیرید ورزشگاه شما چقدر خطرناک است، سلامت فردی شما نیز اهمیت دارد. گونسنهاوزر می‌گوید اگر بیماری‌های زمینه‌ای دارید، خطر ابتلا یا ابتلا به کووید-19 شدیدتر ممکن است بیشتر باشد. اگر واکسینه نشده باشید، خطر ابتلا به بیماری و ابتلا به دیگران بیشتر است.

و به یاد داشته باشید: خطر بازگشت به باشگاه ورزشی در هر ایالت و شهر به دلیل اقدامات احتیاطی متفاوتی که هر محل انجام می دهد و نرخ متفاوت و نوسان واکسیناسیون و عفونت متفاوت به نظر می رسد. همانطور که همه این متغیرها تغییر می کنند، خطر COVID-19 که توسط باشگاه شما برای شما ایجاد می شود نیز تغییر می کند.

بیش از هر زمان دیگری، دانستن میزان آلودگی و واکسیناسیون COVID-19 در جامعه شما مهم است. گونسنهاوزر می‌گوید: اگر در محیطی هستید که در مورد واکسیناسیون و اقدامات احتیاطی تهاجمی نیست، احتمال بیشتری وجود دارد که باشگاه شما نیز در مورد اقدامات ایمنی سختگیرانه عمل نکند، بنابراین خطر شما افزایش می‌یابد.

بازگشت به کلاس های تناسب اندام گروهی چیست؟ ایمن است؟

در دنیای تناسب اندام، کلاس های گروهی یکی از طولانی ترین دوره ها برای بازگشت بوده است. آنها برای انتقال COVID-19 خطرناک هستند، به خصوص اگر کلاس ها با ظرفیت کامل در فضاهای بسته بندی شده به دلیل تنفس شدید شرکت کنندگان و احتمالاً عدم استفاده از ماسک در همه زمان ها (خواه برای راحتی، برای آبرسانی یا به دلایل دیگر)، گونسنهاوزر باشد. توضیح می دهد.

در حالی که برخی از ایالت ها محدودیت های کمتری برای کلاس های تناسب اندام دارند، برخی دیگر هنوز افراد کمتری را در تنظیمات تمرین گروهی توصیه می کنند. به عنوان مثال، نیویورک، طبق سیاست بازگشایی ایالت که توسط وزارت بهداشت در ماه مه 2021 منتشر شد، به سالن‌های ورزشی در ایالت نیاز دارد که اندازه کلاس‌ها را محدود کند تا همیشه حداقل 6 فوت بین شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد - یا 50 درصد از اندازه کلاس معمولی. .

گونسنهاوزر پیشنهاد می کند که کسانی که واکسینه شده اند می توانند با خیال راحت به کلاس های گروهی بازگردند. در صورت امکان از ماسک استفاده کنید. اگر واکسینه نشده‌اید، با ورزشگاه خود تماس بگیرید تا از خط‌مشی‌های آن‌ها برای کلاس‌های گروهی مطلع شوید. او خاطرنشان می کند که برخی از باشگاه ها کلاس های گروهی را در فضای باز نگه داشته اند تا نگرانی های مربوط به تهویه را برطرف کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}